پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۹۶۰۶
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مددکاری اجتماعی با هدف مداخله بموقع و مؤثر در رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان ایجاد می‌شود.
شعارسال: نادر منصور کیایی مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش با اعلام این خبر اظهار کرد:‌ وزارت آموزش و پرورش با هدف مداخله بموقع و مؤثر در فوریت‌های اجتماعی و به منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی و عوامل مخاطره آمیز، برنامه‌های گسترده‌ای را در مدارس و با رویکرد «مدیریت مورد» اجرا می‌کند که شامل مراحل غربالگری، توانمندسازی و داخله مختصر و ارجاع است.

وی افزود: از طریق مجموعه برنامه‌هایی که با این رویکرد در مدارس اجرا می‌شود تلاش ما این است که دانش‌آموزان در معرض خطر رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی، بموقع شناسایی شده و خدمات مورد نیاز توانمندسازی و مددکاری به آنها ارائه شود.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: از سال 1392 تاکنون، بتدریج با تهیه و ارسال شیوه نامه و دستورالعمل‌های فنی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی کارشناسان مناطق آموزش و پرورش کشور، اجرای مداخلات موردی و میدانی در مدارس، زمینه‌های توسعه نظام ارجاع و مددکاری در سطح مناطق آموزش و پرورش فراهم شده است.

کیایی با اعلام این که برنامه مددکاری اجتماعی در مدارس، یک مأموریت و رسالت چندسازمانی است، گفت: این طرح نیازمند شکل‌گیری نظام ارجاع بوده و بخشی از «نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان» است. امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌ها همچنین با استقرار نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان‌، ظرفیت‌های لازم برای استقرار مددکاری اجتماعی در مدارس با هدف توسعه خدمات مداخله بموقع و مؤثر در رفتارهای پرخطر، عوامل مخاطره‌آمیز و فوریت‌های اجتماعی تهدیدکننده دانش‌آموزان گسترش پیدا کند.

وی افزود: در سال تحصیلی 96-95 برای گسترش مددکاری اجتماعی در مدارس، اولویت‌هایی در نظر گرفته شده است که از جمله آن، استمرار برنامه تدوین نقشه‌های‌ خطرپذیری مدارس، گسترش دوره‌های آموزشی «مدیریت مورد» در سطح مناطق آموزش و پرورش کشور، افزایش نرخ پوشش برنامه «مدیریت مورد» در سطح مدارس و اجرای آزمایشی طرح «نماد» است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 4، تاریخ انتشار: شنبه 27 شهریور 1395، شماره: 6313.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین