پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۳۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
فرماندار اصفهان گفت: در هفته دولت حدود ۱۸۰ پروژه با اعتباری بالغ ۱,۲۰۰ میلیارد تومان در اصفهان افتتاح می‌شود که منابع مالی آن را دولت، شهرداری‌ها و بخش خصوصی تأمین کرده‌اند.

شعار سال:حسین سیستانی با حضور در یکصد و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: شوراهای شهر بر اساس دولت ملت‌ها شکل گرفته‌اند بنابراین باید با مشارکت مردم همراه شوند و در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی و ایده‌پردازی هستیم.

وی افزود: شوراهای شهر باید با تکیه بر پژوهش‌ها و مشارکت‌های شهروندان اقدامات مؤثر بیشتری بکنند. با تکیه بر پژوهش، شرایط ارزشمندی در شهرداری اصفهان مهیا شده و باید بیش از پیش از این ظرفیت علمی و مدیریتی با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین استفاده شود.

فرماندار اصفهان با تاکید بر لزوم اتخاذ راهکارهای نوین در اداره شهرها، اضافه کرد: با بهره‌گیری از آنچه در کشورهای پیشرفته دنیا رخ می‌دهد می‌توان چالش‌های شهرها را رفع کرد. اصفهان میراث‌دار اندیشه‌های بلند در اداره شهر است و در دهه ۶۰ اندیشه‌ای در این شهر پایه‌گذاری گذاری شد که فعالیت‌های کالبدی شهر را تا حد مطلوبی ارتقا داد.

سیستانی ادامه داد: مدیریت شهری باید در کنار فعالیت‌های عمرانی، به مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز توجه کند؛ زیرا غفلت در این خصوص راندمان شهری را کاهش داده و به عنوان مانعی بر سر راه تحقق مدیریت شهری یکپارچه بشمار خواهد آمد. برنامه‌های بلندمدت باید به نحوی طرح‌ریزی شوند که دوره‌های بعدی نیز بتوانند فعالیت‌های خود را بر اساس آن ساماندهی کنند.

وی تصریح کرد: شورای شهر و دستگاه‌های دولت با نگرشی مشترک دنبال رفع مشکلات بوده و می‌توانند با همفکری موانع موجود را رفع کنند؛ بنابراین اگر مخالفت‌هایی با برخی مصوبات شورا می‌شود، مبتنی بر اتخاذ خرد جمعی است؛ با این حال بیش از ۹۵ درصد از مصوبات شوراها به تأیید فرمانداری اصفهان رسیده است.

فرماندار اصفهان گفت: در هفته دولت حدود ۱۸۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد تومان در اصفهان افتتاح می‌شود که منابع مالی آن را دولت، شهرداری‌ها و بخش خصوصی تأمین کرده‌اند. روز گذشته نیز ۱۲ پروژه به ارزش ۱۴۵ میلیارد تومان در بهارستان به بهره‌برداری رسید و نظیر این پروژه‌ها که در تعداد و نوع، متنوع و متعدد هستند، با هدف ارائه بیشترین خدمات به مردم در هفته دولت افتتاح می شود.

سیستانی ادامه داد: پروژه‌های عمرانی فرهنگی شهرداری اصفهان از جمله توسعه مترو، خرید و الحاق اتوبوس‌های جدید، آسفالت معابر، ایجاد کتابخانه و مراکز علمی خدماتی، احداث سالن گلستان شهدا و فعالیت‌های زیست محیطی قابل تحسین بوده و امید است اصفهان بتواند به سمت شهر سالم گام بردارد.

وی تاکید کرد: همراهی بیش از پیش شهرداری و دولت می‌تواند سرمایه اجتماعی آسیب دیده در ماه‌های اخیر را بهبود ببخشد و در این میان شهرداری به دلیل آنکه اعتماد بیشتری در میان مردم جلب کرده، فضا و زمینه مناسب‌تری برای ارتقای سطح اعتماد عمومی دارد که باید بر اساس منافع کلیت نظام و دولت اقدامات ساماندهی شود.

فرماندار اصفهان با تاکید بر اینکه مسائل حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی با دنبال کردن بازآفرینی شهری، برنامه‌ریزی‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های محلی قابل حل خواهد بود، گفت: با استفاده از معتمدین و چهره‌های فرهیخته شهری می‌توان شرایط را به گونه‌ای فراهم کرد که با بروز مشکلات حاد اجتماعی یا سیاسی روبرو نشویم.

سیستانی با بیان اینکه در اجرای طرح‌های شهری نیاز به همفکری داریم، بر استفاده از توان جوانان و توجه به نیاز سالمندان در تدوین برنامه‌های شهری تاکید کرد.

وی افزود: مدیریت شهری دوره پنجم در اجرا و تأمین منابع مالی پروژه‌های تأمین آب مشارکت خوبی داشته و باید بدانیم وجود آب برای مسائل شهری یکی از نیازهای اصلی شهر به‌ویژه در حوزه گردشگری است.

فرماندار اصفهان گفت: قصد داشتیم طرح شبکه‌سازی محلی که در ۲۲۰ محله اصفهان در حال محقق شدن است را در مقیاس شهرستان ساماندهی کنیم، اما با موانعی روبرو بودیم که امیدواریم با قوت بیشتری پاسخگوی نیاز محلات شهرستان باشیم.

سیستانی با اشاره به دغدغه شورای شهر مبنی بر تفکیک اراضی ۲۸ هکتار از زمین‌های مجاور پارک کوهستانی قائمیه، گفت: این موضوع در مقیاس کلان و بین مقامات بالاتر قابل بحث بوده و نیاز است شورای شهر نیز نظر خود را در این خصوص اعلام کند؛ اگر معادلات زیست‌محیطی منطقه برهم می‌خورد، شورای شهر ورود جدی کند و فرمانداری نیز همراهی خواهد کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت تابناک ، تاریخ انتشار:2 شهریور  ۱۳۹۹، کدخبر:891204،www.tabnakesfahan.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
اي كاش از اين دست پروژه ها تو استان هاي كوچيك ما هم بود تا اشتغال زايي صورت ميگرفت و اين همه جوون تو خونه بيكار نبودن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
0
اين تخصيص ها با توجه به جمعيت و مساحت استان اصفهان اصلا رقم مناسبي نيست واين بودجه ها همش ميره سمت تهران
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین