پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۳۹۸
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
زهرا صدر اعظم نوری ،رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران آخرین وضعیت زمین‌های بایر میانه بوستان ولایت را تشریح کرد.

شعار سال  :زهرا صدر اعظم نوری با اشاره به آخرین وضعیت زمین‌های بایر میانه بوستان ولایت گفت: وجود ۳۰۰ هکتار زمین در بخش جنوبی شهر تهران که دارای بافتی متراکم و پرجمعیت است سرمایه ارزشمندی ست که باید به درستی برای آن برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: اولویت برنامه ریزی‌های برای این زمین موضوع سبزینگی و فضای تفرجگاهی است و رویکرد دیگری که در این زمین دنبال می‌کنیم استفاده از آن در زمان‌های بحران است و باید بارگذاری‌ها در آن حداقلی و سبک باشد تا در زمان وقوع بحران احتمالی در پایتخت امکان بهره برداری از آن وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به ارزش‌های اکولوژیکی این بوستان گفت: در حال بررسی و مطالعه برای ایجاد پارک اکولوژیک در ۷۰ هکتار از این بوستان هستیم که این موضوع توسط سازمان بوستان‌ها دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از این پارک می‌تواند مورد استفاده‌های آموزشی قرار بگیرد و کودکان از سنین پایین با مفاهیم اکولوژیکی و محیط زیستی آشنا شوند.

صدراعظم نوری با اشاره به آشیانه‌های قدیمی که همچنان در بوستان ولایت وجود دارد گفت: این آشیانه‌ها تبدیل به موزه پرواز می‌شود و با هماهنگی که با ارتش داشته ایم قرار است هواپیماهای قدیمی که بخشی از تاریخ هوایی کشور است در این موزه به نمایش گذاشته شود.

وی تاکید کرد: باند پروازی که در بوستان ولایت وجود دارد حفظ می‌شود تا در زمان‌های ضروری و بحرانی قابل بهره برداری باشد.

صدراعظم نوری یادآور شد: تا دو هفته آینده معاونت شهرسازی شهرداری تهران کلیات برنامه‌های خود برای این بوستان را به کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران ارائه می‌کنند و تا یک ماه آینده کل طرح این بوستان به کمیسیون ارائه خواهد شد.

به گفته نوری به دلیل مساحت بالای این زمین برای تعیین کاربری‌ها نیازاست که مراحل تصویب در شورای عالی شهرسازی طی شود.

او در خصوص معارضین بخشی از زمین‌های بوستان ولایت گفت: این موضوع در تعاملات بین بخشی و سازمان برطرف می‌شود و موضوع اصلی حفظ و ساماندهی این عرصه مهم به عنوان یک فضای عمومی و سبز است

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اسکان نیوز  ، تاریخ انتشار 3 شهریور 99 ، کد خبر :29601 ،eskannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین