پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۵۴
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
وزیر بهداشت با بیان اینکه در صورت موافقت مجلس با ایجاد سازمان اورژانس در قالب برنامه ششم، سازمانی قوی و کارآمدتر تشکیل خواهد شد، افزود: با تشکیل سازمان اورژانس، بخشی از مشکلات مردم برطرف خواهد شد و اگر برای این سازمان، منابع مالی پایدار پیش بینی کنند، تقریبا تمامی مشکلات آن برطرف خواهد شد و می توان در قالب خرید خدمت، اورژانس کشور را نوسازی کرد.

شعار سال:

دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه حضور خود در مقر فرماندهی اورژانس ناحیه شرق تهران که به مناسبت چهل و یکمین سالگرد تاسیس اورژانس صورت گرفت، گفت: کار پرسنل اورژانس در بخش های بیمارستانی و پیش بیمارستانی بسیار سخت، طاقت فرسا و مهم است زیرا با جان انسانها سر و کار دارند و می توانند تعداد زیادی از مردم را از مرگ و معلولیت نجات دهند.

وزیر بهداشت با اشاره به تعداد بالای حوادث و سوانح ترافیکی و غیر ترافیکی در کشور، اظهار داشت: باید به اورژانس توجه ویژه ای شود و علیرغم تلاش همکاران ما و رضایت نسبی مردم اما متاسفانه از نظر امکانات و ساختار، شرایط مناسب و مطلوبی وجود ندارد زیرا رضایت مردم از اورژانس باید کامل و مطلق باشد.

وی با اشاره به تلاش ها و اقدامات وزارت بهداشت برای تقویت اورژانس در کشور، اظهار داشت: تا پایان دولت به اندازه تمامی ناوگان اورژانس در سالهای گذشته، تجهیزات و امکانات و خودرو فراهم خواهد شد و این مقدار امکانات کافی نیست و ضروری است تا به کمبود نیروی انسانی و مسائل رفاهی پرسنل اورژانس توجه بیشتری شود.

دکتر هاشمی ضمن تاکید بر لزوم فراهم کردن تسهیلاتی برای آموزش مداوم پرسنل اورژانس کشور از سوی سازمان برنامه و بودجه، گفت: امیدواریم تصمیماتی که در آینده گرفته می شود به خدمات اورژانس که فوق العاده ویژه است، کمک کند و معتقدیم که سازمان اورژانس در آینده باید بتواند همانند پلیس، با سرعت، قاطعانه و تخصصی، حوادث و سوانح پیش آمده برای مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر و محروم را مدیریت کند.
وزیر بهداشت توزیع تخت های بیمارستانی در کشور را عادلانه ندانست و یادآور شد: در طول چند دهه گذشته توجه کافی و ویژه ای به حوزه سلامت نشده و تخت بیمارستانی به تعداد کافی وجود ندارد و به حداقل 100 هزار تخت نیاز داریم در حالی که حدود 50 درصد از تخت های بیمارستانی کشور فرسوده هستند و ممکن است در مقابل آتش سوزی و زلزله آسیب پذیر باشند بنابراین لازم است تا اورژانس کشور، چابک باشد و بتواند در کمترین زمان، بیماران را به مراکز درمانی منتقل کند.
دکتر هاشمی از تمامی پرسنل اورژانس به دلیل صبوری و عشق و علاقه به خدمت کردن به مردم قدردانی کرد.

اورژانس باید مانند مسائل امنیتی و دفاعی در کشور، کاملا متفاوت دیده شود

وزیر بهداشت تصریح کرد: نگاه برخی از همکاران ما به اورژانس همانند سایر اقدامات و خدمات حوزه سلامت است اما به اعتقاد من، اورژانس باید مانند مسائل امنیتی و دفاعی در کشور، کاملا متفاوت دیده شود زیرا با جان مردم سر و کار دارد و باید اورژانس متفاوت دیده شود.
دکتر هاشمی تاکید کرد: هر مقدار که در اورژانس برای پرسنل، ایجاد فضا و تجهیزات هزینه شود به نفع همه است و علاوه بر این، در عرصه بین المللی موقعیت مناسبی خواهیم یافت.

براساس گزارش وبدا، وزیر بهداشت در خصوص ساخت پایگاه های اورژانس در سراسر کشور گفت: در صورتی که کمبودهای سراسر کشور اعلام شود، منابع مالی مورد نیاز آن تامین خواهد شد و در مراکز استانهایی مانند تهران و خراسان رضوی هر کجا شهرداری به ما زمین بدهد، در کمتر از یکسال، پایگاه های اورژانس را خواهیم ساخت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ايسنا، تاریخ انتشار 28 شهریور 1395، کد مطلب:  95062817274    : www isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین