پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۸۴
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
حجت الاسلام والمسلمین رضایی با تأکید بر اینکه عید غدیر بزرگترین روز در تاریخ اسلام محسوب می شود، از مهر تأییدی که قرآن بر اعلام ولایت در این روز بزرگ زده، سخن گفت.

شعار سال: حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی کارشناس علوم قرآنی گفت: عید غدیر یکی از عیدهای بزرگ و ارزشمند اسلامی به شمار می رود.

وی ادامه داد: ما درباره هیچ یک از عیدها و روزهای تاریخ عیدی را به بزرگی عید غدیر نداریم چراکه این عید دربردارنده یک دستور الهی از سوی پروردگار به پیامبر اکرم (ص) است.

وی تصریح کرد: زمانی که پیامبر اکرم (ص) در حجة الوداع از زیارت خانه خدا باز می گشتند طبق دستور خدا در محلی به نام غدیرخم توقف می کنند و منتظر می مانند تا تمامی همراهان در آن محل گرد یکدیگر جمع شوند و سپس پیام ولایت حضرت علی (ع) را اعلام می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: برانجام هیچ یک از دستورات الهی مانند اتفاقی که در روز عید غدیر رخ داد، تأکید نشده است به نحوی که پس از این واقعه آیه قرآن نازل می شود مبنی بر اینکه در این روز دین برشما کامل شد.

این کارشناس علوم قرآنی همچنین توضیح داد: عید غدیر بزرگترین روز در تاریخ اسلام است به این معنا که هم شروع آن به دستور قرآن بوده و هم پس از انجام آن قرآن مهر تأییدی بر آن می زند.

وی خاطرنشان کرد: به معنای واقعی نقش امامت، رهبری و ولایت در روز عید غدیر بر همگان مشخص می شود. البته در این رابطه روایت های بسیاری وجود دارد اما با کمال تأسف باید گفت که دشمنان اسلام نیز برای اینکه این امامت بین مردم جا نیفتد، نهایت تلاش خود را برای ایجاد دشمنی و تفرقه به کار می گیرند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 29 شهریور 95 ، کد مطلب: 222459:www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین