پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۵۵۵
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
بیماران پروانه‌ای به دلیل شرایط بیماری خود ممکن است نتوانند بعضی از نکات بهداشتی مانند شستن مکرر دست‌ها را رعایت کنند. بهترین راه پیشگیری برای این افراد دوری از تماس‌های فیزیکی غیر ضروری و رعایت بهداشت در حد امکان است. هم‌چنین لازم است در این روز‌های بیماری با مراقبان بهداشتی در تماس باشند و وضعیت سلامت خود را با آن‌ها در میان بگذارند.
شعار سال : بیماری پروانه‌ای گروهی از بیماری‌های نادر ژنتیکی است که در آن پوست و غشا‌های مخاطی بر اثر ضربه یا اصطکاک جزیی دچار تاول‌های بسیار دردناک می‌شود.

با توجه به این‌که در روز‌های اپیدمی کرونا به هوشیاری تمام افراد جامعه برای حفاظت از خود نیاز است، پژوهشگران دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و موسسه تحقیقات سلامت به این پرسش پاسخ دادند که بیماران پروانه‌ای چگونه باید خود را در برابر ویروس کرونا محافظت کنند؟

به اعتقاد این پژوهشگران، مبتلایان به بیماری پروانه‌ای باید بیشتر از سایر افراد جامعه در خصوص پرهیز از مواجهه با ویروس کووید-١٩ احتیاط کنند؛ زیرا بعضی از این بیماران شرایط خاص دارند. به طور مثال به علت اینکه معمولا روی دست‌هایشان را با بانداژ پوشانده‌اند، نمی‌توانند برای پیشگیری از ابتلا به کرونا به طور مکرر دست‌های خود را با آب و صابون شست‌وشو کند.

هم‌چنین افرادی که به نوع شدیدی از بیماری پروانه‌ای مبتلا هستند، ممکن است دچار علائم شدید کرونا شوند. زیرا این گروه با مشکلات دیگری نظیر آنمی، سوء تغذیه، زخم‌های عفونی مزمن و نبود موانع حفاظتی پوست که سیستم ایمنی بدن را به خطر می‌اندازد، دست و پنجه نرم می‌کنند؛ بنابراین بهترین دفاع برای این بیماران در مرحله اول، قطع تماس با ویروس، از طریق رعایت بهداشت و دوری از تماس‌های فیزیکی غیر ضروری با دیگر افراد است.

دیگر توصیه‌هایی پژوهشگران دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و موسسه تحقیقات سلامت به بیماران پروانه‌ای و مراقبین آن‌ها:

- دست‌های خود را به طور مرتب با آب و صابون بشویید و اگر به دلیل زخم و بانداژ نمی‌توانید این کار را انجام دهید، از دست زدن به صورت خود خودداری کنید.

- به طور مرتب بانداژ خود را عوض کرده یا از دستکش استفاده کنید.

- در خانه بمانید و تا حد امکان کار‌های خود را در خانه انجام دهید. اگر مجبور به ترک خانه هستید، حداقل فاصله دو متری با دیگران را حفظ کنید و از لمس اشیاء و سطوح مختلف، همچنین مصرف مواد غذایی که از بیرون خانه تهیه شده، خودداری کنید.

- زمانی که به خانه رسیدید، سریعا بانداژ بیرونی و سطحی خود را عوض کنید و اگر می‌توانید تمام نقاط خارجی بدن که در معرض تماس بوده‌اند را با آب و صابون بشویید.

- در صورت بروز هرگونه علائم کووید-۱۹ با ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید.

- در صورتی که از بیماران پروانه‌ای مراقبت می‌کنید، دست‌های خود را قبل و بعد از تعویض بانداژ و تماس با زخم‌ها بشویید و فاصله خود را با آن‌ها حفظ کرده و از ماسک استفاده کنید.

بیماران پروانه‌ای به دلیل شرایط بیماری خود ممکن است نتوانند بعضی از نکات بهداشتی مانند شستن مکرر دست‌ها را رعایت کنند و به همین دلیل ممکن است در معرض خطر قرار بگیرند.
بنا بر اعلام کمیته اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تهران که به بررسی مستندات، شواهد و پاسخ‌های علمی در مورد کرونا ویروس می‌پردازند، بهترین راه پیشگیری برای این افراد دوری از تماس‌های فیزیکی غیر ضروری و رعایت بهداشت در حد امکان مانند تعویض بانداژ و دست‌نزدن به صورت است. هم‌چنین لازم است در این روز‌های بیماری با مراقبین بهداشتی در تماس باشند و وضعیت سلامت خود را با آن‌ها در میان بگذارند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۹۰۶۱۵۱۰۸۸۸، isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین