پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۹۸۶۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
پس‌ازآنتشار کلید سؤالات کنکور کارشناسی ارشد ۹۹، گروه هنر با نقص‌هایی مواجه شده و اعلام کردند که کلید منتشرشده اشتباه است.
شعار سال: حدود ۳ روز بعد از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ کلید سؤالات آن در روز ۲۰ مرداد منتشر شد.

سخنگوی سازمان سنجش در این رابطه به خبرنگار دانشگاهی گفت: بر اساس اعلام قبلی، کلید سؤالات کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۹ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دوشنبه، ۲۰ مرداد بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور منتشرشده است. داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش و واردکردن اطلاعات ثبت نامی و نوع دفترچه سؤال و رشته می‌توانند کلید سؤالات را دریافت کنند.

با انتشار کلید سؤالات کنکور ارشد ۹۹، داوطلبان کد رشته ۱۳۵۹ یا همان داوطلبان رشته «پژوهش هنر» اعلام کردند که کلید سؤالات اشتباه است. این داوطلبان اعلام کردند که سازمان سنجش برای این رشته کلیدی را منتشر کرده که از سؤال ۳۴ تا ۶۳ ایراد دارد و گزینه‌ها جابه‌جا اعلام‌شده است. به این صورت که جواب هر سؤال گزینه‌ی سؤال قبلی بود.

انتشار کلید سؤالات اشتباه!
بعد از اعتراض داوطلبان رشته پژوهش هنر این کلید از روی سایت سازمان سنجش برداشته شد و اصلاح‌شده آن بار دیگر منتشر شد. بسیاری از داوطلبان معترض به این کلید اشتباه گمان نمی‌کردند که درنتیجه کنکور نیز به مشکل بخورند و رتبه آن‌ها اشتباه شود.

با اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد رشته هنر داوطلبانی که از نتیجه آزمون خود مطمئن بودند با رتبه‌هایی غیرواقعی مواجه شدند. این داوطلبان بار دیگر اقدام به ثبت اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ رشته پژوهش هنر کردند و معتقدند نتایج اعلام‌شده بر اساس کلید اشتباهی که در ابتدا منتشرشده بود، اعلام‌شده است.

یکی از داوطلبان دراین‌باره گفت: در کارنامه‌های منتشرشده نتایج کنکور نتایج بر طبق همان کلید اشتباه ابتدایی است و چند داوطلب دیگر در این رشته نیز با این مشکل مواجه شده‌اند.
بعد از اعتراض‌های این داوطلبان فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور به خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: کلید سؤالات و پاسخنامه کلیه رشته‌های امتحانی آزمون ارشد ساعت ۲۰ شنبه ۱۵ شهریور در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود و داوطلبان می‌توانند برای مشاهده آن به سایت سازمان مراجعه کنند.

سخنگوی سازمان سنجش در ادامه بیان کرد: با توجه به‌جابجایی کلید سؤالات ۳۴ تا ۶۳ کد رشته امتحانی ۱۳۵۹ رشته پژوهش هنر در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹، نمرات این داوطلبان تصحیح‌شده و کارنامه برای داوطلبان این رشته در سایت سنجش قرار می‌گیرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش در ادامه بیان کرد: این موضوع با ارسال پیامک به داوطلبان این رشته اطلاع‌رسانی شده است. رتبه این داوطلبان در ابتدا اشتباه اعلام‌شده بود و هم‌اکنون تصحیح‌شده است. این داوطلبان برای مشاهده نتایج جدید باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.
سازمان سنجش همچنین در پیامک‌های ارسالی به داوطلبان اعلام کرده است که متأسفانه در کلید سؤالات ۳۴ تا ۶۳ جابجایی صورت گرفته است؛ نمرات و رتبه اعلام‌شده صحیح نیست. پس‌ازآن داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش متوجه شدند که مشکل به وجود آمده حل‌شده و رتبه‌های آن‌ها تغییر کرده است.

اعتراض داوطلبان بعد از اصلاح رتبه‌ها
بعدازاین اقدام بود که برخی از داوطلبان از یکسان شدن رتبه آخرین داوطلبان مجاز شده در تمام کد رشته‌ها خبر دادند و نوشتند: کارنامه من در رشته هنر‌های پژوهشی تصحیح شد. اما چرا رتبه آخرین فرد مجاز در همه‌ی کد‌های این رشته یکی شده است؟ قبل از این اصلاح هر کدام با رشته دیگر تفاوت داشت. کارنامه کنکور سال قبل هم به صورت فعلی نبود. نمی‌شود کسی که کد ٣ را می‌خواهد انتخاب کند در کد یک که پژوهش هنر است با داوطلب‌های آن کد مقایسه شود، این تغییر قابل قبول نیست. این که در تمام کد‌ها و حتی دوره‌های روزانه شبانه و دانشگاه آزاد هم آخرین فرد مجاز رتبه‌ی ٢٧٠٠ باشد؟

داوطلب دیگری نیز نوشت: آخرین رتبه آزاد و سراسری را برای من هم ۲۷۰۰ زده است. من موزه سفید گذاشتم. در کارنامه برای موزه دوره روزانه مجاز شده ام. درصدهایم پایین‌تر از درصد‌های قبل ویرایش شده است.

زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش در این رابطه به خبرنگار دانشگاهی گفت: رتبه آخرین فرد مجاز در قبولی افراد تاثیر گذار نیست و مهم درست شدن نمرات داوطلبان و رتبه‌های خود فرد است که در پذیرش نهایی آن‌ها موثر است.

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۹
نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد پنج شنبه، ۱۳ شهریور اعلام شد و انتخاب رشته داوطلبان مجاز شده در این مرحله از شنبه، ۱۵ شهریور آغاز شده و در ساعت ۲۴ سه شنبه، ۱۸ شهریور به پایان می‌رسد. در این مرحله تعداد ۴۲۴ هزار و ۲۷۶ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده‌اند. داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش و دانلود و مطالعه دفترچه، می‌توانند در صورت تمایل اقدام به انتخاب ۱۰۰ کد رشته تحصیلی کنند.

انتخاب رشته متقاضیان پذیرش در دانشگاه آزاد به صورت مجزا انجام می‌شود و داوطلبان برای انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد باید به سایت مرکز آزمون این دانشگاه آزاد مراجعه کنند.
با اعتراض داوطلبان هنر، ورق برگشت
پذیرش و فارغ التحصیلی آن دسته از داوطلبان شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ که براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور مجاز به انتخاب رشته شده‌اند و علاقه‌مند به انتخاب رشته/محل‌های دایر در دانشگاه آزاد هستند می‌توانند با استفاده از کد دسترسی انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه سازمان سنجش از یکشنبه، ۱۶ شهریور لغایت ساعت ۲۴ روز سه شنبه، ۲۵ شهریور با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۷۴۸۲۸۵۹، www. yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
0
0
بابا دق داد ما رو این سازمان چرت و ابکی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین