پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۷۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
محمدباقر قالیباف شهردار تهران در اختتامیه پنجمین جشنواره «تئاتر شهر» از منتقدان بی انصاف گلایه کرد.

شعار سال: محمدباقر قالیباف شهردار تهران شامگاه سه شنبه ۳۰ شهریور ماه در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره «تئاتر شهر» ضمن تبریک عید غدیر و با یادی از، از دست رفتگان هنر و زنده یاد داوود رشیدی گفت: من شرمنده یکایک جوانان عزیز و پیشکسوتان فرهنگ و هنر کشورم هستم که با همه تلاش ما، همچنان به قدر استعداد جوانان و جمعیت ۹ میلیونی تهران فرصت و زیرساخت مناسبی برای بروز استعدادها فراهم نشده است.

وی افزود: من به عنوان یک مدیر اجرایی این شرمندگی را دارم اما به گمانم دیگر مدیران اجرایی در سطوح بالای مدیریت نیز باید این شرمندگی را متوجه شوند و به جای اینکه قضاوت های غیرمنصفانه ارائه کنند نگاهی به دورانی که خود مسئولیتی داشتند و آنچنان که باید نتوانستند در این عرصه خدمتی کنند داشته باشند.

شهردار تهران تاکید کرد: چندی پیش نوشته ها و بیاناتی را خواندم که بسیار نامنصفانه بود. مساله اینجاست بیش از دو دهه وظیفه رسیدگی به بخش فرهنگ و هنر و زیر ساخت ها به عهده همین کسانی بود که چنین مسائلی را مطرح می کنند. من ابتدا به آن صحبت ها به دیده انتقاد نگاه کردم اما بعد مروری به فعالیت های خودم از زمانی که در پلیس تهران شروع به فعالیت کردم، داشتم. من اولین اقدامی که در پلیس تهران انجام دادم این بود که نگاه به پلیس را از شکل امنیتی به شکل جامعه محور تبدیل کنم و مردم جرات کنند بر اقدامات پلیس نظارت کنند.

قالیباف افزود: در همان زمان ما جشنواره فیلم کوتاه «۱۱۰ ثانیه ای» را راه انداختیم و هنوز آن ۲۵ فیلمی که در آن جشنواره برگزیده شد در خاطرم هست و یا جشنواره فیلم «پلیس» را استارت زدیم و آثاری همچون سریال «خواب و بیدار» و انیمیشن «سیا ساکتی» در آن زمان کلید خورد. من هنرمند نیستم اما با تمام وجود معتقدم یکی از مولفه های ارتقای فرهنگی کشور توجه به هنر و هنرمند است.

وی در سخنانی عنوان کرد: وظیفه من در مدیریت شهری برای خدمتگزاری به عرصه فرهنگ و هنر و توجه به مسایل اجتماعی شهر سنگین‌تر است، خصوصا باید توجه ویژه ای به آسیب های اجتماعی داشته باشیم ولو اینکه وظیفه قانونی شهرداری نباشد، اما بدون شک وظیفه انسانی یکایک ما به شمار می رود.

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری متعلق به مردم است، گفت: من در اولین جلسه ای که در شهرداری و در سال ۸۴ داشتم بر این نکته تاکید کردم که رویکرد شهرداری اجتماعی و فرهنگی است. من دغدغه جوانانی را که در عرصه هنر فارغ التحصیل می شوند و بسیار هم با استعداد هستند اما جایی برای بروز استعدادهای خود ندارند دارم. برای زیرساخت های فرهنگی و هنری تلاش بسیاری در این سال ها شده است و توسعه چندین برابری را شاهد بوده ایم اما شاید همچنان انتظار اهل هنر و پیشکسوتان برآورده نشده باشد.

این مدیر اجرایی اضافه کرد: از من به عنوان یک مدیر اجرایی توقع نمی رود که دست به قلم ببرم و کار تولید محتوا را انجام دهم اما این توقع بود که حداقل سالن‌های سینما و سالن‌های تئاتر این شهر و عرصه های توسعه فرهنگی شهر را در این دوره زمانی کوتاه چند برابر کنم. امروز نیز خوشحال هستم که بخش کوچکی از این وظیفه را انجام دادم، اما نتوانستیم آن چنانی که زیبنده شما پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر و خصوصا استعداد های جوان است، کار کنیم چرا که جوانی جوانان غیر قابل بازگشت است. من نتوانستم این زیر ساخت ها را به گونه ای توسعه دهم که یکایک شما بتوانید در این عرصه عرض اندام کرده و خلاقیت های خودتان را به خانواده ها و پدر و مادرانتان نشان دهید و وقتی این کم کاری را از سوی مسئولان می‌بینم، احساس شرمندگی می‌کنم.

وی در پایان نیز اظهار امیدواری کرد به جای نقد غیرمنصفانه به نقد منصفانه روی بیاوریم.

یک هدیه ویژه برای شهردار تهران

در ادامه این مراسم که قرار بود با حضور شهردار تهران جوایز دو بخش از پنجمین جشنواره «تئاتر شهر» ارائه شود، مرضیه برومند به شکلی غیر منتظره با لوح تقدیری روی صحنه حاضر شد و گفت: ما در روزهایی که برای از دست دادن مرحوم داوود رشیدی بسیار اندوهگین بودیم خبری به گوشمان رسید که لبخند را به لبانمان آورد و آن هم به لطف شما آقای قالیباف رخ داد؛ اینکه زمینی در اختیار خانه عروسک گذاشته شد تا خانه خودمان را در آن بسازیم. این لوح تقدیر را هم به پاس این لطفتان از طرف جمع عروسکی ها به شما هدیه می دهم.

مرضیه برومند: آقای قالیباف از شما می خواهیم شهردار بمانید

وی ادامه داد: همه ما می دانیم شما در این سال ها چه کرده اید و چه کارهایی نتوانستید انجام دهید. امیدواریم سلامت باشید و شهردار بمانید چون کارهای زیادی مانده که از شما می خواهیم انجام دهید. از جمله برآورده شدن آخرین آرزوی مرحوم داوود رشیدی که ساخته شدن یک سالن تئاتر کنار سالن سنگلج است.

برومند با بیان اینکه خوشحالیم شهردار خوش چهره و خوش قلبی داریم در انتها بیان کرد: امیدوارم به ما همچنان کمک کنید در این زمینی که در اختیارمان گذاشتید بتوانیم «خانه عروسک» را بسازیم.

نامگذاری یک سالن تئاتر به نام داوود رشیدی

شهردار تهران در پایان اعلام کرد: یکی از سالن های پردیس تئاتر تهران که همزمان با دهه فجر امسال افتتاح می شود به یاد مرحوم رشیدی به اسم ایشان نامگذاری خواهد شد.

گزارش مشروح این مراسم متعاقبا ارسال خواهد شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 30 شهریور 95 ، کد مطلب: 3774521: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین