پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۲۷۳
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
وزارت ورزش با حمایت از بازگشت رئیس فدراسیون بیلیارد و بولینگ که پرونده باز در مجامع قضایی دارند، اقدامی عجیب و رویکردی غریب را پیش گرفته تا شبهات پیرامون روابط غیرکاری و غیرحرفه‌ای بین مسئولین این نهاد بیشتر و بیشتر شود.
شعار سال:اسفند ماه سال گذشته و در زمان اوج اپیدمی ویروس کرونا و همچنین در سکوت کامل خبری در عرصه ورزش، رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد کنار رفت. با حکم نهادهای نظارتی و قضایی، هاشم اسکندری رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد به مدت 6 ماه از سمت خود منفصل و محمدرضا مقصودلو رئیس سابق فدراسیون کبدی به عنوان سرپرست موقت این فدراسیون منصوب شد. پس از اتمام مدت تعلیق و انفصال هاشم اسکندری از ریاست فدراسیون بولینگ و بیلیارد اما این رئیس باز هم به پست سابق خود بازگشت تا شایعات و گمانه‌زنی‌ها پیرامون این فرد و شائبه‌های اتهامش بیشتر شود.

از زمانی که اسکندری از فدراسیون بولینگ و بیلیارد مجبور به کناره‌گیری شد، سوالات زیادی بی‌جواب ماند و هیچ‌کدام از مسئولان وزارتی یا نهادهای ذی‌ربط در مورد علت این برکناری توضیحی ارائه ندادند؛ همانطور که در مورد بازگشت این رئیس فدراسیون توضیح خاص و روشن‌گرانه‌ای ارائه نشد.
 
هاشم اسکندری مهرماه سال ۹۷ برای سومین بار ریاست این فدراسیون را برعهده گرفت، درحالی‌که پیش از این هشت سال سکان‌دار ریاست فدراسیون بولینگ و بیلیارد بود و سال ۹۷ برای سومین بار با کسب ۲۵ رأی صندلی ریاست این فدراسیون را عهده‌دار شد. از بهمن‌ماه سال گذشته فضای ورزش کشور در مورد تخلفات یک رئیس فدراسیون متشنج شد اما از آنجا که این پرونده مسکوت در حال پیگیری بود، جزئیات آن اصلاً منتشر نشد و وزارت ورزش و جوانان هم در رابطه با آن سکوت کرد. صحبت برخی ملی‌پوشان در نهایت به برخی اتهامات و از جمله جعل امضا و اسناد و یا اعزام ملی‌پوشان به مسابقات بین‌المللی با هزینه شخصی منجر شد و در نهایت کار به‌جایی رسید که سازمان بازرسی کشور به این فدراسیون ورود کرد تا برخی حقایق را روشن کند.
 

گفته می‌شد در زمان ریاست این فرد مشکلاتی نظیر اعزام ملی‌پوشان رشته‌های بولینگ و بیلیارد کشور به مسابقات برون‌مرزی با هزینه‌های شخصی این ورزشکاران صورت می‌گرفته، آن‌هم در شرایطی که بودجه سفر و هزینه‌های مربوطه توسط فدراسیون از وزارت ورزش دریافت می‌شده و پول بیت‌المال به مقصد نامعلومی طی طریق می‌کرده‌است.
 
پس از نمایان شدن این افتضاح رسواکننده، علی مقصود، ملی‌پوش اسنوکر ایران در لایو صفحه فدراسیون بولینگ و بیلیارد دست به افشاگری زد و مدعی شد: می‌خواستم بدانم که سال 97 اسکندری به ما قول داد که پول‌هایی که با جعل امضای ما گرفته بود را بعد از عید به ما بدهد اما هنوز این پول‌ها به ما پرداخت نشده است.
مقصود همچنین به کارشکنی‌های کامران شهلا، مدیرفنی تیم‌های ملی بیلیارد اشاره کرد و گفت: شما گفتید که مدیر تیم ملی هستید، اما همیشه بین بازیکنان ایجاد مشکل می‌کردید. برای مسابقات قطر شما به من گفتید که آرمین محمودی و مهدی پول نداشتند اعزام شوند که من راهی قطر شدم. پس از آن آرمین به من پیام داد، از دستم ناراحت شد و گفت که پول برای اعزام داشت و من نباید حقش را ضایع می‌کردم.
 
حالا پس از حضور مجدد رئیس جنجالی فدراسیون بیلیارد و بولینگ در راس امور و ابقای وی با وجود این پرونده عجیب و غریب و جنجالی، وزارت ورزش دست از حمایت مهره‌ خود بر نداشته و هنوز از وی برای نشستن پشت میز ریاست این فدراسیون پشتیبانی می‌کند.  وزارت ورزش که اخیراً با ورود وزارت اطلاعات به پرونده‌های فساد مالی در ورزش، داعیه مبارزه با فساد و علم رانت‌گریزی را بر دوش می‌کشد، با عملکرد اخیر خود نشان داده در واقعیت کاملاً برخلاف دستورات نهادهای قضایی و نظارتی رفتار می‌کند و مسیرها را دور می‌زند.
 

در این رابطه معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان به خبرنگار دانا اظهار داشت: اگر آن پرونده به جایی برسد که خدای ناکرده حکمی برایشان صادر شود، متناسب با آن اقدام خواهد شد اما فعلا و درحال حاضر هیچ حکمی برای آقای اسکندری صادر نشده و طبعا بر اساس قانون همچنان رئیس فدراسیون هستند و تا پایان دوره هم می‌توانند در پست ریاست بمانند.

همچنین مهدی علی‌نژاد درخصوص مسئولیت سرپرستی محمدرضا مقصودلو در فدراسیون بولینگ و بیلیارد گفت: ما برای این فدراسیون سرپرستی تعیین نکردیم، فقط آقای مقصودلو را تعیین کردیم تا کارها را اداره کنند و این ۶ ماه به پایان برسد. بازپرس محترم برای آقای اسکندری هم انفصال نزده بودند و فقط حکم عدم حضور برای ۶ ماه را صادر کرده بودند.
 
بروز این رفتار ضد و نقیض و حمایت قاطعانه مجموعه وزارت ورزش از حضور یک مدیر جنجالی و مظنون به اتهام آن‌هم در شرایطی که ورزش کشور با ریاضت‌های فشرده اقتصادی مواجه است و در سال منتهی به المپیک پرخرج توکیو هم حضور داریم، صحت تئوری عدم وجود شفافیت در ساختمان خیابان سئول را بیشتر و بیشتر می‌سازد.
 
در شرایطی که در صحت عملکرد هاشم اسکندری در این فدراسیون اختلافات و شبهات زیادی وجود دارد، پس از انفصال 6 ماهه وی از خدمت و عملاً تشکیک قوه قضائیه به صحت خدمت وی، بایستی وزارت ورزش قاطعانه عمل می‌کرد تا حتی برای کاهش فشار عمومی هم که شده، از حضور مجدد وی در پست ریاست فدراسیون فوق جلوگیری کرده و با برگزاری مجمع فوق العاده، رئیس جدیدی را برای این فدراسیون انتخاب کند تا حداقل از حرف و حدیث‌ها و شایعات جلوگیری کند.
 
کامبک قاطعانه آقای رئیس به فدراسیون بیلیارد، بولینگ و بولس کشور باعث شد تا جمعی از معترضین مقابل ساختمان این فدراسیون و ساختمان وزارت ورزش و جوانان تجمع کنند و شعارهای اعتراضی سر دهند، اما از سوی مسئولین توجهی به آن‌ها نشد تا موضع بالادستی‌ها در قبال این ساختارگریزی بیشتر مشخص شود. بازگشت اسکندری پس از پنج‌ماه آن هم در سکوت خبری مسئله‌ای است بسیار مشکوک و وهم‌انگیز که شفافیتی هم از سوی مسئولان وزارت ورزش به آن داده نمی‌شود؛ انگار اتفاقاتی در پسِ پرده فدراسیون درحال رخ دادن است که وزارت هنوز قصد افشاگری را نداشته و به مسالمت بیشتر اعتقاد دارد تا بازگویی حقایق.
 
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ انتشار:  19 شهریور  1398، کدخبر : 1645292 ،www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین