پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۵۶۶
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و ورزش و جوانان، بایستی ابهامات مربوط به تلاش‌های یکی از فدراسیون‌های ورزشی در خصوص واردات موتورسیکلت‌های خاص با عنوان موتور سیکلت ورزشی را شفاف کنند.
 شعار سال: اخیرا مکاتباتی بین سرپرست فدراسیون موتورسواری با مدیر کل صنایع حمل‌ و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت برای معرفی برخی اشخاص در جهت انجام ثبت سفارش واردات موتور سیکلت‌هایی با حجم موتور سنگین انجام شده است.

در مکاتبه اول میان آقای ن با جعفرپور مدیر کل دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت آمده است، پیرو مکاتبات قبلی به استحضار می‌رساند با توجه به صدور مجوز ۳۰ نفر از ورزشکاران این فدراسیون به شرح پیوست خواهشمند است دستور فرمایید لیست پیوست را در سازمانه مجوز‌ها (مجوز ارزی) تأیید فرمایید.

در ادامه این نامه آمده است، ارز وارداتی این موتورسیکلت ارز بانکی می‌باشد که از محل حساب ارزی اشخاص قابل پرداخت می‌باشد و هیچگونه ارز دولتی و غیردولتی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

بر اساس این گزارش، نگاهی به فهرست پیوست اشاره شده در نامه زیر نشان می‌دهد، با توجه به ممنوعیت واردات موتور سیکلت‌های سنگین در شرایط تنگنای ارزی، تعداد قابل توجهی از موتور سیکلت‌های ذکر شده در جدول پیوست دارای ارزش میلیاردی بوده و به نوعی موتور سیکلت لوکس محسوب می‌شوند. این درحالی است که در مرداد ماه امسال یکی از مدیران کل وزارت صمت، پاسخ مشخصی به این مکاتبه داده است.

مدیر کل صنایع حمل‌ و نقل وزارت صمت، در خصوص واردات موتور سیکلت‌های ورزشی نوشته است، بازگشت به نامه‌های شماره ۳۷۱/۱۳۶ مورخ ۹۹/۴/۲ و شماره ۳۷۱/۱۳۷ مورخ ۹۹/۴/۲ و با توجه توانمندی‌های ایجاد شده برای تولید انواع موتورسیکلت تحت برند‌های معتبر جهانی در داخل کشور و به دلیل محدودیت‌های تخصیص ارز، خواهشمند است دستور فرماید سیاست‌ها و رویه‌های معرفی ورزشکاران، ضوابط نقل و انتقال موتورسیکلت‌های ورزشی و نیاز‌های سالیانه به تفکیک نوع موتورسیکلت را جهت امکان‌سنجی تولید داخل و برنامه‌ریزی برای تأمین از طریق سازندگان داخلی به این دفتر ارسال نمایند.

ضمنا مقتضی است فهرست درخواست‌ها دوباره بررسی شده و درخواست‌های اولویت‌دار ارسال گردد.

یکی از ابهاماتی که در این بین وجود دارد این است که با چه هدفی در شرایط تنگنای ارزی پیگیری‌هایی برای واردات و ثبت سفارش این کالا‌های ارز بر انجام می‌شود، در سنوات اخیر چه تعداد موتور سیکلت‌های سنگین (۱۰۰۰ سی سی به بالا) ثبت سفارش و ترخیص شده است؟ چه افرادی توانسته‌اند از محل فضای مجوز مربوط به فدراسیون اقدام به ترخیص موتور سیکلت با حجم موتور بالا کنند؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی گسترش، تاریخ انتشار: 2 شهریور 1399، کد خبر: 121766،  www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین