پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۵۷۰
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
پروژه لاستیک‌سازی خرم‌آباد از مصوبات سفر سال ۹۳ هیئت دولت به لرستان است که بنا شد با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار حلقه لاستیک و ایجاد ۱۰۰۰ فرصت شغلی در ۳ سال به بهره برداری برسد، ولی پس از گذشت ۷ سال تنها یک زمین خاکی با حصاری بتنی است.
شعار سال: یکی از چالش‌های مهم در هر استان وجود پروژه‌های نیمه‌کاره و رها شده است. در این میان سناریوی پروژه‌های نیمه تمام استان لرستان نیز با توجیه عدم وجود اعتبارات، کمبود نقدینگی و نداشتن سرمایه‌گذار پای کار همچنان ادامه دارد، پروژه‌هایی که تنها کلنگ آن‌ها بر زمین زده می‌شود تا مردم استان را امیدوارانه چشم انتظار نگه دارد.

عمر دولت تدبیر و امید با تمام وعده‌های خود به سال آخر رسیده، دولتی که با شعار قفل‌های بسته را با کلید تدبیر باز خواهیم کرد روی کار آمد تا بارقه امیدی در دل مردم روشن شود، اما قفل پروژه‌های استان لرستان بهره‌ای از تدبیر این کلید نبردند، پروژه‌هایی که توسعه استان را تحت شعاع قرار داده و علی‌رغم اهمیت آن‌ها متاسفانه مسئولان کشوری و استانی نتواسته‌اند اقدام موثری برای به سرانجام رساندن آن‌ها انجام بدهند و قفل‌ها همچنان بر ورودی این پروژه‌ها خودنمایی می‌کنند.

مصوبه سفر هیئت دولت به لرستان
پروژه لاستیک سازی خرم‌آباد یکی از مهمترین پروژه‌های نیمه تمام استان لرستان است که کلید تدبیر دولت یازدهم و دوازدهم تاکنون نتوانسته قفلی را که خود دولت بر آن زده باز کند. این پروژه سال ۹۳ طی سفر ریاست جمهور و هیئت دولت به استان مصوب شد.

حسن روحانی رئیس جمهور در ۲۸ خردادماه سال ۹۳ در سفر خود به لرستان در جمع مردم استان در ورزشگاه تختی اظهار داشت: برای اجرای دو طرح، وزارت صنعت، معدن و تجارت قول داده‌اند که در این استان کار را آغاز کنند و دولت نیز با همه وجود حمایت خواهد کرد؛ کارخانه لاستیک خودرو و کارخانه سنگ بری مدرن این دو طرح است که هر دو را این وزارتخانه متقبل شده است.

رؤیای بر باد رفته لاستیک سازی
هوشنگ بازوند استاندار وقت لرستان نیز سه روز پس از پایان سفر هیئت دولت به استان لرستان اعلام کرد: احداث کارخانه لاستیک سازی با ظرفیت ۲۰۰ هزار حلقه از مصوبات سفر هیئت دولت به استان لرستان است. یک سال بعد از سفر هیئت دولت به لرستان، محمد شریعتمداری معاون اجرایی وقت رئیس جمهور به استان سفر کرد و کلنگ این مصوبه به عنوان بزرگترین پروژه صنعتی استان با وعده ایجاد بیش از ۱۱۰۰ شغل و بهره‌برداری ۳۶ ماهه را به زمین زد و دنیایی از امید را در جوانان و جویندگان کار به وجود آورد.

اما با گذشت ۶ سال از سفر هیئت دولت به استان و پنچر شدن چرخ‌های لاستیک سازی دیگر کسی منتظر جان گرفتن روند عمرانی آن نیست و این پروژه همچنان به صورت یک زمین با دیواری بتنی در اطراف آن، رها شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 21 شهریور 1399، کد خبر: 2344416،  www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین