پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی گفت: تحت هیچ شرایطی اجازه ندهیم داوطلبان از امکانات دولتی، بیت المال، امکانات عمومی در اختیار نهادها و ارگان‌ها له یا علیه داوطلبی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران ، سید محمد حسین مقیمی، معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی در همایش فرمانداران سراسر کشور با اشاره به اینکه مردم ستون و خیمه گاه نظام هستند، گفت: باید به خواست‌ها و مطالبات ولی نعمت‌هایمان توجه کنیم، چرا که حضرت امام (ره) بنیاد نظام را بر توجه به مردم در مدار دیانت دانسته‌اند و مهمترین این میراث را در مردم سالاری و سیانت از خواست مردم تعریف کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: در نظر حضرت امام (ره) صندوق رای زبان گویای ملت است و همگی باید نسبت به آن تمکین نماییم، بنابراین صندوق رای در نظام اسلامی ما نه تزیینی است و نه همانند نظام‌های رایج دنیا صرفا به یک شیوه برای حکم رانی تقلیل می‌یابد. صندوق رای و انتخابات در ایران، میراثی است که در دل ارزش‌های دینی و اسلامی ما نهفته است.

وی ادامه داد: اعتدال چه در قالب یک گفت و چه در قالب یک راه و روش تلاشی عقلانی در جهت حفظ و صیانت از آن میراث بزرگ است. میراث انقلاب اسلامی صفت در یک جناح یا جمعیت خلاصه نمی شود بویژه در شرایطی که آن جریان‌ها همه میراث را در خود و با خود بدانند و بین خود و دیگران دیواری از نشنیدن استوار کنند.

مقیمی اظهار کرد: در این شرایط اعتدال به مثابه راهی می‌شود در جهت بهره جستن از همه آن میراث که از  جامعه دریغ شده است و در این راه هر آنچه که عقلانی و منطقی است و عطر تعهد و دیانت می‌دهد مورد تکریم و تجلیل قرار می گیرد.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه اعتدال با این تعریف به اصل و اساس انقلاب است که تمامی فرزندانش را با خود همراه می کند گفت: با این نگاه تفکر اعتدالی انحصار طلب و تمامیت‌ها نیست بلکه پذیرنده تکثر و تفاوت‌ها است که فعالان که در این مشی تفاوت در راهبردها ، گفتمان‌ها، و. سلایق همگی مورد احترام هستند.

وی ادامه داد: اگر منطق اعتدال در گفتگو باشد که هست پس فرمانداران و مدیران دولت اعتدالی باید  پرچم‌داران تعامل، گفتگو و عقلانیت باشند، مطالبات مردم را بشنود و مواردی که حق است می‌پذریرند و مواردی که خلاف این تصور دارند بیان کننده مشکلات و مسائل با زبان و ادبیات اغنا و احترام می‌شوند.

مقیمی تصریح کرد: اگر مردم مشکلاتی دارند در صدد حل یا انعکاس درست آنها بر می آیند و اگر نیاز به توجیه است تبیین کننده مشکلات کشور در حوزه‌های مهمی همچون وضعیت معیشتی و اقتصادی می‌شوند و به زبان نیکو و با تواضع با آنان سخن می گویند.

وی یادآور شد : صداقت و راستگویی بزرگترین سرمایه نظام و دولت است و باید صادقانه وبا مردم و نخبگان سخن گفت و شرایط ویژه کشور را تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه مدیران دولت اعتدال باید تعامل گران شایسته ای باشد گفت: این افراد باید با گروه‌ای سیاسی و احزاب و، نهادهای اجتماعی ، و کانون های فرهنگی در تعامل باشند و همچنین با نمایندگان مجلس نیز تعامل و همکاری داشته باشند.

البته لازم به ذکر است این تعاملات زیر پا نهادن مواضع نیست و نباید در تعارض با استقلال دولتمردان باشد.

مقیمی تاکید کرد: مدیران کرنش‌گر منفعل و بی‌توجه به حوزه اختیار قانونی اش مورد حمایت و خواست مردم و دولت نیست و قدرت و اقتدار با منطق آمیختن و تعاملات با حفظ اصالت و استقلال مورد نظر ما است.

وی با بیان اینکه احزاب سیاسی دارای مجوز و گروه های اجتماعی، سمن‌ها و نخبگان فعال سیاسی از سرمایه‌های نظام هستند گفت: تلاش کنید هزینه فعالیت‌های سیاسی قانونی را برای جریان‌های مختلف به حداقل برسانیم چرا که عرصه سیاسی و عمومی در قالب های سالم، می شود و آگاهی مردم نیز افزایش می‌یابد بنابراین تلاش کنید فرهنگ رقابت سالم، اخلاقی و قانونی در جامعه گسترش یابد.

 معاون وزیر کشور بیان کرد: اجتماعات قانونی را در کنف حمایت حداکثری قرار دهیم و با اختلال گران و برهم زنندگان نظم عمومی به شدت مقابله کنید. چرا که اگر چنین کردیم که انشاله شاهدیم انتخابات کم تنش و پرنشاط  با حضور حداکثری مردم خواهیم بود و تحقق این مهم در کنار صیانت از آرا مردم که در سیره حضرت امام و فرمایشات مقام معظم رهبری به مثابه حق الناس است نیز مصداق میراث گرانبهای انقلاب و ارزش های حاکم بر آن است.

وی به مواردی که در راستای برگزاری انتخابات سالم باید به آن توجه کرد ، اشاره کرد و گفت: رصد و تحلیل فعالیت‌های انتخاباتی و پیشگیری از حوادث احتمالی و جلوگیری از بهره‌برداری سیاسی داوطلبین از رخدادهای سیاسی اجتماعی، و فرهنگی، ضرورت ترویج گفت و گو در جامعه که مورد نظر آموزه‌های دینی ، مدیریت اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و عکس العمل به هنگام، و تلاش در جهت به حداقل رساندن نارضایتی های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور از جمله این موارد است.

وی ادامه داد: توجه به برنامه زمانبندی در اطلاع‌رسانی به موقع به مردم و داوطلبین، توجه به آموزش و یادگیری قوانین و آیین‌نامه های انتخابات و  تامین امکانات مورد نیاز به موقع و طبق برنامه زمانبندی فراهم کردن بستر و زمینه مناسب برای فعالیت‌های انتخاباتی ،فراهم کردن شرایط یکسان برای طیف‌های مختلف سیاسی در چارچوب قانون  از دیگر مواردی است که باید به آن توجه ویژه شود.

مقیمی پرهیز از جانب داری و دیدارهای غیر ضروری با داوطلبین مطرح شده در سطح منطقه را باید از دیگر مواردی خواند که باید به آن توجه کرد و گفت: تذکر مستمر به تمامی روسای ادارات به منظور پرهیز از جانبداری از داوطلبی خواست در پاسخ گویی به هنگام به شایعات پیرامون یک رخداد از طریق رسانه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی اجازه ندهیم از امکانات دولتی ، بیت‌المال ، امکانات عمومی در اختیار نهادها و ارگان ها و شهرداری ها و دهیاری ها و تریبون‌ها  علیه داوطلبی استفاده شود و در این رابطه وزارت کشور در جهت حفظ و صیانت از حقوق مردم و حق الناس به وظیفه قانونی خود عمل می کند و هیچگونه اغماضی را روا نمی دارد.

منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین