پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۰۱۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
علی‌اصغر عنابستانی گفت: از 8 میلیون حاشیه‌نشین که در کشور زندگی‌ می‌کنند، 2 میلیون آنها در تهران سکونت دارند.
شعار سال: عبدالرضا رحمانی‌ فضلی وزیر کشور، در جلسه‌ای که روز گذشته در خصوص بررسی مسائل حاشیه‌نشینی برگزار شد، اعلام کرد دولت تصمیم دارد دو لایحه ملی را برای ساماندهی مناطق حاشیه‌نشینی به مجلس شورای اسلامی ارسال کند، لایحه‌ای که نماینده مجلس شورای اسلامی می‌گوید اگر ارسال شود بر سایر طرح‌های نمایندگان ارجحیت پیدا می‌کند و حتماً مورد تصویب قرار می‌گیرد.

علی‌اصغر عنابستانی، نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تفاوت حاشیه‌نشینی و زاغه‌نشینی در کشور گفت: ازآنجایی‌که تعریف دقیقی از حاشیه‌نشینی وجود ندارد و هرکسی یک تعریفی ارائه می‌دهد، آمارهایی که در این خصوص منتشر می‌شود صحیح نیست و ابهام دارد.

او افزود: به کسانی که خارج از محدوده شهر زندگی می‌کنند، حاشیه‌نشین می‌گویند که تعداد آنها در کشور به 8 میلیون نفر می‌رسد و 2 میلیون نفر آنها در تهران هستند اما کسانی هم هستند که در خارج از شهرها به شکل زاغه‌نشین زندگی می‌کنند. بنابراین بین این دو تفاوت وجود دارد که باید به آن توجه شود.

عنابستانی تصریح کرد: حتی عده‌ای هم هستند که داخل شهرها زندگی می‌کنند اما به‌اصطلاح بدمسکن هستند و شرایط سکونتی مناسبی ندارند که بازهم بین این گروه از افراد با زاغه‌نشینان و حاشیه‌نشینان تفاوت وجود دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زاغه‌نشینی و حلبی‌نشینی یک آسیب اجتماعی جدی است، افزود: تعداد آن‌ها در کشور خیلی بالا نیست و بسیار کمتر از آماری است که گفته می‌شود اما چه بخواهیم چه نخواهیم وجود دارد و علت وجود آن مشکلات اقتصادی است که باعث شده امکان زندگی عادی از مردم گرفته شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص به صفر رسیدن کمک‌های شهرداری به مناطق حاشیه نشین گفت: حاشیه‌نشینی یعنی زندگی در مناطق برزخی که بین روستا و شهر وجود دارد و مردم آن از هیچ امکانات رفاهی برخوردار نیستند بنابراین نهادهای متولی باید ابتدا این تعریف درست را سرلوحه کار خود قرار دهند و سپس شروع به خدمات رسانی کنند.

او افزود: شهرداری‌ها موظف به ساماندهی و ارائه خدمات به حاشیه‌نشینان هستند اما متاسفانه از 7 سال پیش به صورت کامل کمک‌های شهرداری قطع شده و دلیل آن هم این است که آنها هیچ درآمدی از این مناطق ندارند و کمک کردن در توان آنها نیست درصورتی که هم در خصوص حاشیه‌نشینی و هم زاغه‌نشینی تمام حاکمیت باید توان خود را به کار بگیرند تا برطرف شود.

عنابستانی در مورد ارسال لایحه دولت به مجلس درخصوص حاشیه‌نشینی تصریح کرد: ما درخصوص حاشیه‌نشینی طرح‌های بسیاری در مجلس شورای اسلامی ارائه دادیم اما اگر دولت که خود متولی است، لایحه‌ای در این خصوص ارسال کند بر طرح‌های ما اولویت دارد و حتماً از آن استقبال می‌کنیم چراکه لایحه دولت، اولویت طرح‌های ما را ازبین می‌برد و ارجحیت دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲4 شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: 1058026، www. borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
0
شهرداری ها خودشون برای اموراتشون موندن بعد بیان این سبک کارها رو مدیریت کنن
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
0
شهرداری ها خودشون برای اموراتشون موندن بعد بیان این سبک کارها رو مدیریت کنن
ناشناس
Canada
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
0
0
شهردای جیب مردم رو خالی نکنه کمک به مردم پیش کش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین