پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۰۰۲۹۷
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳
سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی با بیان اینکه کمبود پنیر نداریم، گفت: قیمت پنیر افزایش نیافته و کمبودی در بازار نیست.
شعار سال: در حالی بر اساس اعلام کارگروه تنظیم بازار قیمت پنیر یو اف ۴۰۰ گرمی ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شده که واحد‌های صنفی مدعی هستند قیمت پنیر عملا از سوی کارخانه‌ها از ابتدای سال تاکنون حدود ۳۰ درصد گران شده است. در همین رابطه سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی مدعی است که قیمت پنیر گران نشده و پنیر با نرخ مصوب به مردم فروخته می‌شود.
در همین حال سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت پنیر گران شده است یا خیر؟ گفت: کالا‌هایی که مشمول قیمت‌گذاری دولتی هستند یعنی (ستاد تنظیم بازار قیمت پنیر را مشخص کرده) قیمت آن‌ها هیچ تغییری نکرده و عرضه پنیر نیز کاهش نیافته است.
سید محمدرضا بنی‌طبا در توصیه‌ای به مردم اظهار کرد: قیمت پنیر یو اف ۴۰۰ گرمی ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شده است. همچنین پنیر ۴۵۰ گرمی نیز ۱۲ هزار تومان قیمت دارد و پنیر‌ها مطابق با مصوبه تنظیم بازار تناسب‌سازی قیمت شده است. هر فرد به هر میزان پنیر بخواهد در واحد‌های تولیدی و توزیعی موجود و آماده تحویل است.
او تصریح کرد: هر ادعایی مبنی بر کمبود پنیر کذب مطلق است. پنیر‌هایی مثل پنیر خامه‌ای، پنیر سنتی، پنیر زیره‌ای و پنیر گردویی به وفور در واحد‌های صنفی وجود دارد و قیمت‌گذاری این کالا‌ها هم براساس آیین نامه قیمت‌گذاری محصولات ساخت داخل است که تحت نظارت سازمان حمایت اعلام می‌شود.
از سوی دیگر محمد رضا گنجی، قائم مقام تعاونی‌های فراورده‌های لبنی کشور هم گفت که «پنیر به میزان کافی در کارخانه‌ها وجود دارد. چنانچه واحد‌های صنفی یا فروشگاه‌ها نتوانند نیاز خود را تامین کنند برای خرید پنیر به کارخانه مراجعه کنند.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گسترش نیوز، تاریخ انتشار ۲۴ شهریور ۹۹، کد خبر: ۱۲۲۵۹۲، www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین