پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶
پس از گذشت حدود هفت ماه فدراسیون وزنه برداری از خواب بیدار و برای برگزاری اردوهای تیم ملی دست به کار شده است.

شعار سال: شیوع ویروس کرونا شرایط بدی را در همه کشورهای دنیا ایجاد کرده؛ به طوری که تمامی فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، هنری، ورزشی و .... را تحت الشعاع خود قرار داده است. با وجود گذشت بیش از هفت ماه از شیوع این ویروس در ایران ستاد ملی مبارزه با کرونا، فدراسیون پزشکی ورزشی و وزارت ورزش و جوانان با توجه به جو حاکم در بسیاری از استان‌های کشور همچنان مجوز برگزاری اردو و مسابقات بسیاری از رشته‌های ورزشی را صادر نکرده‌ است. البته با پیگیری‌های فدراسیون‌ها و اعتراضات ورزشکاران و مربیان، مسئولان ذی ربط با ارائه پروتکل‌ها و قوانین بهداشتی مجوز برگزاری مسابقات و برپایی اردو برخی از رشته‌های ورزشی از جمله فوتبال، والیبال، دوومیدانی، کشتی و ... را صادر کردند.

در حالی که مسئولان فدراسیون‌ها در این مدت پیگیر این بودند و هستند که هر چه زودتر فعالیت ورزشکارانشان به روال عادی برگردد گویا فدراسیون وزنه برداری از شرایط فعلی زیاد هم آزرده خاطر نبود و هیچ اقدامی مثبت و جدی در این باره نکرد. پس از پیگیری‌های صورت گرفته به تازگی این خبر به گوش می رسد که اردوهای تیم ملی آبان ماه آغاز می شود البته هنوز مجوز صادر نشده است.

پراکندگی ملی پوشان به ضرر وزنه‌برداری است چرا که ورزشکاران در شرایطی که در اردوهای هماهنگ و منجسم تیمی زیر نظر فدراسیون باشند عملکرد متفاوت تری دارند. ضمن اینکه هر لحظه امکان دارد فدراسیون جهانی تاریخ مسابقات گزینشی را اعلام کند بنابراین تیم باید با آمادگی کامل شرکت کند و این تعلل موجب کسب نتیجه نامطلوب خواهد شد.

از طرفی پراکندگی وزنه برداران باعث می‌شود نظارتی روی آن‌ها نباشد در صورتی که با حضور در اردو کادر فنی متوجه وضعیت ملی پوشان چه از نظر رکوردی و چه از نظر آسیب دیدگی خواهد شد.

نکته مهم تر این است که با تمرین کردن در اردو با توجه به نظارت فدراسیون خطر کمتری از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا متوجه ملی پوشان خواهد شد و البته مشکلات گذشته از حیث دوپینگ هم به وجود نخواهد آمد. وزنه برداری ایران بارها با این مشکل دست و پنجه نرم کرده است و مسئولان فدراسیون باید احتیاط لازم در این باره را انجام بدهد تا برای بازی هایی به مانند المپیک مشکل بزرگی برای تیم ملی پیش نیاید.

برگزاری اردو با 4 وزنه بردار که رقابت مهم کسب سهمیه المپیک را در پیش دارند کار سختی نیست. وزنه برداری رشته‌ای انفرادی است و نسبت به بسیای از رشته‌ها راحت تر می‌توان موارد بهداشتی را رعایت کرد بنابراین به نظر می‌رسد اگر مسئولان فدراسیون به طور جدی مبادرت کنند مجوز اردو هم صادر خواهد شد. بی بر برنامگی ایجاد شده ضربه بزرگی به این رشته خواهد زد و باید برنامه ریزی منطقی‌ای در این مدت باقی مانده داشت.

با توجه به اینکه وزنه برداری همواره از جمله رشته های مدال آور ایران در المپیک بوده است با این شرایط نمی توان امیدی به موفقیت و مدال آوری آن ها داشت. بی اهمیتی به ورزشکاران و شرایط تمرینی آن ها، کمتر از یک سال به المپیک مانده و اگر آبان هم اردوها آغاز شود هم چنان کار برای کسب سهمیه و نتیجه گیری در المپیک دشوارتر خواهد شد.

المپیک میدانی نیست که بتوان با یک ماه اردو در آن به سکو رسید؛ آن هم در شرایطی که ورزشکاران به خاطر شیوع ویروس کرونا ماه ها از تمرینات منسجم دور بودند و نتوانستند به اندازه کافی کار کنند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری جماران، تاریخ انتشار 25     شهریور    99، کد خبر:   1469217، www.jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین