پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۰۰۷۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
وزیر آموزش و پرورش گفت: باید سند تحول را به یک گفتمان ملی و آموزش و پرورش را به یک دغدغه همگانی تبدیل کنیم.

شعار سال: پیام علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش شنبه به مناسبت بازگشایی مدارس توسط مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در هنرستان دخترانه علی فضیلی اصفهان قرائت شد.

فانی در این پیام آورده است: سپاس و ستایش خداوند یکتا را که انسان را به زیور اندیشه آراست و او را امانت‌دار قلم این ودعیه گرانسنگ الهی نمود تا به قدرت تفکر، سرآمد مخلوقات باشد. در برگ‌ریزان پاییز و آمدن ماه مهربان مهر، تقارن آغازین روز بهار تعلیم و تربیت را با عید بزرگ غدیرخم که مهر علوی را رقم زده است به فال نیک گرفته و یاد و خاطره حماسه‌سازان و شهیدان والامقام دفاع مقدس به ویژه معلمان و دانش‌آموزان شهید را گرامی می‌دارم و بر روان امام شهیدان که تعلیم و تعلم را عبادت می‌دانست، درود می‌فرستم.

وی تصریح کرد: بدون تردید در مسیر پرفراز و فرود تعالی بشر، معلمان بعد از پیامبران نقشی بی‌بدیل ایفا کرده و آموزش و پرورش از جایگاهی شکوهمند برخوردار است. فرهنگ غنی دینی و تاریخ پرسابقه ملی ایران عزیز نیز در همه ادوار خود، اهتمام ویژه‌ای به این نقش و جایگاه مهم داشته و نهال تعلیم و تربیت و مدرسه را کانون اصلی برای خلق دنیای آینده معرفی کرده است.

در ادامه این پیام آمده است: در این میان خدمتگزاران مردم در آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید، با استناد به اسناد فرادستی و برنامه‌های تقدیمی به مجلس شورای اسلامی و سیاست‌های اعلام شده، با پرهیز از هرگونه شتابزدگی با محور قراردادن تصمیمات کارشناسی، هم‌زمان با تحقق برنامه‌ها و به بار نشستن طرح‌ها و اقدامات مختلف در سطوح ملی، استانی و منطقه‌ای توجه ویژه‌ای به اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش داشته و با ترسیم نقشه راه و زیرنظام‌های لازم، این سند مهم را در فرایند اجرا قرار داده است.

این پیام می‌افزاید: بر آن است تا در سال تحصیلی جاری نیز با همتی مضاعف، اجرای متوازن آن را استمرار دهد و در این مسیر با بهره‌گیری از رهنمودهای روشنگرانه رهبر معظم انقلاب و توصیه‌های داهیانه رئیس‌جمهور محترم، تمام مساعی و تلاش خود را به کار گرفته تا مدد صاحب‌نظران تعلیم و تربیت، فرهیختگان و اصحاب انجمن رسانه، سند تحول را به یک گفتمان ملی «آموزش و پرورش» را به یک دغدغه همگانی تبدیل نماید تا با اتکا بر آموزش‌های آگاهی بخش معلمان فرهیخته، تلاش دانش‌آموزان ساعی، دینی و انقلابی را داشته باشیم.

در این پیام می‌خوانیم: به یقین معلمان به عنوان رکن رکین هرگونه تحول و نوآوری، با درک صحیح از جایگاه و نقش الگویی خود، صیقل‌بخشی به روح و جان دانش‌آموزان و ارائه آموزش‌های هنرمندان و ماندگار را به منظور مراقبت از امانت‌های گرانقدر مردم و گل‌های باغ زندگی آنان مدنظر قرار می‌دهد. اولیای محترم نیز به خوبی واقفند، فرزندان گرانبهاترین سرمایه هر پدر و مادری به شمار می‌روند که با حضور در مدرسه، بخش مهمی از شخصیت اجتماعی آنها شکل می‌گیرد.

در ادامه این پیام آمده است: مشارکت فعالانه، همراهی همدلانه و همفکری خردمندان فرزندان با مربیان و معلمان، می‌تواند بستر و زمینه مناسب تری را برای برخورداری فرزندانشان از محیطی آرام، با نشاط و علمی فراهم سازد؛ همچنین از فرزندان عزیزم، این دانش‌آموزان گرانقدر آینده‌ساز می‌خواهم با تأسی به سیر و سلوک پیامبر اعظم(ص) و تمسک به نقش الگویی امامان معصوم و آشنایی با آموزه های دینی و فرهنگ غنی ایرانی، در مسیر علم و کسب فضیلت و بهره مندی از فرصت نوجوانی و جوانی کوشا باشند و سه اصل تهذیب، تحصیل و ورزش را از برنامه‌های اصلی خود قرار دهند.

این پیام می‌افزاید: اینجانب ایمان دارم معلمان فرهیخته، آموزگاران ارجمند، مربیان عزیز و مدیران آگاه و دلسوز و کارگزاران و کارشناسان متخصص و متعهد نظام آموزشی در اقصی‌نقاط میهن اسلامی به عنوان طلایه‌داران آگاهی و مشعل‌داران دانایی، همه توان خود را به کار خواهند گرفت تا با یاری خداوند در فرصت پیش‌رو، افق‌های روشن ترسیم‌شده را در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به طور کامل دست‌یافتنی و اجرایی نمایند.

در ادامه این پیام می‌خوانیم: در پایان با تبریک مجدد آغاز سال تحصیلی، از خداوند متعال عزت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و توفیق همه خدمتگذاران به کشور را خواهانم.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 3 مهر 1395، کد مطلب: 13950703000178:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین