پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۰۰۹۵۴
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
غربالگری جدید راه حلی است که شهردار منطقه 12 در مقابل مشکل معتادان متجاهر مناطق شوش و هرندی و ایجاد وضعیت هشدار در این مناطق به کار خواهد برد.

شعار سال: خیابان‌های جنوب تهران تبدیل به جولانگاه معتادان متجاهری شده است که سال‌هاست نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها برای کم شدن تعدادشان تلاش می‌کنند اما طی چند سال اخیر نه تنها روند تعداد این معتادان متجاهر کاهش نداشته است بلکه این روزها شاهد افزایش تعداد آنها  نیز بوده‌ایم، به طوری که معتادان متجاهری که قبلاً در جنوب تهران مشاهده می‌شدند، همین موضوع باعث شد تا روز چهارشنبه ۱۹شهریور در راستای ساماندهی معتادان متجاهر و شناسایی خانه‌های پلاک قرمز مسئولان پلیس تهران بزرگ به همراه دادستان تهران و معاونین شهرداری و شهردار منطقه ۱۲ از محله مولوی بازدید میدانی انجام دهند و در همان بازدید دادستان تهران بزرگ از شهرداری تهران برای ساماندهی منطقه شوش، مولوی و هرندی درخواست هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها را داشته باشد.

                    محلات شوش و هرندی در مرحله وضعیت هشدار قرار دارند.

به زودی عملکردمان را گزارش می‌دهیم

در همین راستا علی‌محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ تهران در مورد رسیدگی به محله‌های هرندی و شوش و جمع آوری معتادان این محله گفت: از دهه ۷۰ تا دهه ۹۰ شمسی تملک توسط شهرداری در ۲۵ هکتار این منطقه انجام شد.

وی افزود: ۲۵ هکتار تبدیل به یک پارک می شود و تبدیل به یک کلونی توزییع مواد مخدر شد لذا شهرداری برنامه ریزی کرد تا این منطقه را از هرگونه توزیع کننده مواد مخدر پاکسازی کند.

                                

شهردار منطقه ۱۲ گفت:سعی کردیم نظارت و کنترل را در این منطقه افزایش دادیم؛ همچنین بیش از ۱۵۰ ساختمانی که محل توزییع مواد مخدر بود را تخریب کردیم.

سعادتی گفت :سعی داریم زیر ساخت فرهنگی و اجتماعی را در این منطقه گسترش دهیم  و برای این موضوع نیاز به کمک مردم داریم؛ لذا به غربالگری جدیدی نیاز داریم  و تا ۴۵ روز آینده گزارش اولیه را خدمت مردم ارائه خواهیم کرد.

 

محلات شوش و هرندی در مرحله وضعیت هشدار قرار دارند.

مشکل اصلی محله شوش و هرندی از دید پلیس

مشکل اصلی محله هرندی و شوش جمع آوری معتادان متجاهر و رسیدگی به وضعیت آنها است، در همین راستا سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ در مورد مناطق شوش، هرندی و مولوی اظهار کرد: در این مناطق خانه‌هایی وجود دارد که محل تزریق معتادان است؛ یکی از اینها خانه‌ای که اکنون ۲۰ سال فقط معتاد رفت و آمد می‌کنند و مخروبه است اما نمی‌دانم چرا تخریب نمی‌شود؛ جالب اینجاست که در این مدت هیچ مالکی برای این مدل خانه‌ها پیدا نشده است.

                                

وی افزود: بیش از ۳۰۰ هزار نفر در محلات شوش، مولوی و هرندی زندگی می‌کنند و بعد از یک سال و اندی از اجرای پاکسازی این مناطق، هنوز این دغدغه مطرح است.

رئیس پلیس تهران گفت: شروع پاکسازی این مناطق بعد از اینکه شخص رهبری در جلسه‌ای راجع به موضوع هرندی صحبتی کردند توسط پلیس و دستگاه‌های دیگر در هفتم بهمن سال ۹۷ شروع و تا ۱۵ روز کار پاکسازی انجام شد.

وی ادامه داد: بالغ بر یک سال و ۸ ماه از این طرح می‌گذرد و همه دستگاه‌ها تلاش کردند و امروز وضعیت بهتر شده و جمع شدن ما در اینجا برای تثبیت این طرح است.

سردار رحیمی با بیان اینکه شخص رئیس قوه قضائیه نیز دغدغه این محلات را دارد، گفت: ما به عنوان پلیس در این مدت ۹۳۷ عملیات بزرگ و کوچک از پلمب خانه قرمز تا جمع آوری معتادان و دستگیری سارقان انجام دادیم.

وی تاکید کرد: فضا و محیط محله‌های شوش و هرندی باید تغییر کند که در این راه، شهرداری اقدامات خوبی انجام داده اما باید تسریع شود.

رحیمی اضافه کرد: باید مراکز بازپروری معتادان در محلات شوش و هرندی تعطیل شود چراکه بسیاری از معتادان برای گرفتن متادون و برخی مواد به این مراکز مراجعه می‌کند و این خود برای مردم محله اسیب زاست.

وی گفت: ما نمی‌گوییم که این مراکز و خوابگاه‌ها باید تعطیل شود اما باید جابه‌جا و با بیرون شهر منتقل شود.

محلات شوش و هرندی در مرحله وضعیت هشدار قرار دارند.

 کلام آخر

به نظرمی‌رسد مجلس شورای اسلامی، شهرداری تهران،‌ سازمان بهزیستی و سایر دستگاه‌های کشور باید نظارت بیشتری نسبت به ساماندهی و رسیدگی به معتادان متجاهر درسایرمحلات تهران داشته باشند، زیرا ممکن است با عدم توجه به افزایش تعداد معتادان متجاهر در تهران بزرگ باعث شود تا مشکلات این کلانشهر بیش از قبل شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 29 شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: 515908، wwwana.press.ir




اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین