پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۶۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه بانوان گفت: سفرهای استانی با تمرکز بر شناسایی مسایل و مشکلات زنان و خانواده شاغلان و بخش خصوصی ICT(ارتباطات و فناوری اطلاعات) را آغاز کرده‌ایم تا اطلاعات تحلیلی و آماری دقیقی در این زمینه به دست آوریم و نسبت به رفع معضلات آن‌ها اقدام کنیم.

شعار سال: سودابه رادفر افزود: شاخص‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه عدالت جنسیتی را در سفرهای استانی پایش می‌کنیم که از جمله آن‌ها می‌توان به میزان استفاده زنان از اینترنت، تلفن همراه، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی اشاره کرد؛ البته چنین اطلاعاتی از طریق پایگاه‌ داده‌های وزارت ارتباطات نیز قابل دسترسی است و تقریبا عدالت جنسیتی در این شاخص‌ها وجود دارد اما لازم است فضای استان‌ها را از نزدیک ببینیم.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه بانوان در ادامه گفت: همایش‌هایی با حضور شهروندان زن استان‌ها مانند کارآفرینان و زنان خانه دار برگزار می‌کنیم و بر حضور اقشار مختلف زنان چه کاربران و چه ارایه دهندگان خدمت در این نشست‌ها تاکید داریم. پرسشنامه‌ای نیز از قبل تهیه و در اختیار آنها قرار می‌دهیم که شامل پرسش‌های باز و چهارگزینه‌ای است و مشکلات آنها را در زمینه‌هایی مانند ثبت نام برای دسترسی به امکانات ارتباطاتی بررسی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون دولت موظف است در مناطق روستایی و مکان‌هایی که برای اپراتورها از نظر اقتصادی ارائه خدمات مقرون به صرفه نیست امکانات ارتباطی را مانند تلفن ثابت ارائه دهد. میزان دسترسی خانوارها به این امکانات ارتباطاتی را در سفرهای استانی بررسی می‌کنیم علاوه بر آن با کارمندان زن شرکت‌های زیر مجموعه وزارت ارتباطات که در استان‌ها دفتر دارند از نزدیک گفت و گو و مشکلات آن‌ها را احصاء می‌کنیم تا راهکارهایی را برای رفع آن‌ها با توجه به شرایط هر استان بیابیم.

رادفر در پایان اظهار کرد: قرار است تا پایان سال جاری به 10 استان مانند فارس که بیشترین جمعیت زن در کشور یا کارمند زن وزارت ارتباطات را دارند، سفر کنیم .این سفرها یا با حضور من یا اعضای شورای مشاوران زنان و خانواده زنان وزارت ارتباطات انجام می‌شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايسنا، تاریخ انتشار: 4 مهر 1395، کد مطلب: 95070401576:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین