پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۸۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه‌ای به وزیر ارشاد در مورد مطلب منتشر شده در نشریه یالثارات آورد: ذهنیتی ایجاد شده است که دولت چندان از انتشار مطالبی از این دست متضرر نشده بلکه از آن بهره برداری سیاسی می‌کند.

شعار سال: اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن انتقاد از مطلب منتشر شده در نشریه یالثارات تاکید کرد: نباید خدای ناکرده این شائبه ایجاد شود که دولت محترم عامدانه با انتخاب مسیر متفاوتی برای رسیدگی به پرونده نشریه یالثارات موجبات چاپ مجدد آن را فراهم کرده است.

در ابتدای این نامه آمده است: از آنجا که سال‌هاست روحیه مطالبه گری ما با قانون و نظم عجین شده است باید هرگونه کنش و واکنشی در چهارچوب قانون بوده و در انطباق کامل با اخلاق و ادب اسلامی هدایت گر مجموعه‌های فرهنگی کشور باشد.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: بنابراین هرگونه اظهارنظر و اقدامی که با شکستن مرزهای ادب و اخلاق اسلامی موجبات انحراف اذهان عمومی از اصل مسئله را فراهم کند و یا حیثیت افراد را به مانند اقدامات اخیر یکی از نشریات کشور نشانه بگیرد محکوم است.

این نامه می‌افزاید: ما معتقدیم تنها کارکرد اقدامات رسانه ای عجولانه و برآمده از غریزه و احساسات، ایجاد بدبینی نسبت به جریان مومن فرهنگی کشور خواهد بود. جریانی که همواره مودبانه، مشفقانه و با گزاره های عقلانی از ارزش های دینی و ملی دفاع کرده و تولید ارزشمندترین آثار سینمای ایران را در کارنامه دارد.

در این نامه از وزیر ارشاد، همکارانش و هیات ناظر بر مطبوعات خواسته شده که با پایان دادن به رویکرد سوال برانگیز فعلی مطابق وظایف قانونی خود عمل کنید و اضافه می‌کند: در حال حاضر این ذهنیت ایجاد شده است کهدولت محترم چندان از انتشار مطالبی از این دست متضرر نشده بلکه از تداوم آن بهره برداری سیاسی می کند.

در بخش دیگر نامه آمده است: بدیهی است در شرایط فعلی که دولت توان پاسخگویی به توده های مردم در مورد انبوهی از وعده‌های عمل نشده و وضعیت نامساعد اقتصادی را ندارد، انتشار مطالبی از این دست را ممکن است فرصتی برای انحراف اذهان عمومی و از سویی کسب محبویبت در میان هنرمندان و در نهایت مظلوم نمایی به بهانه ناتوانی در برخورد با نشریات جریان رقیب تلقی کند.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه خود خاطرنشان کرد: نباید خدای ناکرده این شائبه ایجاد شود که دولت محترم عامدانه با انتخاب مسیر متفاوتی برای رسیدگی به پرونده نشریه یالثارات موجبات چاپ مجدد آن را فراهم کرده است. گرچه علاوه بر دولت، سایر نهادها نیز باید برای حفظ جایگاه نظام اسلامی و حراست از حیثیت افراد وارد عمل شوند.

در پایان این نامه آمده است: جریان مومن انقلابی کشور پشتیبان تولیدات باکیفیت و ارزشمند بوده و ضمن نقد تولیدات ضعیف جشنواره پسند ابزاری جز بیان مودبانه نظرات خود ندارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 3 مهر 95 ، کد مطلب: 13950703001021:www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین