پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۸۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
درست چهارشنبه دو هفته پیش، یعنی ۱۹ شهریور ماه بود که یکی از نمایندگان احضارکنندۀ وزیر به مجلس، با لحنی تند ایشان را تهدید کرد اگر تا دو هفته دیگر یعنی امروز چهارشنبه دوم مهرماه، نتواند وضعیت قیمت فراورده‌های دام و طیور، نهاده‌های اصلی تولید این فراورده‌ها یعنی کنجاله سویا، ذرت و جو و برخی از دیگر محصولات کشاورزی را تنظیم کند و از وضعیت نابسامان کنونی نجات دهد، جهت استیضاح به مجلس احضار می‌شود!
شعار سال:درست چهارشنبه دو هفته پیش، یعنی 19 شهریور ماه بود که یکی از نمایندگان احضارکنندۀ وزیر به مجلس، با لحنی تند ایشان را تهدید کرد اگر تا دو هفته دیگر یعنی امروز چهارشنبه دوم مهرماه، نتواند وضعیت قیمت فراورده های دام و طیور، نهاده های اصلی تولید این فراورده ها یعنی کنجاله سویا، ذرت و جو و برخی از دیگر محصولات کشاورزی را تنظیم کند و از وضعیت نابسامان کنونی نجات دهد، جهت استیضاح به مجلس احضار می شود!
 
اینکه این شرط گذاری برای وزیر جهاد کشاورزی یا اصولا دولت، برای سامان دادن به وضع نابسامان کنونی اقتصاد و معیشت مردم در یک زمان کوتاه تا چه حد نزدیک به واقعیت و امکان پذیر است بحثی است جدا، اما یک نگاه به وضعیت فراورده های دام و طیور و یا محصولات کشاورزی و قیمت آنها از یک سو و تنظیم بازار قیمت نهاده هایی همچون ذرت و کنجاله سویا و ... از سوی دیگر، آشکار می سازد گرچه تلاش های زیادی از سوی وزیر برای ایجاد شرایط بهتر صورت گرفته و اخبار متعددی نیز در این مورد انعکاس یافته است، اما شرط نماینده تهدید کننده به استیضاح، تحقق نیافته و البته صدایی هم از ایشان و سایر نمایندگان احضار کننده در مورد احتمال استیضاح بلند نشد!
 
اگر بپذیریم امور سیاسی و مسئولیت در قبال مردم، بازی های کودکانه نیستند، باید پرسید آیا این یک تهدید توخالی برای خودنمایی یا یک بلوف تهدیدآمیز برای جدی گرفتن اوضاع نابسامان کشاورزی توسط وزیر جهاد کشاورزی بوده است؟ آیا مسائل کشاورزی یا دیگر موضوعات حاد اقتصاد کشور با این شیوه برخورد حل می شوند یا برعکس، خود به معضلات جدیدی منجر می گردند؟ آیا آنچه اتفاق افتاد حرکتی برای امتیازگیری یا ساخت و پاخت بر سر این یا آن پست مدیریتی در وزارتخانه یا استان ها نبود؟ آیا وزیر عقب نشینی کرده و امتیازدهی انجام گرفته؟ آیا مجلس هم در جستجوی امضاهای طلایی است؟
 
چرا این نماینده به افکار عمومی توضیح نمی دهد که حاصل این تهدید برای بهبود وضع کشاورزی کشور چه بوده؟ چرا وزیر سکوت کرده است؟ ... سوالات بسیار دیگری وجود دارد که نمی توان طرح کرد ولی مردم و تولیدکنندگان از این «اره بده، تیشه بگیر» های بی حاصل خسته شده اند، فغان مرغداران به آسمان بلند است، کشاورزان از گرانی کود همچنان می نالند، قیمت روز برای گوشت مرغ و تخم مرغ را که ستاد تنظیم بازار با فرض صددرصد توزیع نهاده ها به قیمت دولتی محاسبه کرده است نمی پذیرند و خود را زیان دیده می دانند، با این حال نماینده تهدید کننده به استیضاح سکوت کرده و اشاره ای به ضرب العجل خود نمی کند!
 
این اتفاقات، شک و تردیدها را افزایش می دهد و به اعتماد مردم نسبت به قصد و نیت نمایندگان لطمه وارد می سازد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد کشاورزی ، تاریخ انتشار:  2 مهر 1399  ، کدخبر:2719، www.kajpress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
0
0
نماینده ها اگر واقعا خودشون رو از جنس مردم بدونن و برای منافع ملی کار کنند خیلی از مسائل کشور حل میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین