پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۹۴۲
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی از احیا شدن تولید پنبه در کشور خبر داد.

شعار سال: ابراهیم هزارجریبی در خصوص تولید پنبه، اظهار داشت: برای سال جاری، ۹۸ هزار و ۷۶۰ هکتار از اراضی کشور به زیر کشت‌پنبه رفته است و پیش‌بینی می‌شود که ۲۷۰ هزار تن وش پنبه در سال جاری تولید شود.

در سال جاری ۶۸ درصد نسبت به ابتدای برنامه ششم افزایش تولیدپنبه داریم همچنین میزان افزایش تولیدپنبه در سال جاری در مقایسه با سال ۹۸ حدود ۱۸ درصد است.

این افزایش تولید، هنوز تولیدپنبه را در وضعیت رضایت بخشی قرار نداده است، زیرا در مقایسه با دوران شکوفایی تولیدپنبه در کشورمان عقب هستیم.

با توسعه زنجیره پنبه، علاوه بر تولید نیاز کشور به این محصول و اشتغال مناسب در زنجیره‌های تولید، شامل کشت و ریسندگی، تولیدات جانبی مانند روغن و کنجاله ایجاد می‌شود که موجب رونق صنایع روغن‌کشی و تامین نیاز نهاده‌های صنایع دام و طیور می‌شود.

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی در پایان با بیان اینکه رونق و احیای خوداتکایی صنعت‌پنبه در کشور به صورت زنجیره دنبال می‌شود، افزود: اگر حتی یک قسمت از زنجیر این صنعت کامل نشود، صنعت دچار مشکل خواهد بود، کما اینکه در سال‌های گذشته نیز به همین دلیل دچار مشکل بودیم.

*** ایران از تولیدکننده‌های بزرگ پنبه در دنیا

بنابراین گزارش در دهه‌های گذشته ایران، جز تولیدکننده‌های بزرگ پنبه در دنیا بوده است، اما در سال‌های گذشته خودکفایی این محصول از دست رفته و به واردات وابستگی ایجاد شده است.

وزارت جهاد کشاورزی به دنبال احیای دوباره تولید پنبه و متعاقب آن صنایع ریسندگی در کشور است.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری صنایع ، تاریخ انتشار 2 مهر 99، کد خبر:   217873، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین