پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۰۷۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
مطالبه گری مردم اردبیل نسبت به واگذاری کشت و صنعت مغان نتیجه داد و قرار است رئیس قوه قضاییه در سفر خود به این استان، پرونده شرکت را بررسی کند.
شعار سال: سفر‌های استانی حجت الاسلام رئیسی به اردبیل رسید و رئیس دستگاه قضا، قرار است به بررسی پرونده کشت و صنعت مغان نیز بپردازد.

شاید مهم‌ترین مساله‌ای که در اردبیل این روز‌ها مطرح است، مساله خصوصی سازی شرکت کشت و صنعت و دامداری مغان باشد؛ شرکتی که در سال ۹۷ با قیمت بسیار پایین به مالک برند شیرین عسل واگذار شد.

مشکلات کشت و صنعت مغان
این شرکت در سال ۵۱ در ۶۳ هزار هکتار تأسیس شد و اکنون فضای صنعتی و تاسیساتی این شرکت به یک میلیون مترمربع رسیده است. آب اختصاصی از رودخانه ارس، معادل مصرف چند سال مردم تهران نیز برای کشاورزی در این منطقه درنظر گرفته شده است.

در سال ۹۷، هر مترمربع از اراضی این شرکت به قیمت ۲۷۰۰ تومان و البته با شائبه‌های بسیار، از سوی سازمان خصوصی سازی، به بخش خصوصی واگذار شد. در واقع همه این امکانات تحت مالکیت یک نفر قرار گرفت. اما این حجم عظیم امکانات برای تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی، این روز‌ها به قدر توانش، به تولید نمی‌پردازد.

امید اهل مغان به رئیسی
این مسائل باعث شده تا اعتراضات مردمی نسبت به واگذاری این شرکت مطرح شود تا جایی که احمد توکلی، مدیر موسسه دیده بان شفافیت و عدالت در نامه‌هایی از دادستان کل کشور، درخواست کند تا واگذاری این شرکت را ابطال کند.

پیش از این، دانشجویان انقلابی اردبیل در نامه نگاری‌های مختلف و با ارتباط گیری با رئیس کل دادگستری این استان، این موضوع را پیگیری کرده بودند. روز گذشته نیز، مطالبات خود را در قالب نامه‌ای به دفتر رئیس قوه قضاییه، ارسال کردند.

سفر حجت الاسلام رئیسی به اردبیل می‌تواند نقطه قوتی برای پیگیری پرونده واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی و تخلفات صورت گرفته در این زمینه باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 3 مهر  1399، کد خبر: 878217،  www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین