پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۱۶۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
به دنبال حواشی اخیر فدراسیون بولینگ و بیلیارد برای برخی از قهرمانان این رشته در رویداد‌های بین المللی حواشی‌ای ایجاد شده است.
شعار سال: مهمترین ویژگی هر ورزشکاری حفظ ثبات و آرامش است تا بتواند به رشد حرفه‌ای خود ادامه دهد و روز به روز بر توان خود بیافزاید. بسیاری از اوقات پرداختن بیش از اندازه به حواشی باعث می‌شود ورزشکاران متن اصلی کار خود را هم فراموش کرده و به حاشیه رانده شوند.
بی شک ناآرامی فکری تاثیرات مخربی بر روی زندگی افراد می‌گذارد. ورزشکاران حرفه‌ای نباید اجازه دهند فرصت‌هایی که با تلاش و پشتکار بسیار بدست آمدند به راحتی از دست برود. ورزشی مانند بیلیارد شدیدا نیازمند آرامش و تمرکز است و استرس و مشغله‌های ذهنی عادی هم می‌تواند عملکرد بازیکن را کم کند چه برسد که به حاشیه ورود پیدا کند و بخواهد بر آتش آن بدمد.
فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس که طی حدود یک دهه قبل همواره کم حاشیه بوده و زمینه مطلوبی را برای کسب ۹۷ مدال بین المللی داشته، مدتی است که اسیر حواشی تحمیلی از سوی برخی جریان‌های خاص شده است. در این میان سوگیری ورزشکاران له یا علیه یک فرد، گروه یا باشگاه خاص موجب شده تا عملا در فضای مجازی درگیر حواشی و پاسخگویی به مسائل مختلف شوند و از تداوم پروسه پیشرفت بازبمانند.
با وجود اینکه مسابقات اسنوکر یکی پس از دیگری در حال انجام است، همین عدم تمرکز کافی موجب شده تا مثلا جایگاه سهیل واحدی در رشته اسنوکر به خطر بیافتد. او اکنون فصل نهایی حضور خود را در تور حرفه ای‌ها پشت سر می‌گذارد و علی رقم توانایی‌های منحصر به فردش به رتبه ۱۰۶ جهان تنزل یافته است. این مسئله در حالی است که واحدی پیش از این در میان آماتور‌ها شرایط خوبی را تجربه می‌کرد. اگرچه او در حرفه ای‌ها هرگز نتوانسته در جمع ۶۴ بازیکن برتر اسنوکر دنیا قرار بگیرد، اما امید می‌رفت تا با تداوم شرایط خوبش بتواند به موفقیت‌های بیشتری دست یابد.
حسین وفایی دیگر اسنوکرباز ایران، اما در رتبه ۴۱ قرار دارد و کماکان جزو ۶۴ ورزشکار برتر این رشته محسوب می‌شود و به زودی و با برگزاری مسابقات پیشرو این فرصت را دارد تا بتواند بالاتر از رتبه ۳۱ پیش از کرونا قرار بگیرد. وفایی با سن کمی که دارد تلاش کرده تا حد امکان از حواشی دور بماند و به نظر می‌رسد همین موضوع زمینه ثبات نسبی در نتایج حوزه قهرمانیش را نیز پدید آورده است.
بدون تردید نباید فراموش کرد که حضور دو ورزشکار در جمع حرفه ای‌ها نیازمند برنامه ریزی مدون و سرمایه گذاری مفصلی است که فدراسیون به عنوان متولی این ورزش موظف به برآورده ساختن آن است.
به نظر می‌رسد تعامل هر چه بیشتر ورزشکاران با فدراسیون و حمایت مسئولان از قهرمانان بتواند فرصت احیای دوباره را به ملی پوشان ایران بدهد و جایگاه نمایندگان کشور را در رنکینگ آماتور و حرفه‌ای جهان ارتقا بخشد.
واحدی اکنون این فرصت را دارد تا بتواند با حضور در تورنمنت سه هفته‌ای «کیو اسکول» مجددا به تور بازگردد، اگر بتواند این مدت را به خوبی مدیریت کند و قدری از حواشی در فضای مجازی فاصله بگیرد، بی شک خیلی زود به روز‌های اوج خود باز می‌گردد.‌
می‌توان امید داشت تا پرهیز از جنجال و هیاهو، آرامش گذشته بار دیگر به این رشته بازگردد و ورزشکاران بتوانند رنکینگ خود را بهبود بخشیده و به دورنمای قبلی کسب ۱۰۰ مدال در یکصدمین سال ورود بیلیارد به کشور برسند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی دانا، تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۶۵۰۶۷۷، www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین