پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۳
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
رئیس اتاق بازرگانی همدان شناسایی بازارهای جدید را اولویت اتاق بازرگانی همدان دانست.

شعار سال: علی اصغر اظهار داشت: مشکلاتی در زمینه اقتصادی و تحریم‌ها در کشور وجود دارد ولی باید اعلام کرد با در نظر گرفتن این مسائل، صادرات فعلی کالا از همدان به سایر کشورها قابل قبول نیست.

وی با اعلام اینکه میزان صادرات کالا از همدان به سایر کشورها باید چند برابر رقم فعلی باشد، افزود: امیدواریم با اجرایی شدن کامل برجام، گشایشی در صادرات نیز صورت گرفته و فضا برای کار و تجارت بهبود یابد.

زبردست تصریح کرد: در حال حاضر به سبب برخی مشکلات، صادرکنندگان نمی‌توانند به برخی از کشورهای جهان کالا صادر کنند که عدم گشایش اعتبار و مشکلات بانکی دلایل این امر است.

وی درباره شناسایی بازارهای هدف جدید برای صادرات کالا از همدان نیز گفت: این مسئله یکی از اولویت‌های اساسی اتاق بازرگانی استان همدان بوده و به دنبال شناسایی بازارهای جدید هستیم که در آینده و به زودی اعلام می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با بیان اینکه باید براساس توانمندی‌های استان همدان بازارهای هدف را شناسایی کنیم، تصریح کرد: این امر نیازمند مطالعه دقیق در اتاق بازرگانی بوده تا شاهد شکوفایی صادرات و تجارت خارجی در همدان باشیم.

وی اظهار داشت: سال گذشته 650 میلیون دلار کالا از گمرک همدان و سایر گمرکات کشور صادر شده که گمان مدیران است چون میزان صادرات از سایر گمرکات کشور براساس پیش‌بینی است و به صورت قطعی و مستند اعلام نشده است.

زبردست با اشاره به اینکه هیئتی از تجار و بازرگانان همدان به آفریقا اعزام شده بودند، بیان کرد: بررسی‌های صورت گرفته نشان داد که می‌توان در بازارهای آفریقا سرمایه‌گذاری و فعال شد چراکه توانمندی لازم در تجار همدان وجود دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای رایزنی با برخی کشورها نیز انجام شده است، عنوان کرد: امسال پذیرش هیئت تجاری در استان همدان نخواهیم داشت.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان تصریح کرد: هیئت‌هایی که این روزها به ایران سفر می‌کنند بیشتر برای رایزنی و بررسی مسائل بوده و هیچ کدام منجر به قرارداد نشده و در حد رایزنی و بررسی بوده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از این سفرها سیاسی است، گفت: اتاق ایران با چند هیئت بلندپایه آلمانی و فرانسه تشکیل جلسه داده که به دنبال بررسی وضعیت فعلی ایران بوده‌اند.

زبردست با بیان اینکه رفت‌وآمدهای تجاری سبب تسهیل صادرات می‌شود، اظهار کرد: ارتباط ایران با سایر کشورها در زمینه تجارت چند سال قطع بوده و با توجه به تغییر شرایط تجارت دنیا نیاز است تا بررسی‌های دقیقی در این زمینه صورت گیرد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری تسنيم، تاریخ انتشار: 18 آبان 1394، کد مطلب: 911124:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین