پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۵۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
خسرونیا با بیان اینکه افراد معتاد بیش از دیگران به تنگی نفس دچار شده افزود: مشکلات ریوی آن‌ها زودتر از دیگران بروز می‌کند.
شعار سال: در ابتدای شیوع کرونا اینکه معتادان کرونا نمی‌گیرند مورد مزاح در فضای مجازی قرار گرفت. حال بعد از گذشت چند ماه از شیوع کرونا شاهد شدت گرفتن این بیماری در جامعه هستیم. در شرایط کنونی باید گفت که کرونا فرد معتاد و سالم نمی‌شناسد و همگان در معرض ابتلا به این بیماری هستند. در روز‌های اخیر هم سیما السادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفته است که مصرف کنندگان محصولات دخانی مبتلا به ویروس کرونا عوارض شدیدتری را در بیماری تجربه کرده‌اند.

مصرف کنندگان مواد دخانی سیستم تنفسی آلوده‌ای دارند

ایرج خسرونیا، رئیس انجمن متخصصان داخلی به خبرنگار گروه اجتماعی برنا درباره ابتلای معتادان به کرونا گفت: مصرف کنندگان مواد دخانی سیستم تنفسی آلوده‌ای دارند. فرد معتاد به‌دلیل ابتلا به تنگی مجاری تنفسی در برخی مواقع به پنومونی (عفونت ریوی) مبتلا می‌شود. در نتیجه اکسیژن کافی به فرد مصرف کننده دخانیات نمی‌رسد. در حالی که این عارضه در افراد عادی کمتر بروز می‌کند.

او افزود: مصرف‌کنندگان مواد مخدر به‌دلیل کاهش میزان اکسیژن خون بیش از دیگر افراد در معرض ابتلا به کرونا هستند.
خسرونیا تصریح کرد: درضمن این افراد بیش از دیگران به تنگی نفس دچار شده و مشکلات ریوی آن‌ها زودتر از دیگران بروز می‌کند.

رئیس انجمن متخصصان داخلی ادامه داد: در نتیجه توصیه می‌شود از استعمال و مصرف دخانیات و مواد مخدر خودداری شود تا بتوان این افراد را در برابر ابتلا به کرونا مصون نگه‌داشت.

این پزشک متخصص افزود: اعتیاد بدن را ضعیف کرده و دستگاه تنفسی را آلوده و مستعد ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌کند.

معتادان بیش از دیگر افراد در معرض ابتلا به کرونا

خسرونیا گفت: پیشگیری از کرونا با رعایت مسائل بهداشتی صورت می‌گیرد. معتادان نباید با فرد بیمار روبوسی کرده و در محیط‌های آلوده رفت و آمد کنند و بیش از افراد عادی خود را در برابر ویروس کرونا مصون نگه دارند.

رسانه‌ها در زمینه آگاه‌سازی جامعه وارد عمل شوند

این متخصص داخلی تصریح کرد: برای ارتقای اطلاعات همگان به‌ویژه معتادان باید از ظرفیت رسانه‌های جمعی استفاده کرد تا این افراد به‌دلیل شرایط حاد در برابر ابتلا به کرونا مصون باشند.

او اظهار کرد: این در حالی است که در ابتدای شیوع کرونا تبلیغات سوء مبنی‌بر اینکه معتادان کرونا نمی‌گیرند را شاهد بودیم؛ بنابراین باید از سوی وسایل ارتباط جمعی اطلاع‌رسانی شود که مواد مخدر نه تنها فرد را در برابر کرونا مصون نگه نمی‌دارد، بلکه استعمال دخانیات شانس ابتلا به کرونا را تشدید می‌کند.

خسرونیا با بیان اینکه مواد مخدر در دو بخش سنتی و صنعتی تقسیم می‌شوند، تاکید کرد: مصرف هرگونه مواد مخدر سیستم دفاعی بدن را تحت تاثیر قرار داده و بدن را در معرض ابتلا به انواع بیماری‌ها به ویژه بیماری تنفسی و کرونا قرار می‌دهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:6 مهر ۱۳۹۹، کدخبر 1063983، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
0
بیماری ای هست که واقعا با ریه کشتی میگیره و پدر ریه رو در میاره ریه افراد معتاد که خودش اسیب پذیر هم هست دیگه بدتر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین