پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۵۲۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
هر ساله روز جهانی گردشگری بهانه‌ای می‌شود تا متولیان این حوزه در راس آن وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نشستی را با حضور رسانه‌ها برگزار کنند و از کار‌هایی که قرار است انجام بدهند یا انجام داده‌اند، بگویند.
  شعار سال: هر ساله روز جهانی گردشگری بهانه‌ای می‌شود تا متولیان این حوزه در راس آن وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نشستی را با حضور رسانه‌ها برگزار کنند و از کار‌هایی که قرار است انجام بدهند یا انجام داده‌اند، بگویند. تجربه ثابت کرده که این قبیل کار‌ها در این روز‌ها که کرونا چرخ صنعت گردشگری را از کار انداخته است، جوابگو نیست و باید همه توان و پتانسیل‌ها در جهت کار‌های اجرایی و تاثیرگذار به کار گرفته شود تا شاید چراغ امیدی برای فعالان حوزه گردشگری روشن شده و خود را از شرایطی که در آن گیر کرده‌اند، نجات دهند.
 
امروز هم طبق روال سال‌های گذشته معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میزبان رسانه‌ها بود تا علاوه بر ارائه برنامه‌های هفته گردشگری به سوال‌های خبرنگاران نیز پاسخ دهد.

وزارت شدن در برنامه هفتم توسعه!
 
عمده مباحث و سوال‌ها درباره تاثیر ویروس کرونا روی گردشگری و برنامه‌های این وزارتخانه در این دوران بحرانی بود که، ولی تیموری به آن‌ها پاسخ داد. او در پاسخ به سوال "دیدار" درباره اینکه تبدیل شدن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه چه نمود و دستاوردی برای این حوزه به ویژه گردشگری داشته است گفت: منفک شدن سازمان میراث فرهنگی از وزارت ارشاد و تبدیل شدن به معاونت رییس جمهور و حالا وزارتخانه تدوین طرح جامع گردشگری است که در سال ۸۰ نوشته شد.
 
او ادامه داد: البته هنوز شرح وظایف تشکیلات تفصیلی که باید به مجلس برود و تصویب بشود، تهیه نشده است، اگرچه ما یکسال فرصت داشتیم که آن را آماده کنیم، اما بزودی آماده ارسال می‌شود.
 
تیموری افزود: نخستین دستاورد این تصمیم در حوزه گردشگری این است که اقدام‌هایی در سطح فرادستگاهی داشتیم. تکمیل سند راهبردی این اجازه را به ما داد که به عنوان وزارتخانه جایگاه گردشگری را  بالا ببریم و از دستگاه‌های دیگر تکلیف بخواهیم.
 
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: در داخل وزارتخانه هم موفق شدیم بخش‌هایی از معاونت گردشگری که از این حوزه منفک شده بود و در بخش‌های دیگر قرار گرفته بود؛ با اصلاح شرح وظایف دوباره به معاونت گردشگری برگردانیم.
 
او با اشاره به اینکه نباید از این موضوع هم غافل شویم که بر اساس برنامه ششم وظایف وزارت میراث همچنان در سطح سازمانی باقی مانده گفت: یعنی تا پایان برنامه ششم اجازه گسترش تشکیلات اداری و مالی را ندارد و باید منتظر بمانیم که برنامه هفتم توسعه ارائه و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هویت اصلی یک وزارتخانه کار خود را ادامه دهد.
 
فرودگاه کنارک تعطیل نیست
 
او در بخشی دیگر از صحبت هایش به تسهیلات ارایه شده توسط دولت به تاسیسات گردشگری برای کاهش بخشی از آسیب‌های ناشی از کرونا اشاره کرد و گفت: به زودی بسته حمایتی که به تاسیسات گردشگری اختصاص دارد اعلام می‌شود. کلیات این بسته تصویب شده و به زودی جزییات آن نیز تدوین و در هفته جاری اعلام می‌شود.
 
او به اشتغال یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفری در حوزه گردشگری که توسط شورای جهانی سفر در سال ۲۰۱۹ اعلام شده است اشاره کرد و افزود: در مورد بیکاری فعالان حوزه گردشگری اطلاعات دقیقی در دست نیست، به این دلیل که بسیاری از آن‌ها فاقد بیمه و کد کارگاه هستند و در وزارت کار تحت عنوان اشتغال رسمی شناخته نمی‌شوند، اما بر اساس آمار رسمی و افرادی که دارای کد بیمه‌ای و کارگاهی هستند، یک چهارم یا یک پنجم فعالان حوزه گردشگری در این مدت بیکار شده‌اند. در خوشبینانه‌ترین حالت بخش خصوصی در این حوزه با یک سوم نیرو‌هایی که قبل از شیوع کرونا مشغول فعالیت بودند، به کار خود ادامه می‌دهد.
 
تیموری در مورد تعطیلی فرودگاه کنارک توضیح داد: بر اساس پیگیری‌هایی که از استانداری انجام دادیم، فرودگاه کنارک در حال فعالیت است و تعطیلی‌ای در کار نیست. همچنین احداث شهر فرودگاهی توسط منطقه آزاد چابهار در دست اجراست.
 
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، در خصوص میزان تسهیلات ۱۲ درصدی اهداشده به فعالان حوزه گردشگری گفت: تا به امروز ۶۰۰ میلیارد تومان پرونده از فعالان گردشگری به بانک‌ها ارسال و ۲۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.
 
تیموری تصریح کرد: روز جهانی گردشگری را امسال در شرایطی جشن می‌گیریم که همه زنجیره تأمین خدمات گردشگری در سطح کشور و بین‌المللی با یک فاجعه به عنوان کرونا مواجه شدند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  سایت خبری دیدارنیوز   ، تاریخ انتشار: 5 مهر  1399  ، کدخبر:72212  ،www.didarnews.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین