پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۶۶۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
محمود علیمحمدی در گفت‌وگویی با اشاره به راه‌اندازی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در چهار استان زنجان، اردبیل و آذربایجان‌های شرقی و غربی، گفت: هدف از راه‌اندازی و آغاز فعالیت این بنیاد، تکریم حقوق شهروندی و توجه به فرهنگ بومی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان است.

شعار سال: محمود علیمحمدی در گفت‌وگویی با اشاره به راه‌اندازی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در چهار استان زنجان، اردبیل و آذربایجان‌‌های شرقی و غربی، گفت: هدف از راه‌اندازی و آغاز فعالیت این بنیاد، تکریم حقوق شهروندی و توجه به فرهنگ بومی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان است.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تقویت هویت اسلامی، نقش ادبیات محلی در انسجام ملی و صیانت و تقویت زبان ترکی و بومی را نیز از دیگر اهداف راه‌اندازی بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان عنوان کرد و افزود: پس از آغاز به کار بنیاد، پژوهش‌های بنیادی با محوریت فرهنگ آذربایجان از جمله (آداب و رسوم) انجام و طبق آن برنامه‌های مشترک اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: این بنیاد می‌تواند فرهنگ، هنر و ادبیات مشترک استان‌های شمال‌غرب کشور را تقویت و بخش مهمی از هویت تاریخی کشور را که توسط آذربایجان شکل گرفته است استحکام بخشد.

علیمحمدی تصریح کرد: علاوه بر برنامه‌های مشترکی که بین چهار استان عضو بنیاد اجرایی می‌شود، در خود استان زنجان نیز مطابق با آداب و رسوم بومی و محلی پژوهش‌های مرتبط انجام می‌شود.

علیمحمدی به چشم‌انداز بنیاد فرهنگی آذربایجان در دراز مدت نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد مرجعیت علمی و تخصصی در بحث فرهنگ آذربایجان، پژوهش و نشر زبان و ادبیات ترکی آذربایجانی، چاپ کتاب‌های موضوعی درباره فرهنگ بومی، ایجاد مرکز راهبردی برای شناخت، تبیین و معرفی تاریخ، فرهنگ و هنر منطقه و صیانت و تقویت زبان و‌ ادبیات ترکی آذربایجانی از جمله محورهای اصلی این چشم‌انداز است.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کتاب ایران، تاریخ انتشار: 6 مهر 1399، کد خبر: 296236، ibna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین