پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۹۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: امروز ایران قدرت اول منطقه است و خود، تسلیحات و مهمات تولید می‌کند و موشک‌های ما بُرد ۲۰۰۰ کیلومتر را دقیق می‌زند.
شعارسال: سرلشکر محسن رضایی در «چهارمین همایش بین‌المللی علمی ولایت» که در تالار فجر اهواز برگزار شد، اظهار داشت: در مسئله غدیر نمی‌خواهم از باب علمی وارد شوم بلکه از باب مصداق وارد می‌شوم که اگر غدیر جدی گرفته می‌شد اکنون چه وضعی داشتیم.

وی افزود: امروز، آرای مختلفی در مورد عقب‌ماندگی جهان اسلام مطرح است؛ برخی می‌گویند مشکل این است که فناوری در جهان اسلام نیست، برخی نیز می‌گویند مشکل، کمبود علم و دانش در جهان اسلام است اما من می‌خواهم بگویم مشکل، فقدان رهبری و ولایت و امامت در جهان است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جهان اسلام اتفاقاً همه‌چیز دارد و اگر هم نداشته باشد، می‌تواند به‌سرعت به‌دست بیاورد؛ لیکن رهبری ندارد، خاطرنشان کرد: مثال من، از جنگ و دفاع و اقتداری است که ایران به‌دست آورده است. ایران قبل از انقلاب، فشنگ سلاح سبکش را از خارج وارد می‌کرد و شاهان ایران با دادن و ندادن فشنگ، امر و نهی می‌شدند اما اکنون قدرت اول منطقه است و خود، تسلیحات و مهمات تولید می‌کند. موشک‌های ما بُرد 2000 کیلومتر را دقیق می‌زند.

وی با یادآوری اینکه در ایران امنیت وجود دارد اما در کشورهای اطراف ایران ناامنی موج می‌زند، تصریح کرد: این اقتدار مربوط به امام جامعه و رهبری است و این ولایت بوده که به ما اقتدار بخشیده است.

سرلشکر رضایی ادامه داد: از آیات شریف قرآن کریم نیز درمی‌یابیم که مسئله ولایت در جوامع اسلامی، اصل است؛ خدا، ولیّ مؤمنین است و آنها را از تاریکی به نور راهنمایی و نزدیک می‌کند. ولایت شیطان، انسان‌ها را به تاریکی و ظلمت می‌برد.

وی تأکید کرد: در جامعه اسلامی اگر ولایت، الهی نباشد، شیطانی است. از طرف دیگر ولایت فقط در زبان نیست، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ولایت ارتباط با مردم و اهمیت‌دادن به انسان‌هاست. آن‌چنان که حضرت علی(ع) در نماز و در حال رکوع، انگشتر خود را به فقیر می‌بخشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: اگر با ولایت الهی باشیم موفق می‌شویم و اگر با ولایت شیطان باشیم ناکام می‌مانیم، خدا این ولایت را جبهه خودش می‌داند و کمک می‌کند.

سرلشکر رضایی افزود: شما در جوامع اسلامی نگاه کنید، ترکیه و عربستان را ببینید؛ ما به آقای اردوغان در زمان شهرداری استانبول کمک می‌کردیم وقتی حزبشان انتخابات را پیروز شد، چند سالی خوب عمل می‌کرد؛ یادتان هست که در آن همایش بین‌المللی، مقابل شیمون پرز ایستاد و به غزه با فرستادن کشتی کمک کرد. خودش با 200 نفر به دمشق رفت و با آقای بشار اسد عکس انداخت اما یک‌باره رفتار تغییر کرد و به عراق و سوریه لشکر کشید؛ به اسرائیل نزدیک و با روس‌ها درگیر شد، حالا که کودتا شده به روسیه نزدیک شده و عذرخواهی کرده است. رهبر کشور اسلامی نباید این‌همه تغییرات و نوسان داشته باشد.

وی در ادامه سخنانش با ابراز اینکه در عربستان، تیمی تازه‌به‌دوران‌رسیده با هواپیماهایی که با پول بیت‌المال و از پول نفت مردم است، قریب به دو سال است که صبح و شب مردم بی‌پناه یمن را بمباران می‌کنند، اظهار داشت: من فکر می‌کنم که این تیم باید به روان‌کاو مراجعه کنند، عکس‌هاشان را روان‌شناسان ما ببینند که چه مشکل روانی دارند. از روان‌شناسان ایران می‌خواهیم که از روی قیافه اینها، تشخیص بدهند مشکل روانی این تیم چیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تأکید کرد: ما که نمی‌گوییم همه افراد در جهان اسلام، شیعه شوند اما عقلانیت می‌گوید بیاییم و مشورت کنیم. هر جایی که شده ما از مسلمین دفاع کرده‌ایم، ما نخستین کشوری هستیم که از مردم مظلوم فلسطین، دفاع کردیم و می‌کنیم.

وی با طرح این سؤال "چرا جریان‌های اسلامی در افغانستان، لیبی، الجزایر و گروه‌هایی مانند طالبان و القاعده و داعش موفق نمی‌شوند؟" و اینکه "آیا اشکال را در رهبری‌شان نمی‌بینید؟" گفت: رهبری و ولایت، ویژگی‌های عامی دارند. نخستین شرط ولایت، مردم‌داری است؛ جان و آبروی مردم در اسلام مهم است. در دولت‌های اسلامی چقدر به مردم توجه می‌کنند؟ آیا این شکست‌ها نشان‌دهنده این نیست که رهبران این گروه‌ها، ویژگی‌های اولیه رهبری را در خود ندارند؟ امیدوارم دور از احساسات و تعصب، میزهای گفت‌وگو در جهان اسلام به‌وجود بیاید و مواجهه ما در میدان نبرد نظامی نباشد.

سرلشکر رضایی افزود: ما پاسداران و شما علماء نباید سکوت کنیم، نباید در مقابل تروریست‌هایی که به اسلام ضربه می‌زنند ساکت باشیم. با دشمنانی که به اسم اسلام، به جان انسان‌ها و آبروی اسلام آسیب می‌زنند، موظف به برخورد قاطع و بدون تردید هستیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: جمعه 2 مهر 1395، کد خبر: 1193977 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین