پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۱۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲
دبیر انجمن ملی طیور می‌گوید در صورتی که سیاست‌های غلط دولت اصلاح نشود، هفته آینده بازار تخم مرغ با شوکی جدید مواجه خواهد شد.
شعار سال:فرزاد طلاکش اظهار کرد: متاسفانه با وجود تمام هشدارهایی که بخش خصوصی داده، همچنان تصمیماتی که در حوزه مدیریت قیمت تخم مرغ گرفته می‌شود، با واقعیت‌ها فاصله‌ای زیاد دارد و تداوم این امر نه تنها به ضرر تولید کننده تمام می‌شود که حتی در بازار نیز اختلال ایجاد خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه با دستور ستاد تنظیم بازار، سقف قیمتی برای تخم مرغ‌های بسته بندی اعلام شده است، گفت: تا پیش از بی نظمی‌های اخیر، انجمن تخم مرغ شناسنامه‌دار قیمت مدنظر خود را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام می‌کرد و با تایید این سازمان، قیمت‌ها در بازار نهایی می‌شد اما در هفته‌های اخیر ناگهان بحث ستاد تنظیم بازار مطرح شده است.
 
این فعال بخش خصوصی ادامه داد: با توجه به اینکه سهم تخم مرغ‌های شناسنامه‌دار هنوز بخش محدودی از بازار است، تا کنون با نظارت سازمان حمایت مشکلی در زمینه تعیین قیمت تخم مرغ وجود نداشت اما ورود روزهای گذشته به این عرصه و اصرار بر پایین آوردن قیمت‌ها می‌تواند بسیار مشکل ساز باشد.
 
طلاکش با اشاره به اختلاف نظر جدی میان تولید کنندگان و تصمیم‌گیران در این حوزه، توضیح داد: در جلسه‌ای که با حضور مسئولان داشتیم، قیمت تمام شده مدنظر آنها را محاسبه کرده و به حداقل عدد رسیدیم اما آنها باز هم گفتند که باید قیمت پایین‌تر بیاید و نرخ آنقدر پایین آمده که دیگر با واقعیت‌ها سازگار نیست. برای مثال اصرار می‌کنند که قیمت ۱۲ کیلو تخم مرغ به شکل عمده، باید حدود ۱۲ هزار تومان باشد، اما بررسی وضعیت بازار در روز گذشته نشان می‌دهد که این عدد حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.
 
وی افزود: وقتی می‌گویند قیمت تخم مرغ بسته بندی شش تایی باید ۷۰۰۰ تومان باشد، در حالی که قیمت تمام شده آن برای تولید کننده بیش از این عدد است، تکلیف چیست؟ چرا احساس می‌کنند در چنین فضایی می‌توانند بازار را مدیریت کنند؟
 
دبیر انجمن ملی طیور خاطرنشان کرد: این تصمیم غلط نتایج خود را در روزهای آینده نشان خواهد داد و در اولین گام، فروشگاه‌های زنجیره‌ای که موظف به فروش تخم مرغ شناسنامه دار هستند، قفسه‌هایشان خالی می‌شود. تولیدکننده با این قیمت‌ها اساسا امکان تولید ندارد و این اصرار در هفته‌های آینده به عذرخواهی از مردم و اصلاح در سیاست‌های غلط منجر می‌شود.
 
در هفته‌های گذشته افزایش قیمت تخم مرغ، حواشی زیادی به وجود آورده است. مرغداران معتقدند افزایش قیمت نهاده‌ها که بسیاری از آنها وارداتی هستند، علت این افزایش قیمت بوده‌اند و دولت نیز گفته تلاش می‌کند تخصیص ارز به این حوزه را تسریع کند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایسنا ، تاریخ انتشار:  9 مهر  1399  ، کدخبر:99070907211  ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
0
یعنی این همه تو دل روستاهای ما تخم مرغ اون هم حلی داره تولید میشه اما کسی نگاهی هم بهشون نمیکنه! واقعا توزیعمون گند زده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
0
هرروز یه خبر خوب دیگه تاکی می‌خواین به مردم بدبخت فشار بیاورید از گوشت و مرغ رسیده بودند به تخم مرغ این راهم میخواهید گران تر کنید؟واقعا چجوری میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین