پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۲۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵
رئیس جمهور در بیست و هفتمین هفته «پویش ملی تدبیر و امید بریا جهش تولید» در افتتاح از طرح‌های ملی حوزه روستایی و عشایر یکه به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، عنوان کرد: تا پایان کار دولت این خدمات را به عنوان یک وظیفه مهم اجتماعی ادامه می‌دهیم. مساله تامین اجتماعی برای زندگی روستاییان آن‌هایی که در سن پیری قرار می‌گیرند و تکیه‌گاهی باید داشته باشند و زندگی‌شان تامین شود بنابراین امروز در آستانه روز روستا، شاهد یک رقم ۱.۵ میلیون بیمه بودیم علاوه بر بیمه‌ای که سال‌های قبل داشتیم.
شعار سال: حجت الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه در بیست و هفتمین هفته «پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید»، در آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های ملی حوزه روستایی و عشایری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با تبریک روز روستا از تلاش‌های انجام شده در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی ودستگاه‌های اجرایی برای روستاییان و عشایر تشکر کرد و گفت: تا پایان کار دولت این خدمات را به عنوان یک وظیفه مهم اجتماعی ادامه می‌دهیم.  

رییس جمهوری با گرامیداشت ایام اربعین حسینی اظهارداشت: امروز بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان طرح در سراسر کشور و در بخش‌های دولتی و نهاد‌های انقلاب، بسیج سازندگی، کمیته امداد و همچنین ستاد اجرایی فرمان امام و همه ارگان‌هایی که فعال بودند، در ۱۳ استان افتتاح شد. البته افتتاح طرح‌ها مربوط به سراسر کشور بود. اما مسوولین از ۱۳ استان در تماس بودند و  این طرح‌ها افتتاح شد.

 روستاییان تولیدگران بزرگ کشور هستند

وی با اشاره به اهمیت روستاییان و عشایر در زمینه امنیت غذایی گفت: روستاییان تولیدگران بزرگ کشور هستند. در شرایط جنگ اقتصادی و البته همیشه باید در مساله مواد غذایی و محصولات کشاورزی روی پای خود بایستیم و این بار اصلی روی دوش روستاییان است. آنها تولیدگران در همه بخش‌های کشاورزی، زراعی، دامی و باغی هستند.  

روحانی اضافه کرد: روستاها غیر از تولید محصولات کشاورزی در صنایع دستی نقش زیادی دارند و در سال‌های اخیر در زمینه گردشگری هم نقش ارزشمندی پیدا کردند. روستاها باید هم مراکز گردشگری و هم پاسدار فرهنگ ایران زمین و فرهنگ دینی و اسلامی باشند و هم  مرزبانان سراسر کشور هستند.  

رییس جمهوری یادآورشد: همه دولت‌ها بعد از انقلاب اسلامی به روستاییان خدمت کردند. کار دولت یازدهم و دوازدهم قابل مقایسه با دولت‌های گذشته است و برای این خدمت از همه کارگزاران، مردم، کارگران، کشاورزان و کارمندان سراسر کشور تشکر می‌کنم که کار عظیمی در این مدت صورت گرفته است.

 نه تحریم دشمن و نه بدگویی در روحیه و کار ما تاثیر ندارد 

وی با بیان اینکه تلاش و خدمت ما تا روز و ساعت آخر این دولت مثل روز اول ادامه خواهد یافت و در روحیه ما هیچ تزلزلی ایجاد نخواهد شد، تصریح کرد: نه تحریم دشمنان و جنگ اقتصادی آنها در این دو سال و نیم اخیر و نه بدگویی کانال‌های ضد انقلاب و فارسی زبان خارج از کشور و نه سخنان ناروای بعضی از افراد که ناآگاهانه سخن می گویند در روحیه ما و کار ما تاثیر ندارد.

روحانی خاطرنشان کرد: ما از خداوند استمداد و کمک می طلبیم و دستمان را به سوی مردم عزیز خودمان از روستایی و شهری دراز می‌کنیم و این ملت ما هستند که در همه جا می توانند یار کشور و استقلال و آزادی سرزمین بزرگ ما باشند.
رییس جمهوری اضافه کرد: به لطف خدا در بخش‌های مختلف خدمات بسیار ارزشمندی را خدمت روستاییان و عشایر عرضه کردیم. البته معنایش این نیست که خدمات ما بدون نقص و حداکثری بوده است ولی در شرایط جنگ اقتصادی با همه توان توانستیم این کار را انجام دهیم.

کسانی که علیه ایران صحبت می‌کنند را به مجادله می‌طلبیم

رییس جمهوری کارهای دولت در حوزه عمران روستایی را پرافتخار ارزیابی و تصریح کرد: همه آنهایی که علیه ایران صحبت می‌کنند را به مجادله می‌طلبیم و از آنها می‌خواهیم به صحنه بیایند و آمار و ارقام را بیاورند و ببینیم در حوزه برق در سراسر کشور چند درصد مردم شهری و روستایی دارای برق هستند و در کشورهای دیگر وضعیت چگونه است و آمارهای بین‌المللی به طور متوسط چه میگویند.

روحانی یادآور شد: الان صد درصد شهرهای ما و بالای ۹۹ درصد روستاهای ما برق دارند.  تقریبا تا پایان دولت صد درصد روستاهای ما هم صاحب برق خواهند شد که  این موضوع بسیار مهم است.

وی درباره اثرات تامین برق روستایی در حوزه محیط زیست گفت: به غیر از رفاه مردم، مسئله محیط زیست هم مطرح است. وقتی برق را در اختیار روستایی قرار می‌دهیم یعنی بیابان ها، مراتع و جنگل‌ها را حراست و حفاظت می‌کنیم.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در زمینه آبرسانی به روستاها هر هفته ۳۵ روستا در شرایط آب سالم پایدار قرار می گیرد و این خدمت بزرگ در سطح جهان کم نظیر است.

روحانی با بیان اینکه در آغاز این دولت کمتر از یک میلیون نفر دارای آب سالم بهداشتی پایدار بودند، خاطرنشان کرد: این مقدار تا پایان این دولت به نزدیک ۱۰ میلیون نفر می‌رسد و الان هشت میلیون نفر دارای آب آشامیدنی سالم هستند و تا پایان دولت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دیگر از آب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

رییس دولت تدبیر و امید افزود:‌ کاری که در زمینه گاز در این ۷ سال و چند ماه انجام گرفته قابل توجه است. ما قبل از انقلاب تقریباً روستایی که دارای گاز باشد، نداشتیم و در همین مرکز کشور و در تهران، به جز چند محله، بسیاری از محلات کشور دارای گاز نبودند.

رییس جمهوری با اشاره به صحبت‌های امروز یکی از مسئولین که عنوان کرد، روستاییان در بسیاری از مناطق کپسول گاز بر دوش داشتند و از دوش آنها برداشتیم، اظهار داشت: در تهران هم همین وضعیت بود در بسیاری از محلات تهران صف بسته می‌شد تا کامیون گاز بیاورد و مردم کپسول خالی را بدهند و کپسول پر شده را بگیرند. ما کاملاً سال‌های قبل از انقلاب را به یاد داریم.

 گازرسانی به روستاها در دولت تدبیر و امید دو برابر شد

روحانی خاطرنشان کرد: ما در گاز خودکفا هستیم و روی پای خودمان ایستادیم و قادر هستیم گاز را حتی در فصل زمستان به کشورهای همسایه صادر کنیم و تقریبا بخش اعظم روستاها در پوشش گاز قرار گرفته‌اند.

رییس جمهوری اظهارداشت: در حالی که تا قبل از این دولت گازرسانی به ۱۴ هزار روستا رسیده بود در این دولت این رقم حدود دو برابر شده و به ۳۲ هزار روستا گازرسانی شده است.

وی با اشاره به اقدامات دولت در بخش بهداشت گفت: امروز معاون وزیر بهداشت اعلام کرد که ما در هر ماه، ۱۰۰ پروژه روستایی بهداشتی را به افتتاح می‌رسانیم. کاری که در زمینه طرح تحول سلامت انجام گرفته و امروز در مقابله با کرونا تقریباً با خودکفایی این مقابله را انجام می‌دهیم و شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشمندان، پزشکان، پرستاران این کار عظیم و بزرگ را انجام می‌دهند.

رییس جمهوری با بیان اینکه امروز بهداشت به سراسر روستاهای ما گسترش پیدا کرده است، اظهار داشت:‌ این موضوع نشان دهنده این است که خدمات روز به روز ادامه پیدا می‌کند.

روحانی خاطرنشان کرد: ارتباطات در شبکه ملی اطلاعات قبل از این دولت در روستاها خبری نبوده است و بسیاری از روستاهای ما دارای ارتباطات موبایلی نبودند. در این دولت کار بزرگی که در این مدت خصوصا در شرایط کرونایی انجام گرفته است و همه روستاهای ما بتدریج به شبکه هوشمند ارتباطی متصل می‌شوند.

رییس جمهوری گفت: اثر بزرگ این خدمات این است که ما ببینیم که روستایی ما دارای سلامت بیشتر، امکانات آموزشی بیشتر، رفاه بیشتر، بهداشت و رفت و آمد بهتر است. تا پایان این دولت ۱۵ هزار کیلومتر راه روستایی تکمیل می شود و امروز هم دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده روستایی افتتاح شد.

وی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه مقاوم سازی مسکن روستایی عنوان کرد: از همه اینها مهم‌تر این است که ما شرایط روستا را به گونه‌ای قرار می‌دهیم که مسئله مهاجرت روستا به شهر متوقف شود و این موضوع بسیار مهمی است.  

با توسعه روستایی می‌توان به مهاجرت معکوس رسید

روحانی اظهار داشت: با تخلیه مراکز تولید در روستاها و خالی از سکنه شدن آنها، حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ کشور ایجاد می شود که آن هم باعث بروز مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در کشور می‌شود. برای همین مهم این است که روستاهای کشور دارای جاذبه شوند و جوانان عزیز روستایی برای ادامه تحصیل در دوره متوسطه و دبیرستان به شهر نرود.

رییس جمهوی ادامه داد: پیش از این روستاها در حد دبستان امکانات آموزشی داشتند و اگر یک روستایی می‌خواست رشد کرده و دوره متوسطه را هم ادامه دهد، ناچار باید بین شهر و روستا رفت و آمد می کرد امروز دبیرستان‌ها و مراکز آموزشی در بیشتر نقاط کشور فعال هستند و حتی شرکت‌های دانش‌بنیان در سراسر کشور گسترش پیدا کرده که امیدواریم این سبب عدم مهاجرت یا کاهش مهاجرت از روستا به شهر شود.

رییس دولت تدبیر و امید ابراز امیدواری کرد که توسعه روستاها باعث مهاجرت معکوس شود و گفت: ان شاالله قدم به قدم شرایطی حاصل شود تا مردمی که از روستاها به شهر آمده‌اند، ‌ به روستاهای خود بازگردند و این نقطه بسیار مطلوب برای کشور است.

 اعتبار ۲۲ هزار میلیارد تومانی برای اشتغالزایی روستایی

روحانی در ادامه از اقدامات دولت در زمینه اشتغال روستاییان گفت و افزود: یکی از کارهای بزرگی که باید در روستاها صورت می‌گرفت، موضوع اشتغال‌زایی بود یعنی خدمات در روستاها فعال شود. زیرا اگر اشتغال در روستا نباشد، جوان روستایی چگونه می‌خواهد زندگی خود را بدون شغل پیش ببرد؟ البته این اشتغال می‌تواند در بخش کشاورزی یا صنایع کوچک و متوسط و بخش خدمات باشد، اما اینکه روستایی دارای شغل و درآمد باشد تا بتواند زندگی کند بسیار مهم است.

رییس جمهوری با بیان اینکه در طرح اشتغالزایی روستایی، یک میلیارد دلار دولت از صندوق توسعه ملی با اجازه رهبر معظم انقلاب برداشت کرده است، افزود: در ۲ تا ۳ سال اخیر اشتغال روستائیان برای دولت مهم بود و حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به روستاها برای اشتغال در نظر گرفتیم و امروز کارها و طرح اشتغال‌زایی که از ابتدای سال انجام گرفته بود به صورت رسمی افتتاح شد.

به روستایی بودن خود افتخار می‌کنم

رییس دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه روستائیان باید از شغل و درآمد مکفی برخوردار باشند، ‌ عنوان کرد: باید جایگاه روستایی حفظ شود. زیرا در فرهنگ و تبلیغات روستائیان اینگونه در ذهن آنها متبلور شده که روستایی بودن یا شهری بودن چگونه با هم مقایسه می‌شوند؟

روحانی خاطرنشان کرد: البته چون خودم فرزند روستا هستم به روستایی بودن افتخار می‌کنم و این برای همه آنهایی که روستایی بودند افتخار است. زیرا آنها در شرایط سخت در روستاها برای تولید تلاش کردند و الحمدالله روز به روز شرایط روستاها آسان‌تر می‌شود.

روحانی ادامه داد: من از همه مردم و روستاییان تشکر می‌کنم. آن روز که روز دفاع مقدس بود و روزی بود که دشمن به ناروا به ما حمله کرد و جنگی را بر ما تحمیل کرد، جنگ نظامی، همه مردم به جبهه‌ها رفتند و روستاییان تقریبا در خط مقدم بودند.

رییس جمهوری با بیان این که در افتتاح پروژه ای اعلام شد که در این روستا ۳ هزار شهید داده شده است، گفت: این خیلی مهم است که ما در روستاهایی که چند هزار نفر جمعیت دارد صدها شهید تقدیم کردند که نشان می‌دهد در روز دفاع روستاییان و عشایر در خط مقدم آمدند و مقاومت کردند.

وی گفت: امروز هم با یک جنگ تحمیلی دیگر مواجهه هستیم. دیروز جنگ تحمیلی نظامی علیه ملت ما بود و دو سال و نیم است که یک جنگ تحمیلی اقتصادی بر علیه ملت و کشور ما آغاز شده است. مردم مقاومت و ایستادگی کردند و روستاییان در این مقاومت نقش بسیار ارزشمندی داشتند.

روحانی افزود: این که امروز می توانیم در گندم روی پای خود بایستیم و نیاز سفره مردم را روستاییان در این شرایط سخت تامین می کنند به خاطر مقاومت است و اگر تلاش روستاها و تولید در بخش غذایی نبود نیاز ما به خارج از کشور خیلی بیشتر می شد. امروز هم هنوز در همه ابعاد به خودکفایی نرسیدیم باز هم روستاییان هستند که باید در زمینه خودکفایی تلاش بیشتر کنند.

وی ادامه داد: امروز روز مقاومت و ایستادگی و حضور در جبهه جنگ تحمیلی اقتصادی است و باید از همه ملت ایران تشکر کنیم که با زندگی و شرایط سخت اما با روحیه بلند و باقامتی استوار در برابر توطئه‌ها ایستادند.

 جنگ علیه ملت ایران نمی‌تواند برای مدت طولانی ادامه داشته باشد

رییس جمهوری گفت: مهم این است که ملت ما  از شهری و روستایی دشمن را شکست داد. دشمنان هدفشان تسلیم ما بود و ما تسلیم نشدیم و نخواهیم شد. این جنگ نمی‌تواند برای مدت طولانی ادامه پیدا کند اما اگر ادامه پیدا کند ملت در برابر بیگانگان تسلیم نمی‌شود. بیگانه در نهایت تسلیم منطق و تسلیم ایستادگی ملت ایران خواهند شد. شکی نداریم که دشمن را وادار به تسلیم می کنیم و این مقاومت و ایستادگی برای ملت ما بسیار ارزشمند است.

وی افزود: فردا که روز روستاها است و امروز به استقبال آن رفتیم هدیه‌ای هم برای روستاییان داشتیم و آن بحث تامین اجتماعی روستاییان بود. من از اول دولت به وزارت کار تاکید می‌کردم که مساله تامین اجتماعی برای زندگی روستاییان آنهایی که در سن پیری قرار می گیرند و تکیه‌گاهی باید داشته باشند و زندگی‌شان تامین شود بنابراین امروز شاهد یک رقم ۱.۵ میلیون بیمه بودیم علاوه بر بیمه‌ای که سالهای قبل داشتیم.

روحانی ادامه داد: به روستاییان سلام و درود می فرستم و به آنها می‌گویم تا پایان راه در کنار آنها خواهیم بود و همه با هم در کنار یکدیگر در این مقاومت بزرگ ملی شاهد روز پیروزی خواهیم بود.

رییس جمهوری در پایان با اشاره مجدد به اربعین حسینی گفت: اربعین امسال به خاطر رعایت دستورالعمل بهداشتی مردم نتوانستند به زیارت عتبات عالیات مشرف شوند. اما حتما خداوند ارج و مزد نیت پاک مردم را برای آنها منظور می‌کند. بنابراین سلام می‌کنیم به اباعبدالله الحسین (ع) و یاران بزرگوارش و افتخار ملت ما این است که همواره پیرو راه و مسیر شهدای کربلا باشیم.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار خبر: ۱۴ مهر ۱۳۹۹، کد خبر:  ۸۴۰۶۵۳۸۲، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
باز خوبه اقرار داريد كه روستاييان در توليد و اقتصاد جامعه نقش بسزايي دارن پس اين حمايت ضعيف رو به چه عنواني در نظر بگيريم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
روستاییان و عشایر جزو مثال های بی بدیل زیبایی های ایران برای گردشگران خارجی هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین