پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۴۱۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: قرار است تمام کلاس‌های کانکسی با جمعیت آموزشی بالای ۲۰ نفر در شرق استان کرمان که بیشتر در مناطق شهری واقع شده اند را جمع آوری کنیم و به جای آن مدارس مستحکم بسازیم.
شعار سال: مهرالله رخشانی مهر روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ۲ مدرسه خیر ساز در شهرستان بم افزود: مجموعه خیرین از بازوان اصلی وزارت آموزش پرورش هستند و امسال در استان کرمان ۱۲۰هزار کلاس درس با حضور خیرین ساخته خواهد شد.

وی اظهار داشت: دولت سعی کرده سهم خود را در پروژه‌های مشارکتی به موقع تزریق کند که در سال ۹۸ اعتبار خوبی برای مشارکت در نظر گرفته شده و بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آورده خیرین بوده که دولت نیز ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: هیچ پروژه خیر سازی در دولت نیمه تمام نمانده و از ۳۱۰پروژه نیمه تمام استان کرمان ۲۹۰ پروژه فعالند و ۲۰ پروژه باقی مانده نیز اعتبار آن‌ها از محل اعتبارات استانی بوده است.

رخشانی مهر ادامه داد: تفاهم نامه‌ای بین سازمان نوسازی کشور و اتاق بازرگانی استان کرمان مبنی بر ساخت ۱۲۰ پروژه مشارکتی آموزشی بالغ بر ۷۰۰ کلاس درس منعقد گردید که اولین پروژه از محل این تفاهم نامه در شهرستان بم با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان بوده است.

وی تاکید کرد: در سال ۱۳۹۹ حدود ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان برای مشارکت خیرین تامین اعتبار شده که سهم استان کرمان تاکنون ۴۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: ۲ موضوع در استان کرمان هدف گذاری شده، اول اینکه تا پایان سال تحصیلی جاری سرانه فضای آموزشی استان کرمان را که حدود ۴.۹ دهم است را به میانگین سرانه فضا‌های آموزشی کشور یعنی ۵.۲دهم مترمربع برسانیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان شد:حضور خیرین در استان کرمان نسبت به سال‌های قبل سرآمد شده و امیدوارم در سال جدید استان کرمان رتبه خوبی در جذب خیرین بدست بیاورد.

اتاق بازرگانی کرمان احساس مسئولیت اجتماعی دارد
در ادامه رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان کرد: در اتاق بازرگانی با احساس مسئولیت اجتماعی و با مذاکرات با اداره کل نوسازی مدارس متوجه شدیم که استان کرمان به لحاظ سرانه آموزشی در وضعیت نامطلوبی به سر می‌برد و از متوسط کشوری نیز کمتر است و با توجه به اینکه استان کرمان یک استان ثروتمند و فرهیخته است طی انعقاد تفاهم نامه با سازمان نوسازی مدارس کشور توانستیم کلنگ۱۲۰واحد مدرسه ۶ کلاسه را در استان به زمین بزنیم.
سید مهدی طبیب زاده اظهارداشت:اتاق بازرگانی کرمان هر زمان احساس کرده به آن نیاز است ورود کرده بطور مثال بلافاصله بعد از زلزله کرمانشاه در ثلاث باباجانی وبعد از سیل کُنارک و چابهار اولین مدرسه‌ای که در این مناطق افتتاح شد مدارس اتاق بازرگانی کرمان بود.

وی تصریح کرد:اتاق بازرگانی در راستای مسوولیت اجتماعی و بنا به دیدگاه خیرانه دست به کار‌های بزرگی زده است و با همکاری اموزش و پرورش احداث ۲۰ واحد مدرسه را متقبل شده که تا کنون ۱۶ واحد در حال تحویل است.

لازم به ذکر است دکتر رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور جهت بازدید از پروژه‌های در حال ساخت و کلنگ زنی چند پروژه جدید آموزشی به شهرستان‌های شرقی استان کرمان سفر کرده است

صبح امروز کلنگ یک مجتمع آموزشی و پرورشی ۲۴ کلاسه در بم و یک دبستان ۶کلاسه در روستای اسفیکان به زمین زده شد

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 16 مهر  1399، کد خبر: 4956563،  www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
0
من باورم نميشه كه ما تو كرمان با اين حجم از منابع هنوزم كه هنوزه مدارس كانكسي داريم و لياقت بچه هاي ما اين شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
یعنی کرمانی ها بعد از این همه سا جنگیدن و پشت نظام بودن حقشون از عدالت اموزشی اینه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
امیدواریم برای تموم مدارس در سطح استان این ها ظرفیت داشته باشن و تغییرش بدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین