پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۸۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
ظریف اعلام کرد واشینگتن اطمینان داده است بانک‌هایی اروپایی را به علت همکاری با تهران مجازات نکند.
شعار سال:

 به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، ایران می‌گوید آمریکا وعده داده است بانک‌های اروپایی که انجام عملیات بانکی با جمهوری اسلامی را تسهیل می‌کنند، مجازات نکند.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجۀ ایران، در گفتگو با خبرگزاری کیودو تأکید کرد جان کری، همتای آمریکایی‌اش، به وی اطمینان داده برای کاهش نگرانی‌های بانک‌هایی اروپایی در این زمینه تلاش‌های بیشتری انجام خواهد شد؛ نگرانی‌هایی که ظریف آن‌ها را «بی‌مورد» خواند.

وی افزود: «آمریکا می‌گوید آن‌ها تمامی افراد خارج از این کشور را به تجارت با ایران ترغیب می‌کنند. البته به عقیدۀ ما این کافی نیست؛ بنابراین از آنها خواستیم برای متقاعد کردن و رفع نگرانی‌های مؤسسات خارجی به ویژه بانک‌ها در زمینۀ همکاری با ایران اقدام بیشتری انجام دهند.»

ایران همواره از کشورهای اروپایی خواسته است با توجه به رفع تحریم‌ها تدابیر لازم را برای ترغیب بانک‌های خود به تسهیل مبادلات بانکی با تهران اتخاذ کنند.

جای کری ماه می (اردیبهشت) در نشست با بانکداران ارشد اتحادیۀ اروپا گفت آنها به دلیل تجارت با ایران یا تسهیل این امر مجازات نخواهند شد.

با این وجود بانک‌های مهم اروپایی از جمله «اچ اس بی سی» تأکید کرده‌اند تضمین کری کافی نیست و لازم است واشینگتن یک رشته ابهامات دربارۀ مبادله ارزی با ایران را برطرف کند.

در حالی که بانک‌های مهم اروپایی از بیم مجازات آمریکا نسبت به معامله با ایران بی‌میل هستند بانک‌های کوچکتر برای یافتن فرصت‌های تجاری در پی لغو تحریم‌ها به این کشور نزدیک شده‌اند.

تهران در چارچوب بخشی از سیاست کمک به تسهیل مبادلات بانکی میان ایران و اروپا از طرح‌هایی برای تأسیس شعب خارجی جدید بانک‌های خود در شهرهای مهم اروپایی خبر داده است.

رسانه‌‌های آلمانی اوایل سپتامبر (شهریور) از افتتاح شعب 3 بانک خصوصی ایران – بانک خاورمیانه، پارسیان و سینا- در مونیخ خبر دادند.


با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 5 مهر 1395، کد مطلب: 5794642:www.iryjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین