پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۰۵۰۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی کشور هستیم، گفت: باید در این شرایط توان معیشتی دهک‌های پایین را تقویت کنیم.
شعار سال: «مهدی طغیانی»، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با طرح مجلس مبنی بر دادن کالا برگ به ۶۰ میلیون ایرانی به منظور تأمین کالا‌های اساسی گفت: اصل طرح و حمایت از اقشار محروم و مستضعف در این شرایط سخت که قیمت‌ها در حال افزایش هستند، هدف مفروض و مورد پذیرشی است، اینکه این طرح از طریق بن کالایی و یا کالا برگ تامین شود هم مشکلی ندارد و ابزار و روشی است و در آن، اختلافی نیست، اما مسأله مهم تامین مالی است اینکه این طرح از چه طریقی، تامین مالی شود.
او ادامه داد: در بحث بودجه‌ای این طرح، دچار مشکل هستیم. کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاداتی را در رابطه با تامین مالی مطرح کرد که سازمان برنامه و بودجه کشور در آن جلسه بیان کرد، منابعی که کمیسیون برای این طرح پیش‌بینی کرده کفایت نمی‌کند. کمیسیون برنامه و بودجه حدود ۵۰ هزار میلیارد پیش‌بینی کرده بود که ۳۵ هزار میلیارد آن برای این طرح باشد و ۱۵ هزار میلیارد هم برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان؛ ردیف‌هایی که در طرح توسط کمیسیون پیش بینی شده، مورد اختلاف بین کمیسیون و سازمان برنامه بودجه است که آیا برای این ردیف‌ها منابع کافی برای پشتیبانی وجود دارد یا خیر.
طغیانی مطرح کرد: ابزار توزیع کالا به صورت کارت یا کالا برگ یا بسته معیشتی کالایی مهم نیست اصل این است که بعضی از دهک‌های درآمدی جامعه، نیازمند حمایت هستند و هر روز در تامین حداقل‌های زندگی دچار مشکل می‌شوند، این افراد باید مورد حمایت قرار بگیرند. مهم این است که منابع این طرح تامین شود.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی در پاسخ به این سوال که آیا این طرح کمک کننده است، افزود: برای دهک‌هایی که درآمد حداقلی دارند و نمی‌توانند، معیشت خود را تامین کنند، تضمین و کمک‌کننده است.
او در پاسخ به این سوال که آیا این طرح عملیاتی می‌شود، گفت: چاره‌ای جز این کار نداریم، باید عملیاتی شود باید تاب‌آوری محروم ترین‌طبقه اجتماعی را در دوره تورم و تحریم بالا ببریم و حداقل معیشت آن‌ها را تامین و تثبیت کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار خبر: ۲۰ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۷۱۳۰۱، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
اگر کالابرگ روش صحیحی بود زمان جنگ این طرح رو متوقف نمی کردن. به جای این کار آقای دولت لطفا قیمت ها را کنترل کنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
يعني دقيقا برگشتيم به همون دوراني كه جنگ بود و مردم كوپن دريافت ميكردن براي نياز هاي ضروري شون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین