پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۱۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
پس از بازدید قالیباف از بیمارستان امام خمینی و انتقادات وارد بر او برخی از دولتی ها، امروز 1500 نفر از کادر پرستاری بیمارستان‌ها و بخش‌های درمانی کرونا و دانشجویان و اساتید هیات علمی دانشگاه‌های تهران در نامه‌ای از حضور وی در بیمارستان امام خمینی ، استقبال کردند . ورای خودچوش یا غیر خودجوش بودگی این حرکت، توصیه می کنیم،کادر درمان و دانشگاهیان را ئارد بازی های سیاسی- مدیریتی نکنید.

شعار سال: ۱۵۰۰ نفر از کادر پرستاری بیمارستان‌ها و بخش‌های درمانی کرونا و دانشجویان و اساتید هیأت علمی دانشگاه‌های تهران در نامه‌ای خطاب به محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از حضور وی در بیمارستان امام خمینی (ره) و بازدید از بیماران کرونایی استقبال کردند و خواستار تداوم این حضورها و حل مشکلات نظام سلامت و رسیدگی به مطالبات مدافعان سلامت شدند.

در متن نامه آمده است: سلام بر صبر و مجاهدت حضرت زینب کبری سلام الله علیها، سلام بر روح بلند ۵۰ شهید پرستار در راه مبارزه با ویروس کرونا، سلام بر ایثار زینب‌وار ۵ هزار پرستار مبتلا به کرونا و سلام بر مجاهدت بی وقفه ۱۱۰ هزار سفید پوش مدافع سلامت.

همانگونه که مستحضرید در هشت ماه اخیر، پرستاران سراسر کشور با مجاهدتی بی‌نظیر و با تأسی به راه عاشورای حسینی و منطق دفاع مقدس، از هیچ فداکاری و ایثاری برای دفاع از سلامت مردم پرهیز نکرده‌اند.

پرستاران ما در سراسر کشور، ثانیه‌ای سنگر خدمت را ترک نکردند و با وجود ناملایمات، بی‌توجهی‌ها و تصمیمات خلق‌الساعه همانند مجاهدان خستگی ناپذیر سال‌های دفاع مقدس در برابر ویروس خطرناک کووید ۱۹، سینه سپر کردند تا مردم آسیب نبینند.

سفیدپوشان مدافع سلامت در وجب به وجب خاک ایران اسلامی، لحظه‌ای به منافع شخصی خود نیندیشیده‌اند و برخی از آنها در این راه به درجۀ رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

پرستاران کشور هم‌قسم شده‌اند که بدون توجه به بی‌تدبیری‌ها و سو مدیریت‌ها فقط به سلامت مردم بیندیشند و هشت ماه است با سهمیه روزی یک ماسک و دو جفت دستکش در دهان شیر می‌جنگیم و سخنی بر زبان نمی‌آوریم.

والله یک سینه حرف موج زند در دهان ما. متأسفانه تعداد زیادی از مدیران با بی‌کفایتی و بی‌تدبیری خون به دل ما کرده‌اند؛ اما ما تا کنون به خاطر مردم و بیماران دم برنیاورده‌ایم ولی ادامه وضع موجود که از یکسو نیرو نیست و مجبوریم با اضافه کاری اجباری دربخش‌های کرونایی با مرگ مجادله کنیم و از یکسو اتفاقاتی چون سیرجان و رفتار با آن خانواده شهید سلامت دل ما را به درد می‌آورد را تحمل نخواهیم کرد.

پرستاران مدت‌هاست با مشکل کمبود نیرو و معیشتی مواجه هستند. بسیاری از مجاهدان عرصه سلامت چندین هفته یا ماه است که جگر گوشه‌های خود را ندیده‌اند و در نهایت شرافتمندی به بیماران خدمت کرده‌اند.

در اوج کمبود نیرو و کمبود امکانات از جان خود مایه گذاشته‌اند. اما در توهینی آشکار این روزها که کارانه‌های خود را هر چند ماه یک بار دریافت می‌کنند. آن‌را تقلیل یافته تا حد یک پنجم و یک سوم می‌بینند.

علاوه برآن رفتار غیر اصولی با پرستاران مبتلا به کروناست که از گردونه خدمت خارج شده‌اند و کسی از مسئولین اجرایی حالی از آنها یا خانواده شهدای سلامت نمی‌پرسد.

تحمل این وضعیت برای کسانی که جان خود را کف دست گرفته‌اند غیر ممکن است. در موضوع کمک‌های جبرانی از محل کمک‌های رهبری ظاهراً تاکنون از یک میلیارد دلار اختصاص یافته به کادر درمان فقط ۲۳ درصد آن اختصاص یافته است و مشخص نیست ۷۷ درصد دیگر آن کجاست؟

ما خسته نیستیم ولی دلگیریم. ما مردم عزیز این آب و خاک را فدای مصلحت‌اندیشی نمی‌کنیم ولی از جناب عالی تقاضامندیم تا با استفاده حداکثری از دو بازوی قانون‌گذاری و نظارت مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به مطالبات بر حق پرستاران مجاهد بهره بگیرید و آن را به طور شفاف اعلام کنید.

سخنان بی عمل برای ما کفایت نمی‌کند؛ ما خواهان تغییر وضع معیشتی پرستاران و توجهی اثربخش به آنان هستیم. باید چرخه بی‌اعتنایی و بی‌خیالی مسئولان بشکند و جریان جدیدی ایجاد شود.

در پایان حضور جناب عالی در خط مقدم مبارزه با کرونا با همان تجهیزات در اختیار عموم پرستاران سراسر کشور را ارج می‌نهیم و مطمئن هستیم که این حضور به عموم فعالان عرصه سلامت و کادر درمان روحیه مضاعف خواهد داد.

ما تفاوت مسئول یکجانشین و در میدان را به رسمیت می‌شناسیم و در عمل دیده‌ایم که آنان که از حضور در میدان هراس دارند در نهایت اقدامی به نفع مجاهدان خط مقدم نخواهند کرد؛ که حال غرقه در دریا نداند خفته بر ساحل.

البته تاکید می‌کنیم که حضور صرف کافی نیست و این حضور باید به اقدامات فعالانه و ملموس به نفع کادر درمان منجر شود.

 

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار خبر: ۱۹ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۰۴۴۵۱۱، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
واقعا چرا باید این اتفاق تو کشور ما بارها بیفته؟ از قشری ک دارن مدام جون میدن و قهرمان های این روزهای ما هستند چرا سو استفاده های سیاسی میشه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
0
به نظر من اين همه شانتاژ رسانه براي اينكه ايشون رفته بيمارستان و خواسته رفع خستگي بكنه از كادر درمان براي اينه كه ايشون اصولگراست همين
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین