پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۱۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجلس یازدهم مجلس مطالبه گر است و قوانین بر زمین مانده را پیگیری می کند و باید پاسخگویی جدی وجود داشته باشد.

شعار سال: «عباس مقتدایی خوراسگانی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،در توضیحی از سوال خود از سه وزیر اقتصاد، کشور و راه و شهر سازی گفت: براساس قانون تسهیل ازدواج جوانان که مصوب سال ۸۴ است، مجموعه از وظایف و تکالیف به مسئولان اجرایی کشور و وزارتخانه‌ها محول شده است که متاسفانه در طول‌های سال‌های گذشته، دولت‌های متعدد به این قانون عمل نکرده اند. در نتیجه این بی توجهی و طبق ماده ۱۳ قانون تسهیل ازدواج وظیفه حسن اجرای قانون از سال ۸۴ به عهده وزرای اقتصاد، مسکن و وزیر کشور قرار داده شده که هر سه این وزیر از سال ۸۴ تاکنون به مسئولیت‌های خود عمل نکردند.

او ادامه داد: در راستای نظارت بر اجرای قانون، از هر سه وزیر به طور جداگانه سوالاتی را مطرح کرده ایم و این سوالات تقدیم هیئت رییسه شد، اکنون باید وزیر کشور پاسخگو باشد که چرا تشکیل «کمیته سامان ازدواج» در استان‌ها نادیده گرفته شده و علت عدم اجرای قانون و بخش‌هایی که برعهده وزارت کشور بوده، چیست.

مقتدایی گفت: وزیر مسکن براساس مواد ۲ و ۳ و ۹ همان قانون موظف بوده که نسبت به تامین مسکن موقت و پرداخت وام ودیعه اجاره و وام مسکن به نحو موثر و جدی، اقدام کند که این اتفاق نیفتاده است. سوال ما از وزیر راه به عنوان وزیر متولی مسکن این است که چرا به وظایف قانونی خود عمل نکرده است. وزیر راه و شهرسازی باید در مجلس حاضر شود و به این مطالبه عمومی پاسخ دهد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح کرد: وزیر اقتصاد مجموعه‌ای از ماموریت‌ها را داشته است و سوال جداگانه‌ای نیز از او، مطرح کردیم. مجلس یازدهم مجلس مطالبه گر است و قوانین بر زمین مانده را پیگیری می‌کند و باید پاسخگویی جدی، وجود داشته باشد. در زمینه احقاق حقوق مردم جدی هستیم. سوالاتمان به هیئت رییسه مجلس واصل شده است.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 20 مهر    99، کد خبر:   1071185، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
0
عملکرد وزاری دولت باید زیر ذربین نمایندگان باشه . واقعا بعضی از وزرا عملکرد ضعیفی دارند...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
0
مردم از دست اين كاغذ بازي ها خسته شدن و دنبال يه كار يا رويكرددر زمينه اجرايي هستن كه به نفع مردم تموم بشه نه طرح اين وسالات
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین