پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۵۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از سنددارشدن قله و دامنه‌های سبلان خبر داد و گفت: این قله با ۷۰۰ هکتار مساحت و هفت ییلاق صاحب سند است و به محض سنددار شدن دامنه‌های آن از سند قله سبلان رونمایی خواهد شد.
شعار سال:شهامت هدایت روز سه‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات عرصه های ملی افزود: تا ۲۰ روز آینده تمامی ییلاقات استان نیز سنددار خواهد شد و این امر منجر به جلوگیری از تعدی و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی و به نوعی حالت حفاظتی از منابع طبیعی استان خواهد شد.
 
وی  از سند دار شدن کلیه عرصه های ملی و منابع طبیعی تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و بیان کرد: ثبت منابع ملی تا این مرحله پیشرفت خوبی داشته است، در مرحله اول اراضی ۶ دانگ ملی در اولویت بوده و اراضی که مطابق ماده ۵۴ رفع تداخل به رسمیت شناخته شده در حال حاضر سنددار می‌شود.
 
وی گفت: این روند در شهرستانها نیز ادامه دارد و در منطقه بزقوش خلخال و در قشلاقات نیز مراحل ثبت انجام شده و به زودی در ۲ شهرستان جشن انفال گرفته خواهد شد.
 
 هدایت افزود: برای تثبیت حاکمیت دولت و رفع موانع و مشکلات و حل اختلافات با منابع طبیعی و مردم در عرصه های منابع طبیعی سنددار شدن عرصه های منابع طبیعی با جدیت دنبال می‌شود و منابع طبیعی با کمک دستگاه قضایی و اداره کل  ثبت استان این برنامه تا مرحله کاداستر پیگیری کرده است.
 
قله ۴۸۱۱ متری سبلان در ۲۵ کیلومتری جنوب مشگین‌شهر واقع شده و هر سال پذیرای بیش از ۱۰۰ هزار کوهنورد داخلی و خارجی می‌باشد.
 
سبلان به خاطر آبگرم‌های طبیعی دامنه کوه ، طبیعت تابستانی زیبا و پیست اسکی آلوارس مورد توجه گردشگران است.
 
همچنین برخی کوه سبلان را محل ظهور و زیست زرتشت می‌دانند و از این نظر مکانی مقدس و مورد احترام است که حتی در میان بومیان و عشایر منطقه به نام آن قسم یاد شود.
 
برای این کوه عظیم ۶۰ کیلومتر طول و ۴۵ کیلومتر پهنا تخمین می‌زنند و وسعت تقریبی آن نزدیک به ۶ هزار کیلومتر مربع است.
 
کوهستان سبلان سه قله معروف دارد که قله بزرگ آن به سلطان مشهور است و ۲ قله دیگر آن به هرم و کسری معروف هستند.
 
امتداد کوه سبلان شرقی ـ غربی است و از شرق و شمال و جنوب کوهی به نام قوشه‌داغ آن را به رشته کوه ارسباران متصل می کند.
 
در بالاترین نقطه کوه سبلان دریاچه‌ای در حد یک هکتار در نوک قله و در محل فوران گدازه شکل گرفته که تنها سه ماه از فصل تابستان آب آن ذوب شده و در مابقی ایام سال یخ می‌بندد.
 
استان اردبیل یک میلیون و ۵۰ هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان بند و ۶۵ هزار هکتار جنگل دارد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری   ایرنا، تاریخ انتشار:  22 مهر1399  ، کدخبر:  ،84074050  www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
منظورشون از اين سنددار شدن اين نيست كه احيانا ميخوان به نام اقازاده اي يا وزيري بزننش كه؟ :))
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین