پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۱۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
وزیر بهداشت در رابطه با "خرید واکسن ایران از چین" گفت: تاکنون قراردادی با چین برای خرید واکسن کرونا نداریم.
شعارسال: «سعید نمکی»، وزیر بهداشت،  در رابطه با "خرید واکسن از چین" گفت: تاکنون قراردادی با چین برای خرید واکسن کرونا نداریم. ایران از طریق covax که مجموعه‌ای است که توسط سازمان جهانی بهداشت روابط اش تنظیم می‌شود، واکسن تهیه می‌کند. covax برای بیست درصد از جمعیت کشور‌های جهان در حال تهیه واکسن است.

او در خصوص ساخت واکسن کرونا توسط دانشمندان ایرانی گفت: اقدامات بر روی مدل‌های حیوانی واکسن ایرانی کرونا با موفقیت انجام شده است.  دو یا سه هفته دیگر دو واکسن تولیدی ایران را که موفق‌تر بوده است، وارد لاین انسانی می‌شود و اگر جواب سریع‌تر بگیریم، چند ماه دیگر ایران یکی از تولید کنندگان واکسن کرونا می‌شود.

نمکی در خصوص واکسن آنفولانزا گفت: به دلایل مشکلاتی و فشاری که دنیا به ایران وارد کرد واکسن آنفولانزا دیرتر از موعد وارد کشور شد. زنان باردار و برخی از گروه‌های هدف را مورد پوشش قراردادیم، در حالی که سال گذشته ۳۰۰ هزار واکسن وارد کشور کردیم، اما امسال یک میلیون و هفتصد هزار دوز واکسن آنفولانزا وارد کشور کردیم و در خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی، زنان باردار بیمار‌های صعب العلاج و گروه‌های اسی چذیر واکسینه شدند، واکسن‌های بعدی هم خریداری شده است. هفته آینده افراد بالای ۶۵ سال هم واکسینه می‌شوند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۷۳۳۷۵:www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
0
0
ایشاله اولین تولید کننده واکسن کرونا در جهان باشیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
0
0
من واقعا به این خبر خوش بین هستم ایران تو زمینه پزشکی واقعاً پیشرفته هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین