پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۰۶۲۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
در این نشست مقرر شد یک کمیته موقت سه‌جانبه متشکل از نمایندگان دبیرخانه امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه، جامعه خیرین مدرسه‌ساز و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای بررسی و ارائه طرح اجرایی ایده‌های ارائه شده در نشست و پی‌گیری علمیاتی سازی آن‌ها تشکیل شود.

شعار سال: مسوولان جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در نشستی با «حسین جابری انصاری» معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، در خصوص راه های تسهیل مشارکت خیرین ایرانی مقیم خارج از کشور و همچنین ایجاد تشکل‌های خیرین ایرانی مدرسه ساز در برخی از کشورها، گفت و گو و تبادل نظر کردند.

جابری انصاری ضمن تقدیر از خیرین مدرسه‌ساز کشور برای مایه گذاشتن از جان و مال خود برای پیشرفت و توسعه زیرساخت های آموزشی کشور، گفت: امروزه موضوع مهاجرت امری عادی در جهان محسوب می‌شود و ما باید به ایرانیان خارج از کشور به عنوان فرصتی برای پیشرفت و اعتلاء ایران بنگریم. زیرا ایرانیان خارج از کشور، امتداد طبیعی ملت ایران در سراسر جهان هستند.

وی با تاکید بر حفظ و تقویت ارتباط خیرین مدرسه ساز ایران با خیرین ایرانی مقیم خارج از کشور از طریق ایجاد نهادهای مردمی و حلقه های وصل، تصریح کرد: باید این ارتباط در اولویت باشد و نهادهای دولتی نظیر وزارت امور خارجه تنها می‌توانند نقش تسهیل کننده در این زمینه ایفا کنند.

مسوولان جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در این نشست دیدگاه‌ها و دغدغه‌های موجود در زمینه‌های مختلف مرتبط با نهضت مدرسه‌سازی، چالش‌های گسترش زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور، کمک به دانش آموزان و دانشجویان افغانستانی مقیم ایران، نقش تسهیل کننده دولت در امر کمک به خیرین ایرانی داخل و خارج از کشور را بیان کردند. همچنین ایده‌ها و پیشنهادی خود را برای تسهیل مساعدت خیرین ایرانی مقیم خارج از کشور در ساخت مدارس در ایران ارائه کردند.

دراین نشست مقرر شد یک کمیته موقت سه‌جانبه متشکل از نمایندگان دبیرخانه امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه، جامعه خیرین مدرسه‌ساز و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای بررسی و ارائه طرح اجرایی ایده‌های ارائه شده در نشست و پی‌گیری علمیاتی سازی آنها تشکیل شود.

این نشست با حضور برخی از اعضاء هیات مدیره و مسوولان کمیته‌های جامعه خیرین مدرسه ساز ایران و نمایندگان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شد.

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 24 مهر 1399، کد خبر: -، irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
0
0
خدا همه خیرین رو خیر بده که توی این شرایط هم به فکر مردم هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین