پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۸۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی روز یکشنبه مجلس با تقاضای عده‌ای از وکلای ملت برای بررسی «طرح حمایت مالی از افشاگران فساد» به صورت یک فوریتی موافقت کردند و با رای مثبت بهارستان‌نشینان این طرح در دستورکار مجلس یازدهم قرار گرفت.

شعار سال: متن کامل طرح حمایت از افشاگران فساد منتشر شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی روز گذشته (یکشنبه) مجلس با تقاضای عده‌ای از وکلای ملت برای بررسی "طرح حمایت مالی از افشاگران فساد" به صورت یک فوریتی موافقت کردند و با رای مثبت بهارستان‌نشینان این طرح در دستورکار مجلس یازدهم قرار گرفت.

روح الله نجابت نماینده مردم شیراز به عنوان یکی از طراحان این طرح در این باره گفته بود: قوه قضاییه کار‌های مثبتی برای مبارزه با فساد انجام داده است و سامانه‌ای را سازمان بازرسی کل کشور تهیه کرده است، اما واقعیت این است که با سامانه‌ها و دستورالعمل‌ها نمی‌توان جلوی فساد را گرفت. ما در این طرح مشوق‌هایی را برای افشاگران فساد در نظر گرفته‌ایم تا حمایت مالی از افرادی که فساد را افشا کند، صورت گیرد. هر فردی که در هر کجایی از تخلفی مطلع شود با اعلام آن از تشویق مالی برخوردار می‌شود.

متن کامل طرح حمایت مالی از افشاکنندگان فساد یا سوت‌زنی به شرح زیر است:


بسمه تعالی

طرح حمایت مالی از افشاگران فساد

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

احتراماً طرح ذیل که به امضای ۶۶ نفر از نمایندگان رسیده است، جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌شود.

مقدمه (دلایل توجیهی):

نظر به تجربه مثبت جهانی در حمایت مالی از افشاگران فساد اقتصادی و با عنایت به لزوم استفاده از نظارت مردمی بر عملکرد مسئولین و با توجه به مخفی بودن بسیاری از جرائم اقتصادی و عدم دسترسی نهاد‌های ناظر حاکمیتی در مراحل اولیه شکل گیری فساد، این طرح با قید فوریت جهت طی مراحل تصویب تقدیم تقدیم می‌گردد؛ لذا طرح ذیل تقدیم می‌شود:

روح‌الله نجابت- علی علیزاده- پرویز اوسطی- مالک شریعتی نیاسر- جلال رشیدی کوچی- مصطفی طاهری- سیدجواد حسینی‌کیا- سلمان اسحاقی- روح‌الله ایزدخواه- ابوالفضل ابوترابی- مجید نصیرائی- رضا آریان پور- روح‌الله متفکرآزاد- جعفر قادری- احمدحسین فلاحی- رسول فرخی میکال- جلال محمودزاده- محمدمهدی فروردین- نصرالله پژمان‌فر- سیدعلی یزدی‌خواه- حجت‌الله فیروزی- رحیم زارع- زهره سادات لاجوردی- صدیف بدری- علی اصغر عنابستانی- مسلم صالحی-‌هادی بیگی نژاد- جواد نیک بین- حسین امامی راد- محمدتقی نقدعلی- سیداحسان خاندوزی- علیرضا نظری- عبدالعلی رحیمی مظفری- سیدامیر حسین قاضی زاده‌هاشمی- اقبال شاکری- کمال حسین پور- علی خضریان- علی اصغر باقرزاده- محمدصالح جوکار- سیدسلمان ذاکر- سیدمجتبی محفوظی- امیرقلی جعفری بروجنی- احمد محرم زاده یخفروزان- سیدمصطفی آقامیرسلیم- علیرضا سلیمی- مهدی سعادتی بیشه سری- فاطمه محمدبیگی- احمد امیرآبادی فراهانی- علی جدی- عبدالکریم جمیری- بهروز محبی نجم آبادی- علی آذری- جعفر راستی- حسن رزمیان مقدم- بهزاد رحیمی-‌هاجر چنارانی- ابراهیم رضائی- ابراهیم عزیزی- فریدون حسنوند- حسن نوروزی- جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی- حسن همتی- فرهاد طهماسبی- محمدرضا رضائی کوچی- حسینعلی حاجی دلیگانی- حسین میرزائی

عنوان طرح:

طرح حمایت مالی از افشاگران فساد

ماده واحده:

یک تبصره به ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی به شرح زیر الحاق می‌گردد:

هر شخص حقیقی یا حقوقی که از ارتکاب یکی از جرائم موضوع ماده ۳۶ و تبصره آن آگاه شده، خواه خود از معاونین یا شرکاء جرم باشد و خواه از مسئولین دستگاهی که جرم در آن در حال وقوع است و خواه غیر آن، و آن را کتباً به صورت محرمانه یا آشکار به دادستان محل یا رئیس دادگستری شهرستان یا استان یا رئیس سازمان بازرسی یا رئیس قوه قضاییه اطلاع دهد، برابر میزان مال کسب شده توسط مجرم یا مجرمین یا مالی که محل تحصیل آن برابر اسناد در آینده قطعی است تا پنجاه درصد مال موضوع جرم و تا سقف صد میلیارد ریال در جرائم عادی و هزار میلیارد ریال در جرائم اخلال در نظام اقتصادی کشور، از محل ردیفی که در بودجه سال بعد از اعلام جرم تعیین خواهد شد به او تعلق خواهد گرفت. چنانچه دو یاچند نفر جرم مذکور را اطلاع دهند مبلغ مذکور میان آن‌ها تقسیم خواهد شد. رئیس قوه قضائیه موظف است جمع مبلغ حمایتی از افشاگران فساد را سالیانه در بودجه عمومی پیشنهاد دهد. سازمان برنامه و بودجه موظف است مبلغ مذکور را حداکثر تا خرداد ماه سال بعد جهت پرداخت تخصیص دهد. چنانچه فرد مذکور خود از معاونین یا شرکاء جرم مذکور باشد از مجازات معاف خواهد بود.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار 28 مهر    99، کد خبر:   439964، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
افزایش نظارت ها باعث میشه فساد کمتر رخ بده . اگرم رخ بده سریع باید گفته بشه و برخورد بشه.
جایزشم بیشتر کنید خیلی :))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
من كه بعيد ميدونم با افشاي اين جرائم حتي كسي حال ادم رو بپرسه چه برسه به اينكه بخوان كاري بكنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین