پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۳۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
رئیس فلان سازمان اعلام می کند که دولت و سازمان هواپیمائی کشوری نقشی در قیمت گذاری ندارند. گویا دانسته دارد زمین را برای انجمن شرکت های هواپیمایی مهیا می کند و از طرف دیگر، وزیر می گوید انجمن هیچ نقشی نمی تواند داشته باشد و .... . ریشه های فساد و اسامی افراد درگیر را از ما بپرسید. برای همکاری با سازمان بازرسی کل کشور و اطلاعات سپاه و واجا ، اعلام آمادگی می کنیم. مشروط بر اینکه ،اراده تغییر وجود داشته باشد. صنعت هوانوردی کشور در یک کلام، خانه تکانی می خواهد

شعار سال: ۱۸ مهرماه انجمن شرکت‌های هواپیمایی به‌طور ناگهانی نرخ‌نامه جدید بلیت پرواز‌های داخلی را منتشر کرد.

بر این اساس در نرخ‌نامه جدید حداقل قیمت بلیت ۴۹۱ هزار و ۷۰۰ و حداکثر ۲ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۲۰۰ تومان، تبریز- بندر عباس بود.

در نرخ‌نامه قدیمی پرواز تبریز-بندرعباس وجود نداشت و قیمت بلیت پرواز مشهد-ماهشهر در فهرست جدید انجمن شرکت‌های هواپیمایی ۲ میلیون و ۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان است، یعنی افزایش قیمت ۹۴٫۲۸ درصدی را به دنبال داشته است.

در واقع حداکثر نرخ بلیت پرواز‌های داخلی در بازه زمانی خردادماه ۹۹ تا مهرماه ۹۹ (اجرا از اول آبان) بالغ بر ۱۵۴٫۷۸ درصد افزایش یافته است.
حداقل قیمت بلیت پرواز‌های داخلی نیز در مدت یاد شده ۸۰٫۳۷ درصد افزایش یافته است.

بلافاصله رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در این‌باره گفته بود، دولت و سازمان هواپیمایی کشوری هیچ دخالتی در نرخ‌گذاری بلیت هواپیما ندارند.

*** نرخ‌نامه جدید

رییس سازمان هواپیمایی کشور پیرامون افزایش قیمت بلیت هواپیما از اول آبان ماه سال ۹۹، اظهار داشت:

نه دولت و نه سازمان هواپیمایی کشوری هیچ دخالتی در افزایش قیمت بلیت پرواز‌های داخلی ندارند.

تورج دهقانی زنگنه با بیان اینکه سازمان هواپیمایی به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کرده که از اول آبان ماه هواپیما باید با ظرفیت ۶۰ درصدی پرواز کند، افزود:

ایرلاین ها، انجمن شرکت‌های هواپیمایی دارند و بر اساس بخشنامه ۶۰ درصدی و همچنین قیمت دلار، برای آن‌ها نرخ‌های جدید را تعیین کرده است.

رییس سازمان هواپیمایی کشور در پایان با تاکید مجدد بر این که دولت و سازمان هواپیمایی کشوری در نرخ‌گذاری بلیت پرواز‌ها هیچ دخالتی ندارند، اظهار داشت:

در زمان حاضر قیمت بلیت تهران-مشهد حدود ۶۰۰ هزار تومان است که در نرخنامه جدید نیز همین رقم درج شده است.

*** حمل و نقل هوایی

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نیز چند ساعت بعد با بیان اینکه برای افزایش قیمت بلیت هواپیما نیازی به مجوز سازمان هواپیمایی کشوری نداریم، گفت:

نرخ جدید بر اساس دلار ۲۷ هزار تومانی تعیین شده است.

بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه نرخ بلیط پرواز‌های داخلی آزادسازی شده است لذا شرکت‌های هواپیمایی برای تطبیق با وضعیت حمل و نقل هوایی اقدام به نرخ گذاری قیمت بلیط هواپیما می‌کنند.

مقصود اسعدی سامانی در خصوص نرخ کنونی بلیط هواپیما، ادامه داد:

نرخ کنونی بلیط هواپیما بر اساس دلار ۱۱ هزار تومانی تعیین شده و از سوی دیگر بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا از اول آبان ماه شرکت‌های هواپیمایی باید به حداکثر از ۶۰ درصد ظرفیت صندلی‌های خود استفاده کنند.

این مسئله به همراه نرخ دلار ۲۷ هزار تومانی باعث شده تا قیمت گذاری جدید توسط انجمن شرکت‌های هواپیمایی انجام شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پایان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در داخل هواپیما، اظهار داشت:

در جلسات با ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا بار‌ها تاکید کردیم امکان شیوع ویروس کرونا در داخل هواپیما با توجه به تمهیدات انجام شده وجود ندارد.

اما با این وجود ایرلاین‌های داخلی از اول آبان ماه ۹۹ باید با ۶۰ درصد ظرفیت خود اقدام به مسافر گیری کنند.

*** اطلاع‌رسانی نادرست

وزیر راه و شهرسازی پس از واکنش افکار عمومی و همچنین نمایندگان مجلس تاکید کرد نرخنامه جدید پرواز‌های داخلی اعلامی از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعتبار ندارد.

البته در ادامه محمد اسلامی موضع خود را در این باره اصلاح کرد و در جدیدترین اظهارنظر برای افزایش قیمت بلیت هواپیما شرط گذاشته است
در حالی حدود ۴۸ ساعت از جلسه وزیر راه و شهرسازی با مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی می‌گذرد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفته است، هیچ وقت به دنبال افزایش نرخ بلیت هواپیما تا ۱۵۰ درصد نبودیم و نگفتیم میزان افزایش قیمت بلیت هواپیما ۱۵۰ درصد است متاسفانه برخی از رسانه‌ها اطلاع‌رسانی نادرست درباره تغییر قیمت بلیت هواپیما داشته‌اند.

بر اساس اعلام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری قرار است هفته آینده جلسه‌ای با حضور وزیر راه و مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی در خصوص قیمت بلیت هواپیما برگزار شود.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری صنایع ، تاریخ انتشار 30 مهر    99، کد خبر:   227087، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
یه جیب مفت گیر اوردن دیگه دستشون تو جیب مردم می‌خواد بره چرا کوتاه بیان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین