پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۳۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
تغییر اطلاعاتی که مبنای تصمیم گیری برای تصویب طرح تفصیلی هستند و پویایی شهر ضرورت بازنگری در طرح تفصیلی را بیشتر می‌کند. بازنگری و تجدید نظری که در منطقه ۲۰ می‌تواند برای حل مسائل شهری و نگاه توسعه‌ای به «ری»، راهگشا باشد.
  شعار سال:فرهاد افشار، شهردار منطقه ۲۰ درباره بازنگری در طرح تفصیلی گفت: نکته مهم در بحث طرح تفصیلی عمر زمانی آن است. بعد از طی یک عمر زمانی باید مطالعات جدید انجام و با توجه به شرایط موجود بازنگری در طرح تفصیلی انجام شود. کارهای مطالعاتی که برای ابلاغ طرح تفصیلی انجام شده در بازه زمانی طولانی صورت گرفته و با توجه به این که در این زمان شهر پویایی خود را داشته و ثابت نشده بود بسیاری از اطلاعات از جمله بارگذاری ها، سرانه های مورد نیاز و کاربری های وضع موجود که مبنای تصمیم گیری برای تصویب طرح تفصیلی است به مرور زمان تغییر کرده بود.
 
او در ادامه افزود: طولانی شدن پروسه مطالعاتی طرح تفصیلی سبب شد که اطلاعات مورد نیاز تصمیم گیران در بحث تهیه طرح مبنای درستی نداشته باشد و در نهایت در زمان ابلاغ مغایرت های زیادی به وجود بیاید که این مغایرت ها باعث شد که دائما دستورالعمل های پیوست طرح تفصیلی صادر شود که در یک مقطع حجم این دستورالعمل ها بیشتر از خود طرح تفصیلی شد. در صورتی که طرح تفصیلی باید به گونه ای شفاف باشد که با کمترین سواد و کمترین رجوع بتوان برداشت از وضع موجود را انجام داد.
 
افشار با بیان اینکه منطقه ۲۰ نیز از این قضیه مستثنی نبود، ادامه داد: غفلت از نگاه توسعه ای به «ری» در طرح تفصیلی منطقه ۲۰ سبب شده است که بازنگری در این منطقه بیشتر از سایر مناطق احساس شود. اگر بازنگری و تجدید نظر در اسرع وقت انجام شود می تواند برای حل مسائل شهری و به نوعی نگاه توسعه ای به ری، راهگشا باشد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شهر  ، تاریخ انتشار: 30  مهر1399  ، کدخبر:5483  ،www.shahr.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
یعنی این شهرداری اصلاح طلب بعد از اومدن چیکار کردن؟ من که اقدام مفیدی از این ها ندیدم جز همون ادامه دادن قبلی ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین