پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۹۲۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۶
مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تهران: باتوجه به موج سوم کرونا میزان تولید پسماند‌های بیمارستانی به ۱۰۰ تن در روز رسیده است.

شعار سال: صدرالدین علیپور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ گفت: با آمدن ویروس کرونا علاوه بر افزایش پسماند‌های بیمارستانی و پزشکی میزان استفاده از ماسک، دستکش، ظروف یکبارمصرف و پلاستیک در شهر تهران افزایش چشمگیری یافته که در افزایش پسماند خانگی نیز تاثیرگذار بوده است.
وی ادامه داد: میزان تولید پسماند‌های بیمارستانی در گذشته ۶۰ تا ۷۰ تن در روز بود که در اسفندماه به ۱۱۰ تن هم رسید و یک مدت به دلیل کاهش آمار مبتلایان به بیماری کرونا میزان تولید پسماند‌های بیمارستانی کاهش یافت، اما اخیرا به ۱۰۰ تن در روز رسیده است.

تعداد بازدید : 2


آقای علیپور گفت: خوشبختانه با ورود خودرو‌های حمل زباله ناوگان جدیدی را در بحث پسماند پزشکی در شهر تهران اضافه کردیم و این خودرو‌ها مجهز به سیستم موقعیت یاب یا جی پی اس هستند و درباره رفت و آمد و حمل پسماند‌های بیمارستانی از اطمینان خاطر بیشتری برخورداریم.
وی با اشاره به رعایت شیوه نامه‌ها در زمان کرونا برای افرادی که تماس مستقیم با زباله‌های کرونایی دارند، گفت: تلاش کردیم کارکنانی را که تماس مستقیم با زباله‌های بیمارستانی دارند با پوشش کامل تجهیز کنیم تا سلامت آنان به خطر نیفتد و خوشبختانه تاکنون آمار مبتلا به بیماری کرونا در بین این افراد نداشتیم.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران در پاسخ به اینکه آیا نظارت کاملی بر روی جمع آوری پسماند‌های بیمارستانی از بیمارستان‌ها انجام می‌شود؟ افزود: تاکید مجدد به بیمارستان‌ها درخصوص تفکیک پسماند به صورت درست و بی خطرسازی و اتوکلاوشدن داریم تا سلامت افرادی که این پسماند‌ها را جمع آوری و دفن می‌کنند، به خطر نیفتد.
وی تصریح کرد:، اما قانون در بحث پسماند‌های پزشکی صراحتا مشخص کرده که این کار بر عهده وزارت بهداشت است و ناظر و صحت جمع آوری و بی خطرسازی زباله‌ها برعهده سازمان محیط زیست است و ما تنها مسئولیت جمع آوری زباله‌ها را از درب بیمارستان‌ها داریم و مسئولیت درون بیمارستان‌ها برعهده ما نیست لذا از محیط زیست می‌خواهیم در این زمینه نظارت هایشان را دقیق‌تر انجام دهند تا زباله‌ها بی خطرسازی و به آرادکوه منتقل شود.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار 1 آبان    99، کد خبر:   2875484، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
بحران کرونا باعث شده خیلی چیزا عوض بشه . تفکیک زباله در سطح شهر هم کار خوبیه . پسماند بیمارستان ها در شرایط کرونایی واقعا باید درست مدیریت بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
وقتی بیمار در بیمارستانزیاد شده قطعا در جهان هم این معضل باید وجود داشته باشه با الگو گیری صحیح میتونیم از این مشکل عبور کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
واقعا الان کشور های خارجی دارن با این معضل چیکار میکنن؟ ما هم باید دقیقا همون کار رو بکنیم یا حتی ازشون کمک بخوایم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
این زباله های خیلی خیلی خطرناک می‌خوام بدونم چجوری روزانه دفع میشه خدا نکنه که با زباله های عادی مخلوط بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
باید خیلی زودتر از کشور های در حال توسعه چرسید که دارن با این زباله ها چیکار میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین