پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۱۰۷
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از ارائه طرحی خبر داد که بر مبنای آن از عوارض صدور پروانه و برخی عوارض دیگر به توسعه حمل و نقل شهری پایتخت در شرایط کرونایی کمک می‌شود.
شعار سال: «محمد علیخانی» رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره ارائه پیشنهادات جدید به شورای ترافیک برای مقابله با موج سوم کرونا در پایتخت گفت: ما پیشنهادات سه جانبه‌ای را در قالب بسته ترافیکی در شرایط کرونایی پیشنهاد کردیم که تنها طرح ترافیک آن بسته تصویب و اجرایی شد. در بسته ترافیکی مذکور پرداخت کمک‌های دولت برای جبران خسارت ناشی از بحران کرونا در بخش حمل و نقل پیشنهاد شد که اصلا به آن توجهی نشد.

او ادامه داد: همچنین تامین اتوبوس حداقل تا سقف ۵۰۰ دستگاه در شرایط کرونایی بمنظور رعایت فاصله اجتماعی پیشنهاد شد که به آن هم توجهی نشد و صرفا پیشنهادی که برای شهرداری و نه برای دولت هزینه در پی داشت به اجرا رسید.

علیخانی با بیان اینکه لغو اجرای طرح ترافیک در شرایط کرونایی درآمد شهرداری را کاهش داد، گفت: این اتفاق از نظر درآمدی به زیان شهرداری بود و تصویب شد و آن قسمت‌هایی که کمک به شهرداری بود، مورد قبول واقع نشد.

او ادامه داد: وقتی دولت نخواهد هیچ هزینه‌ای را برای مقابله با کرونا و جبران خسارت‌ها به شهرداری بپردازد، نتیجه اش به زیان مردم خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری به رغم افزایش هزینه‌ها و خسارت‌های جدی که در حوزه پسماند، حمل و نقل و سازمان بهشت زهرا دیده است، اما تاکنون هیچگونه کمکی از دولت دریافت نکرده است، گفت: در حالی که اعتباری برای مقابله با کرونا در نظر گرفته شد، اما به شهرداری تهران ریالی پرداخت نشده است.

او در پاسخ به این سوال که معاونت حمل و نقل شهرداری تصمیم گرفت با افزایش کرایه‌ها کسری را تامین کند، اما شورا مخالف کرد و مقرر شد از ستاد ملی کرونا پیگیری مطالبات را انجام دهند، این پیگیری به کجا رسید؟ گفت: خسارت‌ها انقدر زیاد است که افزایش دویست تومانی کرایه در خوشبینانه‌ترین وضع می‌توانست تنها حدود ۵۰ میلیارد تومان از خسارت ماهانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بخش حمل و نقل را جبران کند که در مقابل خسارت‌ها دردی را دوا نمی‌کرد، در نتیجه شورا به آن رای نداد و اکنون به دنبال راهکار‌های دیگر در شهرداری است، چون شورا و شهرداری نمی‌توانند منتظر کمک دولت بمانند، چرا که اگر می‌خواستند منتظر کمک‌های دولت باشند الان باید خیلی از کار‌ها و بخصوص بخش‌های حمل و نقلی تهران تعطیل می‌شد.

علیخانی درباره راهکار‌هایی که در شورا مطرح است، گفت: در کمیسیون عمران و حمل و نقل در حال تهیه طرحی هستیم که از محل عوارض صدور پروانه و برخی از عوارض‌ها که شهرداری دریافت می‌کند، درصدی تعیین شود و به توسعه و به خصوص بخش بهره برداری حمل ونقل عمومی تخصیص یابد تا از بحران این بخش کاسته شود. این کلیات است و جزئیات آن توسط کارشناسان در حال بررسی است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که رئیس شورا تاکید دارند که شهرداری از دولت مطالبه گر باشد، در این زمینه تلاش شهرداری را چطور می‌بینید؟ گفت: با توجه به اینکه بدهی‌های دولت به شهرداری سال به سال انباشت شده و در حال حاضر دولت هم درگیر مشکلات اقتصادی است، اگر هم بخواهد کمکی کند، خیلی جزئی است. برای مثال در سال ۹۸، سهم شهرداری از جرائم راهنمایی و رانندگی ۷۲۰ میلیارد تومان بوده است که دولت باید به شهرداری پرداخت می‌کرد، اما از این رقم تنها حدود ۳۰ میلیارد پرداخت شده است و دولت ۶۹۰ میلیارد تومان آن را پرداخت نکرده است. در شش ماهه نخست امسال نیز در حدود ۵۰۰ میلیارد سهم شهرداری از محل جرائم وصول شده راهنمایی و رانندگی است که حتی یک ریال آن پرداخت نشده است.

او ادامه داد: این‌ها پول‌هایی است که به خزانه دولت وصول شده و پول خود شهرداری است، ولی دولت آن را هم پرداخت نمی‌کند. الان هم بیش از این انتظار کمک نمی‌رود و پرداخت ارقام جزیی مشکلی را حل نمی‌کند.

علیخانی با بیان اینکه دنبال راهکار‌های خود هستیم تا خیلی منتظر دولت نشویم، گفت: البته که این حقوق مردم شهر است و باید آن را پرداخت کنند و شهرداری باید پیگیری و مطالبات را وصول کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر افزود: اکنون شرایط عادی نیست و دولت با مشکلات اقتصادی روبرو است، دولت‌ها در زمان پولدار بودن سهم شهرداری را پرداخت نمی‌کردند، چه برسد به شرایط کنونی و خیلی نمی‌توان امیدی به وصول همه مطالبات داشت.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا،تاریخ انتشار:10آبان1399،کدخبر:988118،www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
تو این شرایط بحرانی از دولت انتظار کمک نمیتوان داشت و اضافه کردن اتوبوس قطعا به مشکل حمل و نقل کمک می‌کند ولی بودجه برای ان ندارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
این شورای شهر تهران هم این ماه های اخر داره تازه تموم تلاشش رو میکنه کاش زودتر شروع میکردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
امیدواریم این ها طرحشون رو بتونن تا اخر این چند ماهی که مونده به پایان برسونن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
به نظرم اگر عزمش رو داشته باشن میتونن این تحول رو به وجود بیارن و سنگ بناش رو بذارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
امیدوارم حرف شورا شهر در مجلس برو داشته باشه و اون ها هم همکاری لازم رو برای ایای نقش اون ها در این طرح بکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
به نظر من مجلس نمیتونه با طرح این ها به دلیل عدم توازن فکری حاکم بر دو ارگان موافقت کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
حمل و نقل شهری در ایران مخصوصا بعد از واقعه تلخ کرونا باید سیستمش عوض بشه و از این وضعیت فشل در بیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
حمل و نقل در تهران تازه داره به بلوغ خودش میرسه و اصلا نیازی به دست کاری مجدد نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
دولت که پول جبران این خسارات رو نداره الان در شرایط جنگ اقتصادی هستیم همه باید همدیگه رو درک کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
من هم حس میکنم این ها برای اینکه نامی از خودشون به یادگار بذارن دارن دست به این کار میزنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین