پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۶۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از تلاش این سازمان برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی خبر داد.
شعار سال:

محمد تقی نوربخش در همایش خانواده و تکریم از بازنشستگان  با بیان اینکه با‌وجود همه مشکلات موجود موظف به انجام تعهداتمان در قبال بازنشستگان تأمین اجتماعی هستیم، افزود: از پرداخت مستمری تا تأمین هزینه درمان و امکان سفرهای زیارتی و برنامه‌هایی که در قبال بیمه تکمیلی این عزیزان داریم هرگز از تلاش مستمر برای افزایش حقوق بازنشستگان فروگذار نبوده‌ایم.وی ابرازامیدواری کرد: امسال و همچنین در بودجه سال آینده، علاوه بر افزایش حقوق بازنشستگان سفرهای زیارتی آنان را افزایش دهیم و درباره بیمه‌های تکمیلی هم باتوجه به اینکه در آبان ماه اعتبار آن به پایان می‌رسد در حال برنامه‌ریزی برای مشارکت بیشتر در این زمینه هستیم.


معاون اول رئیس جمهوری دیروز در یازدهمین همایش تکریم خانواده و بازنشستگان که جمعی از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری و تأمین اجتماعی نیز حضور داشتند با اشاره به مشکلات معیشتی بازنشستگان گفت: امیدوارم دولت بتواند با اجرای طرح‌های پلکانی افزایش حقوق بازنشستگان دریک دوره زمانی مشخص، دریافتی این گروه از جمعیت کشور را به درصد قابل توجهی از دریافتی حقوق بگیران نزدیک کند.
 به گزارش «ایران» اسحاق جهانگیری با بیان به اینکه ورودی و خروجی صندوق‌های بازنشستگی که از چالش‌های مهم دولت به شمار می‌آید نامتعادل است افزود : کمک به این صندوق‌ها همواره از مواردی به شمار می‌آید که در بودجه دولت به آن توجه می‌شود.وی اظهار داشت: درحال حاضر صددرصد پرداختی بازنشستگان نیروهای مسلح و 75 درصد پرداختی بازنشستگان صندوق کشوری از محل بودجه دولت تأمین می‌شود.وی به تنگناهای بودجه دولت اشاره کرد و افزود: با این حال امسال حقوق شاغلین 12 درصد و بازنشستگان 20 درصد افزایش یافته است.جهانگیری با بیان اینکه یکی از سرفصل‌های مهم قانون مدیریت خدمات کشوری متعلق به بازنشستگان است از اصلاح این قانون در دولت خبر داد و گفت: بزودی لایحه دائمی قانون خدمات کشوری به مجلس ارسال می‌شود.وی خاطرنشان کرد: پیشنهادی از وزارت رفاه در دولت در دست بررسی است تا در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، رؤسای کانون‌های بازنشستگی حضور داشته باشند و بتوانیم در کنار خانه‌های امید ارتباط تشکیلاتی منظم‌تری با بازنشستگان داشته باشیم.جهانگیری تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه سرفصل صندوق‌ها جزو موضوعات محوری است و امیدواریم در قانون برنامه ششم بخوبی به آن پرداخته شود.
طرح های بهبود وضعیت بازنشستگان
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با بیان اینکه سیاست افزایش مستمری‌ها و پیشی گرفتن نرخ افزایش آن بر تورم را ادامه می‌دهیم گفت: برنامه‌ای برای افزایش سهم بازنشستگان در نظارت بر هیأت مدیره صندوق‌ها به مجلس ارائه کرده‌ایم.
علی ربیعی با اشاره اینکه بالغ بر 56 درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی حداقل حقوق را دریافت می‌کردند و قدرت خرید بازنشستگان کشوری 67 درصد کاهش یافته بود گفت: ما چند سیاست را برای کاهش این مشکلات دنبال کردیم.
 وی افزود: بررسی‌هایی انجام شده و بیماری‌هایی که بازنشستگان بیشتر مبتلا می‌شوند را تحت پوشش بیمه بردیم که تعویض مفصل زانو از آن جمله است.
 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در بخش بیمه تکمیلی نیز با وجود همه فشارهای موجود مشارکت کردیم و سعی می‌کنیم آن را توسعه دهیم گفت: سیاست افزایش مستمری و پیشی گرفتن آن بر تورم را نیز سال به سال دنبال می‌کنیم.
ربیعی ادامه داد: امسال سیاست پلکانی افزایش حقوق را اعمال کردیم و قصد داریم با حمایت دولت در سال‌های آتی نیز آن را عملیاتی کنیم.
 وی با بیان اینکه بخشی از سیاست‌های خانواده و سالمندی را به صورت ترکیبی با مشارکت معاونت زنان ریاست جمهوری به دولت می‌بریم عنوان کرد: جامعه آمادگی ورود به دوره سالمندی را ندارد و ما تلاش می‌کنیم برای افزایش کرامت سالمندان نیز کار کنیم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حراست از اموال بازنشستگان گفت: در ابتدای دولت از مدیر عامل وقت صندوق درباره انتصاب‌ها سؤال کردم، متأسفانه هیچ مدیری را بر اساس نظام کارشناسی در هیأت مدیره‌ها منصوب نکرده بودند.
 وی با بیان اینکه در چند سال قبل صندوق‌ها مفهوم کارپردازی پیدا کرده بودند اظهار کرد: از ابتدا استراتژی ما این بود که صندوق‌ها به محل زندگی اجتماعی بازنشستگان تبدیل شوند.
پرداخت وام سه میلیونی
همچنین در این مراسم محمود اسلامیان مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به سابقه 40 ساله صندوق بازنشستگی کشوری، از تصمیماتی که در گذشته برای صندوق گرفته شده  است انتقاد کرد و گفت: برخی از این تصمیم‌ها تعادل اقتصادی صندوق‌ها را برهم زده است به طوری که در حال حاضر نسبت شاغلین به بازنشستگان کمتر از یک درصد است.
وی افزود: در این دولت تلاش شده است در کنار کاهش تورم افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با تورم باشد.
جزئیات افزایش حقوق
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: دولت برای افزایش کف حقوق 750 هزارتومانی بازنشستگان 6 هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد تا حداقل حقوق به 900 هزار تومان در سال 95 برسد.وی تأکید کرد: این افزایش پلکانی برای رسیدن به تعادل باید چند سال ادامه یابد.مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه از پرداخت وام 3 میلیون تومانی به 250 هزار بازنشسته تحت پوشش این صندوق خبر داد.محمود اسلامیان مجموع اعتبارات پیش‌بینی شده برای پرداخت وام به بازنشستگان را 750 میلیارد تومان دانست و گفت: بازنشستگان متقاضی می‌توانند در روزهای پایانی مهر امسال برای ثبت‌نام به سامانه صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه کنند.
مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری نیز در مصاحبه با خبرنگار ما با بیان اینکه این صندوق هرماه به 21 هزار نفر از بازنشستگان متقاضی وام 3 میلیون تومانی می‌پردازد اولویت را با بازنشستگانی دانست که تاکنون از این تسهیلات مالی استفاده نکرده‌اند.سقف وام بازنشستگی صندوق بازنشستگی کشوری در سال 94 و پیش از آن 2 میلیون تومان بود.
گفتنی است همزمان با روز خانواده و تکریم بازنشستگان، با حضور معاون اول رئیس جمهوری 9 خانه امید  از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد و از 9 نفر از بازنشستگان نمونه ملی کشور تجلیل به‌عمل آمد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار 7 مهر 1395، شماره: 6322 :    صفحه :  4

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین