پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۰۵۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲
رئیس بهزیستی شهرستان ساری گفت: اوضاع مراکز نگهداری خوب نیست، ولی باید بگوییم ما در بخش کارکردی مشکل نداریم و کاری نیست که روی زمین بماند یا کودک ما رها شده باشد، بهزیستی هم در حال فعالیت است ما باید با پیگیری کنیم تا با بهترین افراد قرارداد ببندیم تا آن زمان مددجویان را در مکان‌های خودمان نگهداری می‌کنیم.
شعار سال:در پی انتشار خبری مبنی بر تعطیلی پنج مرکز ساماندهی آسیب‌های اجتماعی از جمله مرکز نگهداری سالمندان، مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶، مرکز نگهداری کودکان گل‌های درخشان، مرکز خانه امن محلی برای نگهداری زنان خشونت دیده و مرکز نگهدای متکدیان ساری علی بابایی‌کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود مبنی بر پیگیری این موضوع، گفت‌وگویی با رئیس بهزیستی شهرستان ساری ترتیب دادیم.
 

سیدمرتضی موسوی رئیس بهزیستی شهرستان ساری در این رابطه و در پاسخ به این سوال که آیا مراکز نگهداری و متکدیان از کودکان این نهاد تعطیل است، بیان کرد: مرکز نگهداری متکدیان ساری زیر نظر شهرداری است و شهرداری باید با پیمانکاران قرارداد جدید ببندد؛ علت اینکه چرا هنوز تفاهم‌نامه‌ای امضا نشده را نمی‌دانیم و ما کارمان نظارت است.
 
*پیگیری برای فعالیت مرکز ترک اعتیاد
 
وی افزود: مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ مرکزی است که در مسیر پایداری‌اش چند دستگاه دخیل هستند، البته بهزیستی متولی است ولی دستگاه‌های اجرایی دیگر وظایفی دارند، بهزیستی از طریق مرکز اقامتی موارد جدید را جابه جا می‌کند ولی اگر مرکز ماده ۱۶ دائر شود بهتر است، البته جلسه‌ای در استانداری در هفته گذشته برگزار شد تا مرکز ماده ۱۶ زودتر بتواند کارش را شروع کند.
 
موسوی خاطرنشان کرد: در این مرکز، انواع خدمات برای افراد متجاهر و تزریقی و کارتن‌خواب ارائه می‌شود، ما هم به جامع هدف ماده ۱۶ خدمات می‌دهیم، لازم است کارهای دیگر همچون ایجاد بخش قرنطینه و انجام تست غربالگری به نهادها بهداشتی مربوط است که باید پیگیری شود.
 
رئیس بهزیستی مرکز ساری با اشاره به دائر بودن خانه امن در شهر ساری، بیان کرد: در این مورد مشکلی نداریم، البته یک مدت به علت انصراف بخش خصوصی در قرارداد قبلی، افراد را به مکان دولتی بردیم تا اینکه یک موسسه غیردولتی ورود پیدا کند قرار داد بسته شد.
 
این مسوول در خصوص وضعیت مرکز نگهداری کودکان گل‌های درخشان، اعلام کرد: در این مرکز هم بخش طرف قرارداد انصراف داد و الان کودکان در خانه سازمان نگهداری می‌شوند تا مجوز جدید ارسال شود.
 
*اوضاع مراکز نگهداری خوب نیست
 
وی تاکید کرد: در کل اوضاع مراکز نگهداری خوب نیست ولی باید بگوییم ما در بخش کارکردی مشکل نداریم و کاری نیست که روی زمین بماند یا کودک ما رها شده باشد، بهزیستی هم در حال فعالیت است ما باید با پیگیری کنیم تا با بهترین افراد قرارداد ببندیم تا آن زمان مددجویان را در مکان‌های خودمان نگهداری می‌کنیم و مشکلی نداریم نگاهمان این است که موسسه‌ای بیاید تا اظهار نظر کنیم.
 
موسوی گفت: این افراد در پناه بهزیستی هستند این وظیفه ذاتی ما است، بخش خصوصی نظرشان این است که این قراردادها از نظر مالی نمی‌صرفد، حمایت مالی کم است، مباحثی چون اجاره و هزینه را مطرح می‌کنند، نکته بعدی اینکه به علت حساسیت بالای کار باید با کارشناسانی که تاب‌آوری بالاتری دارند قرارداد ببندیم.
 
 گویا اوضاع تمامی این مراکز نابسامان است علتش هم به عدم همکاری بخش خصوصی و تمایل پایین آن‌ها برای عقد قرارداد با این مراکز است، باید منتظر پیگیری نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در این زمینه باشیم.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار:  15 آبان  1399  ، کدخبر:13990815000271  ،www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
0
بهزیستی ها در ایران نمیتونه جوابگوی نیاز های مردم ایران باشه مخصوصا با این بزهکاری های زیادی که در زمینه نوزادان رخ داده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
0
بهزیستی کشور روی هواست و اصلا کسی هیچ نظارتی روی این قضیه نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
0
بخش خصوصی در ایران نتونسته دولت و حکومت رو به اون حمایتی که مورد اتظار هست برسونه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین