پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۴۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکنندگان سماور، چراغ و لوازم گاز سوز تهران با اشاره به کمبود مواد اولیه برای تولید اظهار داشت: در سال جهش تولید هستیم و با توجه به فرمایش رهبر انقلاب که تاکید بر تولید داخلی و جهش تولید در همه محصولات کشور دارند، می‌توانیم تمامی توان خود را جهت رونق تولید و جهش تولید به کار گیریم؛ اما تولید به شرط وجود مواد اولیه امکان پذیر است.
شعار سال: جواد مقدم نیا، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکنندگان سماور، چراغ و لوازم گاز سوز تهران با بیان اینکه در حال حاضر برای تولید محصولات این صنف، نیازمند مواد اولیه مانده ایم گفت: متاسفانه تولیدکنندگان واقعی در شرایطی هستند که برای تامین مواد اولیه، معطل مانده اند. کارخانجات و کارگاه‌های سماورسازی نیاز به تزریق مواد اولیه دارند. تولید کننده‌ای با سال‌ها سرمایه گذاری جهت تولید، استخدام کارگران خبره، متبحر و با تجربه، خرید و یا اجاره محلی برای تولید، تهیه دستگاه‌ها و ماشین آلات و ابزار ماه‌ها در انتظار مواد اولیه برای تولید می‌ماند.

او با تاکید بر لزوم و ضرورت قطع دست دلالان در این حوزه گفت: فشار‌های اقتصادی و تحریم خارجی از سویی و جولان دلالان سودجو در داخل کشور در امر مواد اولیه از سویی دیگر، رمق را از تولیدکننده ستانده و در مقابل زمینه را برای فعالانی بی نام و نشان فراهم کرده است. این به ظاهر تولیدکنندگان غیر واقعی با دریافت سهمیه مواد اولیه و فروش آن با قیمت بسیار گران‌تر از قیمت واقعی در بازار آزاد، با ایجاد بازار سیاه، عرصه را بر تولیدکننده‌های واقعی بسیار تنگ و خطرناک نموده اند. ادامه حیات برای تولیدکننده واقعی غیر ممکن شده است به داد تولید کننده برسید.

وی تاکید کرد: دولت می‌تواند با شناسایی تولیدکنندگان واقعی از جولان دلالان در این عرصه جلوگیری کند؛ بطوریکه سهمیه‌های واقعی و تخصیص مواد اولیه به دست تولیدکننده برسد. تحقق این مهم می‌تواند چرخ اقتصاد کشور را به حرکت واداشته و اشتغال ایجاد نماید، بلوکه شدن مواد اولیه با قیمت‌های سرسام آور در دست عده ای، جریان انرژی در شریان حیات این صنف را ضعیف، کند و در آینده‌ای نزدیک بی حرکت می‌سازد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اتاق اصناف تهران، تاریخ انتشار: 17 آبان1399، کد خبر: 4956563،  www.otaghasnaftehran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
اين روزها داريم مي بينيم كه مسئولين به ظر يه چيزي قول كاري رو ميدن! كه بعدا اگر انجام نشد بگن شرط برقرار نشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین