پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۶۵۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
عیسی کلانتری با اشاره به ضرورت فروش کمپوست‌ها گفت: کمپوست‌ها شبیه خاک جنگلی هستند و در همه کشور وجود دارند. این‌ها شبیه خاک جنگلی هستند. این موادغذایی دور ریختنی است که کمپوست می‌شوند و باید فروخته شوند، زیرا باعث آلودگی می‌شوند و بوی بد تهران نیز ناشی از همین کمپوست‌ها است.
شعار سال: خاک به عنوان یکی از استراتژیک‌ترین دارایی‌های هر کشور، گنجینه‌ای است که کمتر دیده می‌شود و کمتر به آن توجه می‌شود تا جایی که صادرات و قاچاق آن نیز مورد توجه قرار نمی‌گیرد و برای قسمت‌هایی از کشور همواره چالش‌هایی ایجاد می‌کند. از سوی دیگر این دارایی ارزشمند با معضل بزرگ دیگری به نام فرسایش خاک مواجه است که در کنار قاچاق عرصه را بر وجودش تنگ کرده و خطراتی جدی برای آینده کشور ایجاد خواهد کرد.

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این خصوص با اشاره به خرید و فروش خاک گفت: قطعا ما مخالف فروش خاک هستیم و با قاچاق آن نیز برخورد خواهیم کرد، اما میزان آن بسیار ناچیز است و ممکن است کل خاک صادر شده به ۱۰ هزار تن نیز نرسد. ما سالانه دو میلیارد تن خاک را بر اثر فرسایش از دست می‌دهیم.

او افزود: این رقم چندین برابر است و هیچ توجهی نیز به آن نمی‌شود. قطعا صادرات خاک غلط است، اما آنچه که تحت عنوان خاک جنگل به فروش می‌رسد نیز کمپوست‌ها هستند که در مراکز جمع آوری پسماند تولید می‌شود. این‌ها خاک نیستند و از ضایعات تشکیل می‌شوند و هم اکنون نیم میلون تن از همین مواد در آرادکوه نیز وجود دارد که باید مصرف و فروخته شود.

کلانتری با اشاره به ضرورت فروش کمپوست‌ها گفت: کمپوست‌ها شبیه خاک جنگلی هستند و در همه کشور وجود دارند. این‌ها شبیه خاک جنگلی هستند. برخی موادغذایی دور ریختنی است که کمپوست می‌شوند و باید فروخته شوند، زیرا باعث آلودگی می‌شوند و بوی بد تهران نیز ناشی از همین کمپوست‌ها است.

رئیس سازمان محیط زیست در پایان تصریح کرد: این‌ها مسائل کم اهمیتی است که آن‌ها را بزرگ جلوه می‌دهند. جمع شدن کمپوست‌ها گاز متان تولید می‌کند. نیم میلیون تن خود یک کوه بزرگ از کمپوست است و حجم یک میلیارد متر مکعبی را در بر می‌گیرد. این معضل در کرمانشاه و رشت و تبریز نیز وجود دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 18 آبان 1399، کد خبر: 1078812،  www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین