پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۸۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
رئیس موزه ملی ایران از بازگشت ۱۴ قلم ظروف سلادون به موزه ملی ایران خبر داد. این مجموعه در کشور چین تحت عنوان «سلادون‌های لونگ چوان و جهانی شدن» به نمایش درآمده بود.
شعار سال: جبرئیل نوکنده، رئیس موزه ملی ایران در تشریح فرآیند بازگشت آثار، گفت: مجموعه‌ای از آثار موزه ملی ایران مشتمل بر ۱۴ قلم ظرف مشهور به سلادون که تحت عنوان نمایشگاه «سلادون‌های لونگ چوان و جهانی شدن» در کشور چین به نمایش در آمده بود، بامداد روز دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) وارد شده و پس از انجام تشریفات گمرکی با همراهی یگان حفاظت به موزه ملی ایران انتقال یافت.

رئیس کل موزه ملی ایران در خصوص مد نظر قرار گرفتن محدودیت‌های حاصل از همه‌گیری کرونا گفت: آن‌چه که این نمایشگاه را با دیگر رویداد‌های مشابه متفاوت ساخت، قرار گرفتن در شرایط و محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا بوده و خوشبختانه تمامی مراحل نقل‌وانتقال و بازگشایی جعبه‌ها با رعایت تمامی دستورالعمل‌های مرتبط و لحاظ کردن تدابیر اختصاصی برای آثار صورت گرفت.

وی ادامه داد: آثار نمایشگاه پس از طی دوره استراحت و قرنطینه توسط هیات کارشناسان عالی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گرفته مورد بازبینی و اصالت و سلامت آثار مورد تأیید قرار گرفت.

نوکنده در خصوص دستاورد‌های این رخداد فرهنگی گفت: این نمایشگاه تلاش کرد همپای بسیاری از موزه‌های بزرگ جهان، بخشی از ظرفیت غنی میراث فرهنگی ایران را به نمایش بگذارد. پس از این نمایشگاه بسیاری از موزه‌های چین مشتاق برگزاری نمایشگاه‌های متقابل میان ایران و چین شده‌اند.

گنجینه عظیم این نمایشگاه با موضوع مشترک سلادون و حضور موزه‌های بزرگ در کنار یکدیگر نشان مشترک بودن مواریث فرهنگی و فرامرزی بودن آن‌ها برای همه جهانیان است که نتیجه آن دوستی پایدار ملت‌ها به روش دیپلماسی فرهنگی محسوب می‌شود و همچنین این نمایشگاه این است که ایران در گذشته با همتایان و دولت‌های بزرگ هم عصر خود روابط نزدیک و گسترده‌ای داشته است.

مهر نوشت، نمایشگاه دنیای لونگ چوان: سلادون لونگ چوآن و جهانی شدن دوشنبه ۲۴ تیرماه ۱۳۹۸ در کاخ «جایی گونگ» در کاخ موزه شهر پکن (شهر ممنوعه) با حضور محمدرضا کارگر رئیس اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی، گوآن چیانگ رئیس میراث فرهنگی چین، وانگ شیء دونگ مدیر کاخ موزه چین، جن شیا دونگ شهردار شهر لی شوئ استان چو جیانگ، چن شو اوا رئیس موزه استان چو جیانگ، باقری رئیس دیپلماسی عمومی و رسانه، وفایی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن و دیگر مقامات عالی رتبه فرهنگی گشایش یافت. این نمایشگاه پس از سه ماه فعالیت در کاخ موزه شهر ممنوعه بیش از یک میلیون بازدید را به خود اختصاص داد. پس از آن به موزه استانی“ جه جیانگ“ در شهر هانژو انتقال یافت که تعداد ۴۸۱۱۰ نفر بازدیدکننده داشت.
 
شعار سال با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از اسکان نیوز،تاریخ انتشار:20آبان1399،کدخبر:31545،www.eskannews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
0
موزه ملي ايران تا كرونا از بين نره نميتونه به اون سطح درامدي قبلي خودش برسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
ظروف چيني به موزه ملي با اين همه مطالبات مردمي و مسئولين دلسوز برگشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین