پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۹۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
نمایش تئاتر ˝سهراب و آغاز گرگ˝ از ۱۶ تا ۳۱ شهریور ماه در پارک ملت - سالن تئاتر شهر مشهد - سالن اصلی در ساعت ۲۰ هر شب اجرا می‌شود.
شعارسال: احسان روحی ظهر امروز در نشست خبری تئاتر «سهراب و آغاز گرگ» اظهار داشت: هدف ما با ساخت تئاتر در مشهد، کمک به تئاتر شهر مشهد چه در حوزه اقتصادی و چه در حوزه اجرایی است. تئاتری پیرامون شاهنامه دغدغه 2 ساله من بوده و دلیل آن هم بزرگی اثر شاهنامه در مقایسه با دیگر آثار است.

وی بیان کرد: در این نمایش به دنبال فاصله‌گیری از کلیشه‌ها بوده تا مخاطب ما بتواند ارتباط بیشتری با این اثر داشته باشد، نگارش این نمایش حدود یکسال طول کشید، چندین ماه کتاب‌های گوناگون در این رابطه و کمک گرفتن از اساتید این حوزه از جمله آقای قدیریان برای نگارش بهتر انجام گرفت.

نویسنده و کارگردان "سهراب و آغاز گرگ" تصریح کرد: از اواخر سال گذشته کار کلید خورد و تا به امروز که به مرحله نمایش رسیدهایم، ساخت این تئاتر طول کشیده است.

روحی گفت: در طراحی صحنه و لباس سعی کرده‌ایم از چارچوب این اثر که در رابطه با شاهنامه است خارج نشویم و مردم با دیدن لباس و دکور از فضای شاهنامه خارج نشوند. در این نمایش سعی بر این داشتیم تا از زاویه دیگری به شاهنامه نگاه کنیم و در اینجا سهراب، رستم و دیگر نقش‌ها با داستان شاهنامه متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: با تغییرات به وجود آمده سعی بر این داشتیم که از شاهنامه نیز جدا نشده و رستم نمایش ما در نقش پدر است نه پهلوان و به دنبال حل مشکل خانوادگی است.

نویسنده و کارگردان "سهراب و آغاز گرگ" اظهار داشت: متاسفانه در رابطه با اثرهای دیگر از جمله هملت نمایش‌های متفاوتی ساخته شده و به آثار ملی همچون شاهنامه توجه نشده است.

وی بیان کرد: شکل فرمالیست اثر دارای نشانه‌های امروزی که در ضمن این نکته در نظر گرفته شده است که با بیننده با دیدن نمایش به صورت ناخودآگاه به یاد شخصیت‌های شاهنامه نیز بیفتد.

روحی تصریح کرد: در داستان ما رستم مرتکب اشتباه می‌شود همانطور که آدم‌های معمولی مرتکب می‌شوند، اسم تئاتر در ابتدا "سرود گندآور خون‌زا" بوده که به دلیل عدم ارتباط با مخاطب و یکسری ویژگی‌ها، نام تئاتر را تغییر دادیم.

نویسنده و کارگردان "سهراب و آغاز گرگ" تصریح کرد: موسیقی یکی از ویژگیهای این اثر است که می‌تواند به اندازه دیدن خود اثر جذاب باشد آهنگسازی این تئاتر برعهده مرتضی روحی و گروه علی پورعطایی است.

هادی شیبانی، طراح صحنه و دراماتور نیز گفت: در این تئاتر قرار بر این بود تا از لیزر برای طراحی صحنه استفاده کنیم که به دلیل هزینه‌های بالا موفق به این کار نشدیم، در این حوزه باید از بخش خصوصی توسط مسئولان حمایت شود وگرنه این بخش به زمین خواهد خورد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری مهشدنیوز، تاریخ انتشار: دوشنبه 15 شهریور 1395، کد خبر: 16263 ، www.mashhadnews.org

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین