پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۵۷۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
پس از یک دوره مدیریت مهردادپهلوان زاده، وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی اول ورزش کشور دست به انتصاب سرپرست زد. اقدامی که در بسیاری از فدراسیون‌ها معمول شده و با وجود برخی مخالفت‌ها پیرامون بحث سرپرستی موقت فدراسیون ها، این روند کماکان ادامه دارد، اما با توجه به حواشی متعدد رشته شطرنج اهالی جامعه این رشته ورزشی به این امید بودند که هر چه زودتر تکلیف مدیریت فدراسیون مشخص گردد.
شعار سال: شطرنج رشته‌ای است که باوجود المپیکی نبودن مورد توجه عام و خاص بسیاری از مردم جهان قرار داشته است. همین کانون توجه بودن در کشور ما نیز وجود داشته و دارد، لذا موجبات حواشی و حساسیت‌های بیشتری را فراهم آورده است.

پس از یک دوره مدیریت پرحرف و حدیث اسفند سال گذشته زمان ۴ ساله مدیریت مهردادپهلوان زاده به پایان رسید تا وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی اول ورزش کشور دست به انتصاب سرپرست بزند. اقدامی که در بسیاری از فدراسیون‌ها معمول شده و با وجود برخی مخالفت‌ها پیرامون بحث سرپرستی موقت فدراسیون ها، این روند کماکان ادامه دارد، اما با توجه به حواشی متعدد رشته شطرنج اهالی جامعه این رشته ورزشی به این امید بودند که هر چه زودتر تکلیف مدیریت فدراسیون مشخص گردد.

پس از ثبت نام‌هایی که انجام شد این امیدواری‌ها رنگ حقیقت بیشتری به خود گرفت که هر چه سریع‌تر این رشته از بلاتکلیفی بیرون رفته و به روال عادی خود باز گردد. نکته جالب توجه عدم مراجعه افراد در ۴ روز ابتدایی زمان ثبت نام‌ها بود که سرانجام ۹ نفر اقدام به ثبت نام نمودند و در کارگروه تطبیق شرایط وزارت ورزش، ۵ نفر حایز شرایط شناخته شدند که در این میان یک نفر از جامعه شطرنج و یک کاندیدا با سابقه مدیریت فدراسیون پای به کارزار انتخابات گذاشتند. حرف و حدیث‌ها از همین جا آغاز شد تا اینکه با طولانی شدن تایید صلاحیت‌ها این حرف و حدیث‌ها تبدیل به تنش‌های گروهی گردید.

در ادامه احتمال نفوذ روئسای پیشین قوت گرفت و شایعاتی درباره احتمال مهندسی مجمع انتخاباتی به گوش رسید. شیوع کرونا هم مزید بر علت شد تا بدین بهانه برگزاری انتخابات به تعویق بیفتد، اما این پایان ماجرا نبود و تنش‌ها که همواره در انتخابات‌های سراسر جهان وجود داشته و دارد، به بی اخلاقی‌ها تغییر شکل داد.

در این میان، دو کاندیدا که به ظاهر به واسطه تیم مشاورین دچار اختلاف نظر شده بودند علیه هم شروع به اقدامات نه چندان شایسته و اخلاقی زدند تا جایی که همه معادلات به هم ریخت و حتی شایعه لغو ثبت نام‌ها نیز شنیده شد که البته با صحبت‌های سرپرست دبیری فدراسیون خط بطلانی بر این احتمال کشیده شد، هر چند مشخص نیست که آیا آقای دبیر فدراسیون با مسئولین وزارت ورزش و جوانان و شخص معاون قهرمانی و حرفه‌ای در رابطه با این مساله هماهنگ بوده و یا خیر؟

با توجه به اینکه از میان سه گزینه دیگر تنها یک گزینه در حال ارائه برنامه‌ها و رایزنی با روئسای هیات‌ها است، معادلات انتخابات این فدراسیون کمی پیچیده‌تر از قبل گردیده و با توجه به گذشت بیش از ۸ ماه از دوره سرپرستی آقای نیکوخصال در این فدراسیون مشخص نیست چه خوابی برای مدیریت آتی این فدراسیون دیده شده است.

آیا مجمع با چیدمان قبلی کاندیدا‌ها برگزار خواهد شد یا این که شاهد اتفاقات جدیدتری در این انتخابات خواهیم بود؟ به هر صورت جامعه ورزش کشور انتظار دارد تا به محض بهتر شدن وضعیت شیوع ویروس کرونا این مجمع برگزار گردیده و فدراسیون پرحاشیه شطرنج هر چه سریع‌تر تیم مدیریتی ۴ سال آینده خود را بشناسد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۲۳آبان ۱۳۹۹، کد خبر:۹۹۵۱۰۱، ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
فدراسیون باید عملکرد خودش رو از اینی که هست بهتر و رو به رشد تر کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
من فكر نميكردم اين همه در زمينه شطرنج كشور مشكلات وجود داشته باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
انتخابات فدراسيون ها هميشه با معضل و عصاب خوردي همراهه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین